Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie
Podgrzewanie szyby polega na przepływie prądu przez drut oporowy zatopiony w szybie, czyli cała przednia szyba jest usiana spiralnymi drucikami, które są cieniutkie, ale jednak dostrzegalne. Jednym to przeszkadza, innym nie. Mnie tak, mój wzrok fiksuje się na tych drucikach i ciągle to widzę. Nowsza technologia to folia między taflami klejonej szyby (podgrzewanie bezprzewodowe) i wtedy niczego nie widać, ale na razie w koncernie VAG tylko dla wybranych modeli, Golf, Passat, wszystkie modele AUDI. Atece nie przysługuje...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
- Samochód: inne
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie
Miałem takie coś w Mondeo, powiem tak - dopóki tego nie dostrzegałem to wcale mi to nie przeszkadzało, jednak po pierwszym dostrzeżeniu faktycznie nie jest to komfortowe i dzisiaj raczej nie zdecydowałbym się na taki bajer.sailor 88 pisze: ↑16 wrz 2019, 11:00Podgrzewanie szyby polega na przepływie prądu przez drut oporowy zatopiony w szybie, czyli cała przednia szyba jest usiana spiralnymi drucikami, które są cieniutkie, ale jednak dostrzegalne. Jednym to przeszkadza, innym nie. Mnie tak, mój wzrok fiksuje się na tych drucikach i ciągle to widzę.
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 24 sie 2017, 11:00
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie
Po pewnym czasie człowiek zapomina, że ma druciki w szybie. Naprawdę można się do tego przyzwyczaić.
Ateca Xcellence | 1.4 TSI 150KM | DSG | Mato Brown |
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 lip 2019, 7:49
- Samochód: Seat Ateca xcellence 2.0 TDI
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie
I ja takie coś mam w Mondeo i powiem tak jak się dokładniej przyjrzę to widzę te druciki a tak to w ogóle nie są dostrzegalne. Zadałem to pytanie bo kompletnie nie skojarzyłem, że chodzi o te druciki Pomyślałem, że chodzi o jakąś w ogóle inną technologie z drutami doprowadzanymi do szyby Teraz już wszystko jasne, dziękiKuchar pisze: ↑16 wrz 2019, 11:05Miałem takie coś w Mondeo, powiem tak - dopóki tego nie dostrzegałem to wcale mi to nie przeszkadzało, jednak po pierwszym dostrzeżeniu faktycznie nie jest to komfortowe i dzisiaj raczej nie zdecydowałbym się na taki bajer.sailor 88 pisze: ↑16 wrz 2019, 11:00Podgrzewanie szyby polega na przepływie prądu przez drut oporowy zatopiony w szybie, czyli cała przednia szyba jest usiana spiralnymi drucikami, które są cieniutkie, ale jednak dostrzegalne. Jednym to przeszkadza, innym nie. Mnie tak, mój wzrok fiksuje się na tych drucikach i ciągle to widzę.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 sie 2019, 12:58
- Lokalizacja: Pomorskie
- Samochód: Ateca FR 2.0 TDI 150KM DSG
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie
Witam,
Od 3 tygodni jestem posiadaczem FRki 2.0TDI 150KM DSG. Posiadam pakiet Comfort+ i Comfort Assistant+.
Nie konfigurowałem auta, kupowałem dostępny akurat model z FR z silnikiem Diesla. Nalegałem na rok modelowy 2020, z pakietem Comfort+ i minimum Comfort Assistant. Nawet dobrze się złożyło, że mam Assistant+ bo asystent martwego pola to fajna sprawa. Można się obejść, ale miły dodatek. Gdybym miał konfigurować i dopłacić, prawdopodobnie bym nie brał.
Aktywny tempomat - nie oddałbym za nic. Jestem po trasie Gdańsk-Mikołajki-Gdańsk i potrafiłem przez 20 km nie dotykać pedału hamulca, gaz oczywiście do wyprzedzania Trzeba mieć tylko dobrego pilota, ja akurat jechałem za teściem.
Asystent jazdy w korku - kolejna rzecz, z której bym nie zrezygnował. Jak wspominał ktoś na forum, ułożenie fotela kierowcy względem pedałów nie jest do końca ergonomiczne. Mam 190cm wzrostu i bez załączonego asystenta strasznie męczy mi się noga przy jeździe w większym korku, nazwijmy to "na półsprzęgle".
Kamera cofania - rzecz, której kompletnie nie używam, ale w FRce jest z automatu - niech jest.
Asystent parkowania - podobnie.
Podgrzewana przednia szyba - nie żałuję, że nie mam, przynajmniej do czasu pierwszych mrozów Ale auto garażowane.
