Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: chris »

Kanisz pisze:
11 paź 2020, 1:48
Panowie dlatego przed każdym zakupem tym bardziej nowego auta trzeba odbyć jazdę próbną po mieście itd... żeby stwierdzić czy zachowanie konkretnej jednostki napędowej będzie odpowiadało kulturze jazdy danego kierowcy.
Problem jest w tym ,że silnik 1.5 TSI 150KM w różnych modelach grupy VAG ma różne zachowania i kultura jazdy danego kierowcy co do tzw. kangurowania tej jednostki nie ma tutaj nic do rzeczy.Uwierz mi miałem w swoim życiu dość sporo samochodów z przeróżnymi silnikami ale to czego doświadczyłem podczas testowania Skody Karoq 1.5 TSI nawet ze skrzynią DSG7 ,tak tam kangurowanie też występowało, przyprawiało po prostu o ból głowy.Z takim zachowaniem nie spotkałem się nigdy wcześniej w żadnym innym aucie ;)
Nie wiem jak to jest obecnie bo wszędzie testówki albo 2.0 TSI albo z Dieslem.
Czekam z niecierpliwością na jazdę testową Seatem Ateką FL 1.5 TSI z DSG7 lub nawet w manualu ,żeby osobiście sprawdzić czy problem ten został wreszcie wyeliminowany :?
Jezdziłem kiedyś także Seatem z silnikiem 1.4 TSI 150KM i tam też było wszystko tak jak być powinno ;)
Kanisz pisze:
11 paź 2020, 1:48
Ja jestem zadowolony z 1.5TSi fakt, że jest to wersja DACA, ale na początku też nie mogłem się przyzwyczaić lecz po kilku dniach, a najlepiej po ok miesiącu jeżdżenia nie miałem już z tym problemu.
Co do silnika 1.5 TSI 130KM DACA to nie ma co porównywać z tym mocniejszym DADA,DPCA bo to jednak trochę inna konstrukcja ,
która w Seacie jest niedostępna.
Jakiś czas temu użytkowałem służbowo VW Golfa 7 z tą jednostką ze skrzynią manualną i od pierwszego dnia nie miałem do pracy silnika żadnych zastrzeżeń także zero problemów z ruszaniem czy płynnością przy przyśpieszaniu :?
Jedyne co mnie w nim irytowało to bardzo głośna praca silnika na wysokich obrotach
i tragiczne zestopniowanie manualnej skrzyni biegów :(
Za ten post autor chris otrzymał podziękowanie:
Misiek (11 paź 2020, 20:26)
Ocena: 5.26%



Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


Awatar użytkownika
Kanisz
Posty: 118
Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Kanisz »

@chris ale 1.5tsi DACA 131KM / 96kW
... Występuje w Seatach...
Gdzie po raz pierwszy trafił już po poprawkach do Seata pod koniec 2018 do modeli MY19 👉😉👍

... np. w LEONACH... 👉😁

co do skrzyni biegów DACA to trzeba wbijać biegi... ja to nazywam po "szynie" tzn:
1 i 2 przesuwasz maksymalnie oparte z lewej oraz 5 i 6 maksymalnie oparte z prawej ... I jest Git

Ale faktycznie mam zastrzeżenia do wbijania 1 biegu trzeba go zawsze dobrze wbić bo może wyskoczyć przy ruszaniu 👉😉👍
Czyli nie po przekątnej do przodu tylko 👉 prostopadle do środka i po szynie, głęboko do przodu 👉😉👍

TAK samo jest ze wstecznym 👉 wcisk, prostopadle do środka i po szynie do przodu , bo inaczej napotkamy opór 👉😉👍

Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: chris »

Kanisz pisze:
11 paź 2020, 11:46
@chris ale 1.5tsi DACA 131KM / 96kW
... Występuje w Seatach...
Gdzie po raz pierwszy trafił już po poprawkach do Seata pod koniec 2018 do modeli MY19 👉😉👍
... np. w LEONACH... 👉😁
Miałem na myśli model Ateca ;)
Za ten post autor chris otrzymał podziękowanie:
Kanisz (11 paź 2020, 12:54)
Ocena: 5.26%

