Awaryjność 2.0 TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: Kuchar »

Frodo pisze:
28 maja 2020, 18:03
A ile taka przyjemność kosztuje i rozumiem, że to z AC? Tylko czy później człowiek ma szkodę "w papierach"?
Jeżeli pytasz o mój przykład to dotyczyło to firmowego samochodu, nie Ateci a koszt naprawy wyniósł 0zł - naprawiłem we własnym zakresie ;)
xoy pisze:
28 maja 2020, 18:45
Samochód odebrany. Koszt naprawy wyniósł mnie 539 zł brutto, ale miałem tylko jeden jakiś kabel przegryziony, i dało się go naprawić bez wymiany całości czegoś tam.
Czyli coś co można zrobić we własnym zakresie - masakra ceny..



Sponsor

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Sponsor


zieliss
Posty: 45
Rejestracja: 12 maja 2019, 22:43
Samochód: SEAT ATECA FR 2.0 TSI 190 KM DSG 4drive
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: zieliss »

Cena to chyba za czas przeznaczony na diagnostykę. Bo polutować kabel albo połączyć przez szybko-złączki to żadna filozofia.
SEAT ATECA FR 2.0 TSI 190 KM DSG 4drive

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: sailor 88 »

zieliss pisze:
28 maja 2020, 23:46
Cena to chyba za czas przeznaczony na diagnostykę. Bo polutować kabel albo połączyć przez szybko-złączki to żadna filozofia.
Na szybko-złączkę to polecam co najwyżej światełko w bagażniku podłączyć ;) . Naprawa wiązki silnika pod maską w ten sposób, grozi śmiercią lub kalectwem. Utrata sygnału istotnego dla pracy silnika w czasie np. pobytu na lewym pasie, wiadomo jak może się skończyć...Stąd ceny, bo serwis wymienia całą wiązkę, takie mają procedury i nawet na lutowanie nie ma przyzwolenia. Ale u pana Gienka w warsztacie to i owszem...wszelkie sztuki dozwolone i "będzie pan zadowolony", ale to już po gwarancji i na własną odpowiedzialność.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

zieliss
Posty: 45
Rejestracja: 12 maja 2019, 22:43
Samochód: SEAT ATECA FR 2.0 TSI 190 KM DSG 4drive
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: zieliss »

No może z tym lutowaniem to przesadziłem. W poście napisano, że nie wymieniano wiązki. Skoro nie wymieniali wiązki to skąd ta cena i co zrobili. Przecież przewody musieli wymienić bo nie można ich naprawiać.
SEAT ATECA FR 2.0 TSI 190 KM DSG 4drive

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: sailor 88 »

zieliss pisze:
29 maja 2020, 22:14
No może z tym lutowaniem to przesadziłem. W poście napisano, że nie wymieniano wiązki. Skoro nie wymieniali wiązki to skąd ta cena i co zrobili. Przecież przewody musieli wymienić bo nie można ich naprawiać.
Wymiana całej wiązki to około 1500PLN, a jeżeli uszkodzona końcówka przewodu, to można zarobić nową wtyczkę (gniazdo), bo są dostępne jako części zamienne. Wszystko więc pasuje, diagnostyka, część, roboczogodziny...Za samo podłączenie urządzenia diagnostycznego serwisy liczą 250PLN.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

root
Administrator
Posty: 731
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90
Podziękował: 748 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: root »

michal 76 pisze:
27 maja 2020, 14:58
No to chyba Jesteś pierwszy.
No i okazało się, że znowu nie wina Ateki :P

Tomektr
Posty: 99
Rejestracja: 24 cze 2018, 14:01
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: Tomektr »

Co do naprawy przewodów to w serwisowce Leona jest procedura naprawy przewodów, również magistrali Can. Co do lutowania to bym nie dramatyzowal. Równie dobrze bym np nie oddawał opony do wulkanizacji bo różnie może być na drodze, kupić nową ba cztery odrazu

zieliss
Posty: 45
Rejestracja: 12 maja 2019, 22:43
Samochód: SEAT ATECA FR 2.0 TSI 190 KM DSG 4drive
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: zieliss »

Naprawa CAN i lutowanie. Jakby ktoś był zainteresowany.
https://ksmetek.wordpress.com/2014/02/0 ... es-repair/
SEAT ATECA FR 2.0 TSI 190 KM DSG 4drive

hunter123
Posty: 77
Rejestracja: 11 sie 2017, 6:10
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Seat Ateca - TSI 2.0 190KM DSG7 4Drive XC Capp/Bei
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: hunter123 »

Po 46-ciu miesiącach całkowicie bezproblemowej i bezawaryjnej jazdy, w dniu dzisiejszym jadąc na myjnię, usłyszałem chrupnięcie, jakby cos uderzyło w podwozie. Po umyciu i przestawieniu auta zauważyłem (na suchej kostce) małą smugę. Początkowo myślełem, że to od klimy, ale po dotknieciu stwierdziłem, że to olej. Jako, że 30m obok myjni znajdował się zaprzyjaźniony warsztat samochodowy, podjechałem tam z niejakim niepokojem.
Auto poszło na podnośnik, osłonę silnika (stan nienaganny) odkręcono i diagnoza była szybka - skrzynia biegów rozwalona. Na liczniku 49kkm z małym ogonkiem.
Telefon do ubezpieczyciela i do ASO. Laweta przyjeżdża jutro rano i auto do serwisu. Szczęście w nieszczęściu to to, że awaria miała miejsce na 1.5 miesiąca przed upływem gwarancji...
Będę ciekawy reakcji serwisu i ubezpieczyciela...
Dodatkowy smaczek: dzisiaj rano spłaciłem kredyt i chciałem auto wystawić na sprzedaż... :-)

JACA
Posty: 305
Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
Lokalizacja: TG
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 179 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Awaryjność 2.0 TSI

Post autor: JACA »

hunter123 pisze:
12 lip 2021, 17:45
Będę ciekawy reakcji serwisu i ubezpieczyciela...
Na tę chwilę wygląda to jakbyś wygrał los na loterii ;)
Daj znać co orzeknie serwis w sprawie naprawy i co tam padło w skrzyni :roll:
--
Jaca

ODPOWIEDZ