Rdza na elementach tylnego zawieszenia

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Bart
Posty: 106
Rejestracja: 23 cze 2017, 22:21
Lokalizacja: Poznań
Samochód: Ateca 1.4 TSI 150KM, XC
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Rdza na elementach tylnego zawieszenia

Post autor: Bart »

Cześć.

Mam takie amatorskie pytanie do bardziej doświadczonych kolegów.
Nie wiem nawet co to za element :) ale czy to "normalne" ze jest tak mocno pokryty rdzą? (auto ma ok. 30 miesięcy, wersja 2WD z belką)

Obrazek



Sponsor

Rdza na elementach tylnego zawieszenia

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia

Post autor: sailor 88 »

Jak na dzisiejsze standardy, to normalne zjawisko ;). To gruby element (czop osi tylnej) i fabrycznie surowy, niezabezpieczany. Powierzchowna korozja nie wpływa na jego wytrzymałość. No może za 20 lat...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Bart
Posty: 106
Rejestracja: 23 cze 2017, 22:21
Lokalizacja: Poznań
Samochód: Ateca 1.4 TSI 150KM, XC
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia

Post autor: Bart »

Dzięki Sailor!
Przy okazji pewnie też spytam w ASO o to (z ciekawości...).
Jeśli komuś chce się zerknąć jak u niego to wygląda (po min. 2 latach) to już w ogóle będzie super :)

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia

Post autor: sailor 88 »

Bart pisze:
08 maja 2020, 16:19
Dzięki Sailor!
Przy okazji pewnie też spytam w ASO o to (z ciekawości...).
Jeśli komuś chce się zerknąć jak u niego to wygląda (po min. 2 latach) to już w ogóle będzie super :)
Ten element jako nowy, jeszcze przed montażem, może być już pokryty rdzą (rdzewieje już na półce magazynowej, jak zdąży). To jest tylko obrobione surowe żeliwo...utlenia się, reagując z wodą zawartą w powietrzu.

Obrazek
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Bart
Posty: 106
Rejestracja: 23 cze 2017, 22:21
Lokalizacja: Poznań
Samochód: Ateca 1.4 TSI 150KM, XC
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia

Post autor: Bart »

Ok, faktycznie to wyczerpuje temat :) Jeszcze raz dzięki.

Grzadq
Posty: 115
Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia

Post autor: Grzadq »

Pozwolę się podpiąć pod temat żeby nie zakładać nowego.

Czy ktoś z Was konserwował podwozie w swojej Atece? Warto, niewarto?

Przewertowałem temat kilka razy, wiem że stracę gwarancję ale tylko na blachę (ASO nie oferuje), wiem że jest fabrycznie zabezpieczona ale mam wątpliwości odnośnie tej fabrycznej warstwy.

Samochód pewnie z 10 lat w rodzinie, w poprzedniku (opel vectra) niestety ruda pojawiła się miejscami w okolicach 10 urodzin co nie uszło uwadze kupującemu.

Koszt rzędu 1-1.5k wykonany przez serwis z tego co się orientuje.
Ateca 2.0 TSI 4Drive 190 HP, a będzie więcej :lol:

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia

Post autor: sailor 88 »

Grzadq pisze:
15 cze 2020, 21:33
Pozwolę się podpiąć pod temat żeby nie zakładać nowego.

Czy ktoś z Was konserwował podwozie w swojej Atece? Warto, niewarto?

Przewertowałem temat kilka razy, wiem że stracę gwarancję ale tylko na blachę (ASO nie oferuje), wiem że jest fabrycznie zabezpieczona ale mam wątpliwości odnośnie tej fabrycznej warstwy.

Samochód pewnie z 10 lat w rodzinie, w poprzedniku (opel vectra) niestety ruda pojawiła się miejscami w okolicach 10 urodzin co nie uszło uwadze kupującemu.

Koszt rzędu 1-1.5k wykonany przez serwis z tego co się orientuje.
Nakładanie kolejnej warstwy na już istniejącą w nowym aucie, nie ma sensu, a fabryczna konserwacja nie jest najgorsza. Dużo prędzej problemy pojawią się w obrębie nadwozia (elementy lakierowane). Warto natomiast raz w roku przejrzeć podwozie pod kątem ewentualnych ubytków warstwy ochronnej i ewentualne uzupełnienie, szczególnie przy jeździe w terenie (to SUV ;)) . Sprawdzałem u siebie podwozie (po trzech latach) i wszystko jest OK, ale z dróg asfaltowych nie zjeżdżałem. Po piątym roku eksploatacji, planuje mycie podwozia na gorąco i położenie nowej cienkiej warstwy bitumicznej. Napompuje też świeżego preparatu na bazie wosku do profili zamkniętych. Buda prędzej przerdzewieje, niż fotel wypadnie na ulicę.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
JERRY
Posty: 138
Rejestracja: 12 lip 2017, 21:04
Lokalizacja: PŁOŃSK
Samochód: Seat Ateca, Seat Alhambra
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia

Post autor: JERRY »

W mojej Atece po ponad 3 latach eksploatacji wyglądało to tak :o
Obrazek


Obrazek


Obrazek
...oczywiście zgloszenie gwarancyjne odrzucone :cry:
Serwis stwierdził że to normalne i się zdarzają takie "kwiatki".
Czy ktoś ma podobnie? Dodam że bocznymi drogami (żwirowe) nie jeżdżę.
SEAT ATECA 2.0TDI, 150KM Xcellence, 4drive

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia

Post autor: sailor 88 »

JERRY pisze:
02 lut 2021, 21:30
Serwis stwierdził że to normalne i się zdarzają takie "kwiatki".
Czy ktoś ma podobnie? Dodam że bocznymi drogami (żwirowe) nie jeżdżę.
Tu bardziej chodzi o zimę i sól, niż o boczne drogi...a elementy zawieszenia nie są z reguły zabezpieczane antykorozyjnie (zwykła farba bez podkładu). Wygląda to nie fajnie, ale to tylko korozja powierzchniowa i prędzej reszta Ateci się rozpadnie ;) niż te elementy utracą właściwości nośne, dlatego żaden serwis tego nie uwzględnia. Jednym słowem wszyscy tak mają, tylko jedni więcej a drudzy mniej.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
JERRY (03 lut 2021, 8:00)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia

Post autor: Rafiner »

Ja pozostałem w VAG z autem, by mieć problem rdzy z głowy. Zakładam, że 10 lat to minimum nie będzie trzeba nic robić. Mam Fabie 2 z 2008 i zero rdzy, nawet na rancie progu, bo sam zmieniam koła i podkładam tekturę. Jak nie ma uszkodzeń konserwacji fabrycznej, to nie ma się co przejmować.
Za ten post autor Rafiner otrzymał podziękowanie:
JERRY (03 lut 2021, 8:01)
Ocena: 5.26%
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

ODPOWIEDZ