Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: chris »

Frodo pisze:
21 wrz 2020, 10:40
Nie tyle dziwi wastegate w DPCA (co za oznaczenie... :lol: ), co jego brak w DADA (brzmi jakby ktoś grał na nosie... ) - na czym jeszcze oszczędzali... :?
@Frodo co by nie pisać to chyba jednak nie jest to tylko marketingowa zmiana z DADA na DPCA i dopisek przy turbinie "wastegate",
bo jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności oglądając kilka różnych testów z tego roku różnych modeli grupy VAG z 1.5 TSI 150KM z DSG7 nagle Wszyscy zgodnie twierdzą, że wreszcie czuć moc i dobrą reakcję na przyśpieszanie 8-)
https://youtu.be/8wyhtC_taxw?t=171
https://youtu.be/4v6ap80Vv0s?t=152
I nie sądzę żeby to była tylko i wyłącznie zasługa np. nowego oprogramowania dla tej jednostki i kolejny zbieg okoliczności,
że akurat w sierpniu 2019 VW coś zmodyfikował w 1.5 TSI a od RM2020 wreszcie jest z nim tak jak być powinno :?
Pamiętam też jak po jeździe testowej w 2019 roku VW T-Cross mój opiekun w VW na moje pytanie o dostępność silnika 1.5 TSI w tym modelu dostał nagle kociej mordy :D
Po chwili niechętnie i ściszonym głosem dodał, że nieprędko bo jest z nim rzekomo jakaś grubsza afera i cała jego produkcja została wstrzymana :roll:
Potwierdził mi to samo za jakiś czas pracownik Skody bo byłem zainteresowany wtedy także kupnem Skody Karoq ;)
Tak jak już wspominałem wcześniej zaraz po premierze w Polsce w 2018 roku jezdziłem Skodą Karoq 1.5 TSI DSG 7
i tam kangur przy ruszaniu był tragiczny.
Wspominali o tym wtedy także inni testujący ten model :roll:
https://youtu.be/K-kawInLpsI?t=1086
Wygląda jednak na to ,że VW już sobie z tym poradził i obecnie jest wszystko w porządku 8-)
Czekam na Demo Ateki FL 1.5 TSI DSG7 i wtedy po jeździe testowej sam ocenię czy rzeczywiście tak jest ;)
Za ten post autor chris otrzymał podziękowanie:
Misiek (22 wrz 2020, 1:12)
Ocena: 5.26%



Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Endrju »

Jeździłem nowym Leonem 1.5 eTsi z DSG i zero kangurowania i auto żwawo reagowało na gaz. Jeździłem również Skodą ale w manuału i tam też żadnego kangurowania nie było. Niestety nie wiem jaki był kod silników.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Endrju »

Frodo chyba nie do końca to takie tanie rozwiązanie. Jest to starter - generator prądu. I jeszcze silnik elektryczny (dodatkoweok.50nm) wspomagający silnik spalinowy przy wciśnięciu mocno gazu. Nowy Leon nie ma ani alternatora ani rozrusznika. Za to start silnika spalinowego jest prawie nie zauważalny w s/s.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Endrju »

Z tego co ja się dowiedziałem to ma to niwelować turbo dziurę więc raczej wspomaga od dołu później to silnik jest już na obrotach i turbina pompuje powietrze. Tak więc skłaniałbym się przy pierwszej opcji która wymieniłeś. I faktycznie płynniej się rusza mimo ośki a przy wyższych prędkościach już tego tak nie czuć.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: chris »

Akurat w temacie ;)
Też się nad tym wcześniej zastanawiałem i daje to sporo do myślenia dlaczego VAG nie zastosował w hybrydach typu Plug-in
nowszego silnika 1.5 TSI 150KM tylko ten starszy 1.4 TSI 150KM :roll:
W dodatku skrzynia DSG jest o 6 przełożeniach czyli ta tzw. mokra a nie DSG 7 tzw. sucha :?:
Obawiam się ,że Pertyn może mieć rację i trudno się z Nim nie zgodzić,
dlaczego zastosowano właśnie takie rozwiązania w przypadku Plug-in Hybrid :?

https://youtu.be/IU3FElLJsL4?t=237
Za ten post autor chris otrzymał podziękowanie:
Frodo (23 wrz 2020, 18:32)
Ocena: 5.26%

vioox
Posty: 228
Rejestracja: 13 wrz 2020, 21:59
Samochód: 308 SW --> ateca
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: vioox »

Ostatnio czytając artykuł o silniku 1.5 tsi pisali ze ze skrzynia dsg jest dostępna funkcja zeglowania ktora wylacza silnik... wcześniej zeglowanie to było ze skrzynia wzuca na luz... ktoś takie cos zauważył u siebie lub na jakism filmie ? :)

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Endrju »

Żeglowanie było i jest. Trzeba wybrać tryb jazdy Eco i po puszczeniu gazu jest żeglowanie.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

mczelny2401
Posty: 380
Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: mczelny2401 »

Endrju pisze:
26 wrz 2020, 18:10
Żeglowanie było i jest. Trzeba wybrać tryb jazdy Eco i po puszczeniu gazu jest żeglowanie.
Jest ale nie wyłącza silnika ;)

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Endrju »

No nie. To wrzucenie skrzyni na luz czyli bieg jałowy.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Misiek »

vioox pisze:
26 wrz 2020, 15:15
Ostatnio czytając artykuł o silniku 1.5 tsi pisali ze ze skrzynia dsg jest dostępna funkcja zeglowania ktora wylacza silnik... wcześniej zeglowanie to było ze skrzynia wzuca na luz... ktoś takie cos zauważył u siebie lub na jakism filmie ? :)
Z tym wyłączaniem silnika, to może słyszałeś o wyłączaniu 2 cylindrów w sytuacji małego obciążenia : spokojnej jazdy z niewielką prędkością po płaskim ? I żeglowanie i wyłączanie 2 cylindrów widziałem i słyszałem na kilku pierwszych testach Ateki. Musisz poszukać wśród tych najdłuższych filmów na YT.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

ODPOWIEDZ