Misiek
Posty: 2399
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Misiek »

chris pisze:
11 paź 2020, 10:10
...
Nie wiem jak to jest obecnie bo wszędzie testówki albo 2.0 TSI albo z Dieslem.
...
Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych, ale wydaje mi się, że to działanie celowe właśnie z powodu problemów z tymi silnikami, żeby klient nie zraził się już po jeździe testowej i nie poszedł gdzie indziej. A przypominacie sobie opisywany tutaj zabieg "prezentera", który najpierw uruchomił silnik, później coś niby pokazywał, omawiał, a dopiero po tym była jazda próbna, żeby silnik się choć trochę wstępnie rozgrzał ?

W swojej motoryzacyjnej historii miałem dwie niemiłe przygody związane z samochodami testowymi :
- Opel Zafira, ta sprzed kilkunastu lat, nie ta ogromna i droga jak dzisiejsza. Na jazdę testową dostałem wersję z dieslem i wszystko od niego tak strasznie drżało (łącznie z podłogą), że podziękowaliśmy i poszliśmy szukać gdzie indziej. Prezenter przekonywał, że to wada tylko tej sztuki i że szef ma taki sam i u niego tego drżenia nie ma i że załatwi jazdę próbną tym innym egzemplarzem.
- Chrysler Voyager - w testowym egzemplarzu zawieszenie było tak ekstremalnie miękkie (uwielbiam takie mięciutkie amerykańskie, że nie czuć żadnej nierówności, ale bez przesady) i tak bardzo bujało, pływało wręcz, że obawiałem się o "samopoczucie", a w kupionym było już normalne.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: chris »

Puki co znalazłem jedno demo Ateki FL z 1.5 TSI z DSG7 w Opolu ale dla mnie to kompletnie nie po drodze :(
https://www.otomoto.pl/osobowe/uzywane/ ... ountry%5D=
Obrazek

Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: chris »

Mam nadzieję, że Ateka FL 1.5 TSI nie będzie cierpiała na to samo co nowy VW Golf 8 z tym silnikiem :?
https://youtu.be/cEMr1p_aWTI?t=1300
Za ten post autor chris otrzymał podziękowanie:
Frodo (15 paź 2020, 16:29)
Ocena: 5.26%

mczelny2401
Posty: 380
Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: mczelny2401 »

W Rzeszowie mają demo 1.5tsi z DSG

Rafiner
Posty: 814
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

Hmm ja jeżdże dokładnie rok, przez corona dopiero 9000 km w Ateca 1.5 DSG, jestem mega zadowolony. Nie mam kangura, mam 7 l/100km długoetapowo i oleju nie ubyło. Kupowałem 1-2 miesiace po tym jak zaczeto pisac, ze naprawiono problem oprogramowaniem.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Endrju »

Ja ostatnio byłem w ASO i pytałem gościa który kupił Atece 1.5 TSI zrobił nim 70kkm i mówił, że nic się nie działo i jest bardzo zadowolony. A pracownik twierdził że tylko 2 egzemplarze były na zmianie oprogramowania i też zero kangura.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Beetleman
Posty: 12
Rejestracja: 08 lis 2019, 22:54
Samochód: Seat Ateca xcellence 1,5 TSI DSG
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Beetleman »

Endrju pisze:
29 paź 2020, 23:21
Ja ostatnio byłem w ASO i pytałem gościa który kupił Atece 1.5 TSI zrobił nim 70kkm i mówił, że nic się nie działo i jest bardzo zadowolony. A pracownik twierdził że tylko 2 egzemplarze były na zmianie oprogramowania i też zero kangura.
Już tu pisałem, ale chętnie powtórzę :oops: .
Moją Atekę 1,5 TSI z DSG odebrałem 29.11.2019. Przejechałem 15k. Zero kangura, zero ubytku oleju, zero problemów. I niech tak zostanie..... 8-)

ODPOWIEDZ