Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Kuchar »

Ogólnie ten silnik od początku nosi ze sobą dozę ryzyka właśnie w postaci np poboru oleju.
Jest zrobiony na bazie poprzednika 1.4, który na samym swoim początku miał wiele wpadek i to z góry mnie zniechęciło, choć dzisiaj dokonałbym innego wyboru zakupowego (z 2.0TDI na 2.0TSI).



Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


piotrzet
Posty: 190
Rejestracja: 06 gru 2020, 20:19
Samochód: Seat Leon ST 1,5 TSI 150 KM manual
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: piotrzet »

Co do szarpania od końca marca mam leona 1,5 150 KM manual produkcja początek marca. I jeśli chodzi o szarpanie to występuje na 1 biegu po ruszeniu w garażu. Jest to właśnie kangurowanie. Wystarczy że silnik złapie trochę temperatury i problem ustępuje.
Także z tego co czytam to widzę, że różnie z tym jest.
Ostatnio jeździłem również Atecą z tym silnikiem i DSG tam w ogóle nie było czuć szarpania. Samochód demo już po FL.

Amadeusz
Posty: 188
Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
Samochód: Ateca 1.5TSI Style
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Amadeusz »

sailor 88 pisze:
28 lis 2020, 11:43
Amadeusz pisze:
28 lis 2020, 10:51
No i zaczęły mi się jakieś przygody z olejem. Przebieg 47tyś. W ciągu 4 dni przejechałem 2,2tyś km. 3 razy zapaliła mi się sygnalizacja poziomu oleju dolałem w sumie 1,25l... :shock: W instrukcji wprawdzie pokazuje, że może brać do 0,5l/1000km ale dotychczas dolewałem 0,5l na 10tys km :?
Styl jazdy mi się nie zmienił 100% tych kilometrów ostatnich przejechałem ekspresówkami i autostradami 130-140km/h. Myślicie że są podstawy żeby to reklamować?
Rozumiem, że fizyczne wycieki wykluczyłeś(niedokręcony filtr, korek, uszczelka misy, uszczelniacz wału itp.)...bo jeśli nie, to obejrzyj osłonę pod silnikiem, przy takim ubytku powinno nieźle kapać. Jeżeli natomiast olej jest spalany w takiej ilości, musi to być wynikiem większej i poważniejszej usterki wewnętrznej np. pęknięty pierścień, tym bardziej, że stało się to nagle. Jak najbardziej zgłaszaj szybko do serwisu, bo jazda w takim stanie to ryzyko uszkodzenia katalizatora i filtra GPF, ale Ty go chyba jeszcze nie masz. Procedura serwisowego pomiaru jest upierdliwa, bo stosują metodę wagową.
Wstępna weryfikacja w serwisie nie wykazała zewnętrznie żadnych wycieków, natomiast przyznali, że tendencja zapisów z komputera (poziom -dolewka - dystans) jest niepokojąca. Zaplombowali mi króćce i umówiliśmy się za 1000km. Opłaty żadnej póki co nie pobrali, więc jakby ton rozmowy już zupełnie inny.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: sailor 88 »

Amadeusz pisze:
07 gru 2020, 9:57
Wstępna weryfikacja w serwisie nie wykazała zewnętrznie żadnych wycieków, natomiast przyznali, że tendencja zapisów z komputera (poziom -dolewka - dystans) jest niepokojąca. Zaplombowali mi króćce i umówiliśmy się za 1000km. Opłaty żadnej póki co nie pobrali, więc jakby ton rozmowy już zupełnie inny.
I to jest w/g mnie rzetelne podejście do problemu, oby tak dalej...

P.S. Informuj co będzie dalej.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 814
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

A co powiecie w temacie LSPI i ewentualne uszkodzenie pierścieni, stad ten pobór oleju ? Niby o silniku 1.5 tsi nie pisano pod tym kątem, ale kto wie. DSG jeździ na 1500 obr, czy zimny czy rozgrzany.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: sailor 88 »

Rafiner pisze:
08 gru 2020, 12:29
A co powiecie w temacie LSPI i ewentualne uszkodzenie pierścieni, stad ten pobór oleju ? Niby o silniku 1.5 tsi nie pisano pod tym kątem, ale kto wie. DSG jeździ na 1500 obr, czy zimny czy rozgrzany.
Jak najbardziej możliwa przyczyna, też o tym pomyślałem pisząc o uszkodzonym pierścieniu...Warto przeczytać: https://www.auto-swiat.pl/dobry-warszta ... yc/61tnshm
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowania (w sumie 2):
Amadeusz (08 gru 2020, 15:54) • Misiek (08 gru 2020, 23:57)
Ocena: 10.53%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 814
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

Mnie też ten artykuł natchnął do napisania. Długo byłem na forum Opla Astry i tam temat samozapłonu był szeroko poruszany. Między innymi pod kątem uszkodzeń pierścieni.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Misiek »

sailor 88 pisze:
08 gru 2020, 15:11
Rafiner pisze:
08 gru 2020, 12:29
A co powiecie w temacie LSPI i ewentualne uszkodzenie pierścieni, stad ten pobór oleju ? Niby o silniku 1.5 tsi nie pisano pod tym kątem, ale kto wie. DSG jeździ na 1500 obr, czy zimny czy rozgrzany.
Jak najbardziej możliwa przyczyna, też o tym pomyślałem pisząc o uszkodzonym pierścieniu...Warto przeczytać: https://www.auto-swiat.pl/dobry-warszta ... yc/61tnshm
Nie ukrywam, że przeraził mnie ten artykuł. Niestety u mnie krótkie trasy dom praca i jakieś zakupy zdecydowanie przeważają i nie mając jeszcze tego silnika już jestem co najmniej zaniepokojony. Chyba że stosowanie się do zaleceń zawartych w artykule faktycznie wyeliminuje ewentualne problemy. Jednak z drugiej strony wiele samozaparcia, pilnowania się oraz uwagi wymagać będzie na przykład pamiętanie o utrzymywaniu wyższych obrotów do czasu rozgrzania silnika. Ne wiem tylko ile to mniej więcej powinno trwać, ale myślę, że aktualne przyzwyczajenie oraz sytuacja drogowa zaraz po uruchomieniu sprzyja szybszemu nagrzewaniu się silnika - rano wyjazd z garażu po płaskim (czyli bez obciążenia na przykład wyjazdem z piwnicy) plus praca na biegu jałowym przez kilka minut (zamknięcie garażu i bramy, przygotowanie się do jazdy), wolna jazda wąskimi i zatłoczonymi osiedlowymi uliczkami, a po pracy uruchomienie od razu po wejściu do samochodu i także jazda po wąskich osiedlowych uliczkach plus ogólnie mało forsowna jazda. Pozostałe zalecenia typu regularna wymiana dobrego oleju i solidne paliwo stosuję od zawsze, więc nie powinno być z tym problemu.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Amadeusz
Posty: 188
Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
Samochód: Ateca 1.5TSI Style
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Amadeusz »

Amadeusz pisze:
07 gru 2020, 9:57
sailor 88 pisze:
28 lis 2020, 11:43
Amadeusz pisze:
28 lis 2020, 10:51
No i zaczęły mi się jakieś przygody z olejem. Przebieg 47tyś. W ciągu 4 dni przejechałem 2,2tyś km. 3 razy zapaliła mi się sygnalizacja poziomu oleju dolałem w sumie 1,25l... :shock: W instrukcji wprawdzie pokazuje, że może brać do 0,5l/1000km ale dotychczas dolewałem 0,5l na 10tys km :?
Styl jazdy mi się nie zmienił 100% tych kilometrów ostatnich przejechałem ekspresówkami i autostradami 130-140km/h. Myślicie że są podstawy żeby to reklamować?
Rozumiem, że fizyczne wycieki wykluczyłeś(niedokręcony filtr, korek, uszczelka misy, uszczelniacz wału itp.)...bo jeśli nie, to obejrzyj osłonę pod silnikiem, przy takim ubytku powinno nieźle kapać. Jeżeli natomiast olej jest spalany w takiej ilości, musi to być wynikiem większej i poważniejszej usterki wewnętrznej np. pęknięty pierścień, tym bardziej, że stało się to nagle. Jak najbardziej zgłaszaj szybko do serwisu, bo jazda w takim stanie to ryzyko uszkodzenia katalizatora i filtra GPF, ale Ty go chyba jeszcze nie masz. Procedura serwisowego pomiaru jest upierdliwa, bo stosują metodę wagową.
Wstępna weryfikacja w serwisie nie wykazała zewnętrznie żadnych wycieków, natomiast przyznali, że tendencja zapisów z komputera (poziom -dolewka - dystans) jest niepokojąca. Zaplombowali mi króćce i umówiliśmy się za 1000km. Opłaty żadnej póki co nie pobrali, więc jakby ton rozmowy już zupełnie inny.
Byłem na rekontroli po 2tyś km mieszanej jazdy z tego ok. 1tys po ekspresówkach. Poziom oleju ani drgnął.... Porobili zdjęcia, szkice i powiedzieli żebym do wymiany oleju (za ok 10tyś) przyjeżdzał na kontrolę co parę tysięcy. Plomby mi zostawili.
Żadnych opłat nie pobrali. Dziwna sprawa...

Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix »

Kuchar pisze:
28 lis 2020, 16:30
Ogólnie ten silnik od początku nosi ze sobą dozę ryzyka właśnie w postaci np poboru oleju.
Jest zrobiony na bazie poprzednika 1.4, który na samym swoim początku miał wiele wpadek i to z góry mnie zniechęciło, choć dzisiaj dokonałbym innego wyboru zakupowego (z 2.0TDI na 2.0TSI).
Dawno mnie tu nie było, to i odkopuję stare posty :)
1.5 jest zbudowany na bazie 1.4 TSI w wersji EA211.
1.4 EA211 nie miało żadnych problemów. To był bardzo dobry silnik (miałem go w Leonie). Jedyny poważniejszy problem o jakim wiem, to wariator/koło pasowe na wałku rozrządu, które potrafiło się rozsypać. Ale ten problem występował tylko w 1.2 TSI.
Problematyczne były silniki EA111, ale one nie mają nic wspólnego z EA211, poza nazwą. W/g producenta jedyną ich wspólną cechą (poza ogólną zasadą działania oczywiście) był... rozstaw cylindrów. Reszta była całkowicie przeprojektowana.

ODPOWIEDZ