Mam, a raczej miałem, mieszane uczucia co do diesla. Na jazdach próbnych jeździłem samymi benzynami. Po wyjeździe dieslem z salonu, byłem lekko zawiedziony. Odniosłem wrażenie, że jest dużo głośniejszy, aczkolwiek w najmniejszym stopniu nie było to uciążliwe. Fajnie się zbiera, a spalanie rekompensuje wszystko.
Ogólnie autko jak najbardziej na plus. Irytuje mnie tylko delikatne "bzyczenie" kokpitu przy jeździe po chropowatej drodze
Pozdrawiam.
Od 3 tygodni jestem posiadaczem FRki 2.0TDI 150KM DSG. Posiadam pakiet Comfort+ i Comfort Assistant+.
Nie konfigurowałem auta, kupowałem dostępny akurat model z FR z silnikiem Diesla. Nalegałem na rok modelowy 2020, z pakietem Comfort+ i minimum Comfort Assistant. Nawet dobrze się złożyło, że mam Assistant+ bo asystent martwego pola to fajna sprawa. Można się obejść, ale miły dodatek. Gdybym miał konfigurować i dopłacić, prawdopodobnie bym nie brał.
Aktywny tempomat - nie oddałbym za nic. Jestem po trasie Gdańsk-Mikołajki-Gdańsk i potrafiłem przez 20 km nie dotykać pedału hamulca, gaz oczywiście do wyprzedzania Trzeba mieć tylko dobrego pilota, ja akurat jechałem za teściem.
Asystent jazdy w korku - kolejna rzecz, z której bym nie zrezygnował. Jak wspominał ktoś na forum, ułożenie fotela kierowcy względem pedałów nie jest do końca ergonomiczne. Mam 190cm wzrostu i bez załączonego asystenta strasznie męczy mi się noga przy jeździe w większym korku, nazwijmy to "na półsprzęgle".
Kamera cofania - rzecz, której kompletnie nie używam, ale w FRce jest z automatu - niech jest.
Asystent parkowania - podobnie.
Podgrzewana przednia szyba - nie żałuję, że nie mam, przynajmniej do czasu pierwszych mrozów Ale auto garażowane.
Mam, a raczej miałem, mieszane uczucia co do diesla. Na jazdach próbnych jeździłem samymi benzynami. Po wyjeździe dieslem z salonu, byłem lekko zawiedziony. Odniosłem wrażenie, że jest dużo głośniejszy, aczkolwiek w najmniejszym stopniu nie było to uciążliwe. Fajnie się zbiera, a spalanie rekompensuje wszystko.
Ogólnie autko jak najbardziej na plus. Irytuje mnie tylko delikatne "bzyczenie" kokpitu przy jeździe po chropowatej drodze
Pozdrawiam.
Ateca FR 2.0 TDI 150KM DSG Nevada White
Comfort+, Comfort Assistant+, Alarm, Kessy
Comfort+, Comfort Assistant+, Alarm, Kessy
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
- Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie
Ja mam w zasadzie full opcję na zamówienie, TSI 190 KM 4x4 Xcellence.
Nie brałem:
- panoramy (bałem się szumów powietrza, ew. nieszczelności, nagrzanego wnętrza latem, ptasich gówien widocznych i takich do czyszczenia na już, awarii elektryki, zachowania szkła przy potencjalnym dachowaniu)
- elektrycznych szyb przednich - druciki wyjątkowo mnie denerwowały.
- felg 19 - poszedłem w komfort, zbyt niski profil dla i tak dość sztywnej Ateki.
W zasadzie poza powyższym, o ile mnie pamięć nie myli ... to full. I teraz tak:
- silnik 190 KM bajka, zwłaszcza dla kogoś kto się przesiada ze słabszych wersji, poza tym z potencjałem do jakiś upgradów. Nie zamieniłbym za nic, mimo że póki co spalanie mieszane koło 10l.
- 4x4 ... nie odczułem jeszcze. Może kiedyś wyjadę specjalnie na jakieś szutry, albo poczekam na zimę. Z drugiej strony nie ślizgam się
- webasto (ogrzewanie postojowe) już na duży + , ma funkcję przewietrzania samochodu latem, a zimy się nie mogę doczekać, sygnał łapie mi na duże odległości.
- DCC .... jedyne różnice widzę pomiędzy normalem a sportem .... ale samochód jeszcze na dotarciu.
- z asystentów to bardzo podoba mi się asystent martwego pola. Pozostałych, jak dla mnie, mogłoby nie być. Nie korzystam, a z lane assist czasem wręcz się szarpię.
