Cupra Ateca czy VW Tiguan?
- michal 76
- Posty: 573
- Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
- Podziękował: 77 razy
- Otrzymał podziękowań: 145 razy
Re: Cupra Ateca czy VW Tiguan?
Tak czy siak będzie kolejny mocny samochód, ciekawe jak będzie wyglądało porównanie Cupry Atecy i Tiguana, ale w praktyce a nie na papierze.
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Cupra Ateca czy VW Tiguan?
Powoli zaczyna pojawiać się w Polsce Tiguan FL
Ten R-Line nawet fajny
https://vw.plichta.com.pl/cars/volkswag ... 078827458/
Wersja Elegance
https://vw.plichta.com.pl/cars/volkswag ... 078878063/
Ten R-Line nawet fajny
https://vw.plichta.com.pl/cars/volkswag ... 078827458/
Wersja Elegance
https://vw.plichta.com.pl/cars/volkswag ... 078878063/
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Cupra Ateca czy VW Tiguan?
Mnie się nawet podoba
https://youtu.be/kYsIapTTYVw?t=184
Za to te atrapy wydechów to masakra jakaś wyszła
https://youtu.be/ohFiZuvOFpU?t=270
Co do cen to VW obecnie zwiększył rabat do 15 tyś. zł plus bonus 6800zł na dodatkowe wyposażenie
Robi się ciekawie
https://cenniki.volkswagen.pl/Nowy-Tigu ... M2021.html
Ostatnio zmieniony 15 paź 2020, 20:36 przez chris, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 2445
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 749 razy
- Otrzymał podziękowań: 1204 razy
Re: Cupra Ateca czy VW Tiguan?
I znów te nieszczęsne atrapy - to już chyba robi się jakaś "wydecho-atrapowa choroba", chociaż muszę przyznać, że według mnie wyglądają o nieeeeeeeeeeebo lepiej jak w Atakach, dzielona na dwa i nie widać (przynajmniej na filmie) czujników radarowych w środku.chris pisze: ↑15 paź 2020, 20:08...
Za to te atrapy wydechów to masakra jakaś wyszła
https://youtu.be/ohFiZuvOFpU?t=270
...
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 19 sie 2020, 8:37
- Samochód: Golf Variant 1.4 TSI 150 km
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Cupra Ateca czy VW Tiguan?
Te nieco mocniejsze benzyny niż 150 km mają być nieco później w ofercie. Natomiast cennik i możliwość konfiguracji Tiguan R 320 km ma być w 46 tyg roku (czyli w tygodniu 9-15 listopada). Info potwierdzone już w kilku salonach VW. Też czekam od jakiej ceny wyjdą i jak to łącznie w wyposażeniem będzie się miało do Cupry Ateci i Formentora. To że będzie drożej to do przewidzenia, pytanie o ile.Frodo pisze: ↑15 paź 2020, 21:15Zgadzam się. Przy czym jak ktoś lubi bardziej sportową jazdę to moim zdaniem minimum Ateca 190 TSI lub lepiej Tig 230 i oczywiście najlepiej Cupra/Tig 320 ; 190 jest w Tigu ok, ale nic poza tym - dużo mniejsza frajda niż w Atece z tym silnikiem. Problem w tym, że teraz w Tigu trzeba będzie pewnie dopłacić co najmniej 50 tys. (jak nie 60-70 tys.) za... super silnik. Chyba że 200 TDI będzie miał swój urok.
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Cupra Ateca czy VW Tiguan?
Tego trochę zazdroszczę
Tiguan R dostał aktywny system sterowania momentem obrotowym tzw.Torque Vectoring...
... czyli rozdział momentu obrotowego pomiędzy koła tylnej osi w dowolnym zakresie. Dzięki zastosowaniu dwóch sprzęgieł, możliwe jest precyzyjne sterowanie momentem obrotowym przekazywanym na dane koło. W efekcie do koła znajdującego się po zewnętrznej stronie zakrętu może zostać przeniesione nawet 100 procent momentu obrotowego, a do tego po wewnętrznej - zero.
Mechanizm różnicowy rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami w stosunku 50:50. Czyli koła są napędzane takim samym momentem napędowym, nawet jeśli w zakrętach (dzięki mechanizmowi różnicowemu) obracają się z różną prędkością.
Tiguan R dostał aktywny system sterowania momentem obrotowym tzw.Torque Vectoring...
... czyli rozdział momentu obrotowego pomiędzy koła tylnej osi w dowolnym zakresie. Dzięki zastosowaniu dwóch sprzęgieł, możliwe jest precyzyjne sterowanie momentem obrotowym przekazywanym na dane koło. W efekcie do koła znajdującego się po zewnętrznej stronie zakrętu może zostać przeniesione nawet 100 procent momentu obrotowego, a do tego po wewnętrznej - zero.
Mechanizm różnicowy rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami w stosunku 50:50. Czyli koła są napędzane takim samym momentem napędowym, nawet jeśli w zakrętach (dzięki mechanizmowi różnicowemu) obracają się z różną prędkością.
-
- Posty: 308
- Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
- Lokalizacja: TG
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Re: Cupra Ateca czy VW Tiguan?
Może pomóc gdy jedna strona samochodu będzie jechać po śliskim, druga po czarnym. Lub w jeszcze innych, podobnych sytuacjach.
--
Jaca
Jaca
-
- Posty: 2445
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 749 razy
- Otrzymał podziękowań: 1204 razy
Re: Cupra Ateca czy VW Tiguan?
... które kosztują wielokrotnie drożej (plus bardzo kosztowna ich wymiana) niż poczciwe "stare" klocki.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie