Misiek pisze: ↑01 paź 2020, 10:05
A jakie oleje Ty byś proponował (cena adekwatna do jakości, jak piszesz), bo wielokrotnie czytałem, że właśnie Motul jest bardzo dobry, że niby silniki na nim prawie nie biorą oleju, że zużywają mniej paliwa, że pracują jakoś tak inaczej, że stabilniej, ciszej i właśnie, że cena proporcjonalna do jakości ? Ale wiadomo, ile osób, tyle opinii, każdy ma swoje doświadczenia. U nas w pracy jeden od dawna mówi, że niezłe są podobno także Liqui Moly, ale zauważalnie droższe od innych.
Z góry dzięki za poradę.
To temat rzeka i odwieczna polemika, przejrzyj cały ten wątek, bo dużo już tu zostało napisane. Ale tak na szybko.... Motul to też dobre oleje, ale o przeciętnych parametrach, nieuzasadniających ceny. Piszę to na podstawie parametrów fizyko-chemicznych podanych przez producenta oraz analiz świeżego i przepracowanego oleju, a nie powiastek typu chroni...oszczędza...zmniejsza etc. Za wyjątkiem olejów do sporu (Motul 300V) pozostałe, to tzw. średniaki typu Mobil, Castrol...więc po co przepłacać? A z resztą wszystkie spełniające określoną normę, będą się sprawdzać. Natomiast dla szczególnie dbających o swoje silniki, mamy oleje z wyższej półki, stworzone na prawdziwie syntetycznych bazach i nowoczesnych, bogatych pakietach dodatków. Takich właśnie szukałbym w markach Ravenol, Millers, AmsOil. Nie zawsze jest też tak, że wszystkie oleje danej marki są bardzo dobre, trzeba kierować się konkretną normą, warunkami eksploatacji, przebiegiem i dobierać indywidualnie.
Obecny olej serwisowy jest bardzo dobrym produktem, pomiędzy średniakami, a olejami z wyższej półki, szczególnie uwzględniając jego cenę poza serwisem. Jeszcze jedno, lepiej przeciętny olej, ale częściej wymieniany, zamiast przeciągania interwałów na najlepszym. Podaj konkretny silnik i warunki eksploatacji, wtedy więcej informacji...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...