- park assist ... może dla kobiet? Ateką bardzo fajnie się parkuje, zwłaszcza z czujnikami 360 czy nawet zwykłymi sensorami.
- tapicerka "bieda" skórzana, być może wziąłbym teraz zwykłą alcantarę... Liczę na to, że się będzie mniej brudzić. Ale skórą jestem delikatnie zawiedziony. Skaj.
- Beats-y są jak dla mnie zajebiste, zwłaszcza jak np idzie coś przez AA ze spotify w dobrej jakości. Zdecydowanie polecam.
- składany hak - jeszcze nie korzystałem, ale czytając wątek hak holowniczy doszedłem do wniosku że dobrze że fabryczny.
Super samochodzik, tak generalnie
Nie brałem:
- panoramy (bałem się szumów powietrza, ew. nieszczelności, nagrzanego wnętrza latem, ptasich gówien widocznych i takich do czyszczenia na już, awarii elektryki, zachowania szkła przy potencjalnym dachowaniu)
- elektrycznych szyb przednich - druciki wyjątkowo mnie denerwowały.
- felg 19 - poszedłem w komfort, zbyt niski profil dla i tak dość sztywnej Ateki.
W zasadzie poza powyższym, o ile mnie pamięć nie myli ... to full. I teraz tak:
- silnik 190 KM bajka, zwłaszcza dla kogoś kto się przesiada ze słabszych wersji, poza tym z potencjałem do jakiś upgradów. Nie zamieniłbym za nic, mimo że póki co spalanie mieszane koło 10l.
- 4x4 ... nie odczułem jeszcze. Może kiedyś wyjadę specjalnie na jakieś szutry, albo poczekam na zimę. Z drugiej strony nie ślizgam się
- webasto (ogrzewanie postojowe) już na duży + , ma funkcję przewietrzania samochodu latem, a zimy się nie mogę doczekać, sygnał łapie mi na duże odległości.
- DCC .... jedyne różnice widzę pomiędzy normalem a sportem .... ale samochód jeszcze na dotarciu.
- z asystentów to bardzo podoba mi się asystent martwego pola. Pozostałych, jak dla mnie, mogłoby nie być. Nie korzystam, a z lane assist czasem wręcz się szarpię.
- park assist ... może dla kobiet? Ateką bardzo fajnie się parkuje, zwłaszcza z czujnikami 360 czy nawet zwykłymi sensorami.
- tapicerka "bieda" skórzana, być może wziąłbym teraz zwykłą alcantarę... Liczę na to, że się będzie mniej brudzić. Ale skórą jestem delikatnie zawiedziony. Skaj.
- Beats-y są jak dla mnie zajebiste, zwłaszcza jak np idzie coś przez AA ze spotify w dobrej jakości. Zdecydowanie polecam.
- składany hak - jeszcze nie korzystałem, ale czytając wątek hak holowniczy doszedłem do wniosku że dobrze że fabryczny.
Super samochodzik, tak generalnie
Ateca 2.0 TSI 4Drive 190 HP, a będzie więcej
-
- Administrator
- Posty: 731
- Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
- Podziękował: 750 razy
- Otrzymał podziękowań: 79 razy
Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie
Razem z martwym polem masz asystent wyjeżdżania z miejsca parkingowego (nie wiem jak to się w seacie nazywa). I to jest mega przydatne.
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3725
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie
Asystent wyjazdu z parkingu czy jakoś tak ale faktycznie kilka razy sam zachamowal.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
- Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie
Nazywa się to tak: System monitorowania martwego pola z funkcją wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego. (wg konfiguratora).
Aczkolwiek nie miałem jeszcze okazji wypróbowania jak działa.
*Właśnie otworzyłem instrukcję, nawet nie wiedziałem że coś takiego mam Dzięki, zaraz siadam i idę się bawić.
Nie twierdzę że DCC nic nie daje, wręcz przeciwnie. Na jeździe próbnej jechałem bez DCC i na 19, było super sztywno. Teraz na "normalu" i 18 felgach odczuwam jazdę jako ... normalną, ani twardo ani miękko.
Bardziej mi chodziło o to, że tak jak większość userów którzy mają DCC nie tylko w Atece, raczej się ustawia jedno i rzadko kiedy tam zagląda ... Na pewno eco nie dla mnie, indywidual za mało km żeby zdefiniować, a snow i offroad będzie się używało okazjonalnie.
Z DCC na pewno bym nie zrezygnował, mimo porządnego wydatku wymiany amortyzatorów za kilka lat.
Ateca 2.0 TSI 4Drive 190 HP, a będzie więcej