Ateca - kiedy nowy model, lifting?
- Walt
- Posty: 229
- Rejestracja: 23 paź 2017, 8:42
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: Seat Ateca 2.0TSI Xperience
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?
Żona grzała i ponoć działa. A przynajmniej w nocy druciki nie denerwują
Była 1,4TSI Xcellence.
Jest 2.0TSI Xperience.
Jest 2.0TSI Xperience.
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?
Tak. Uzywalem. Jest zajebiste. W kilkadziesiat sekund zrobila sie woda ze szronu. Od srodka nie widac NIC, tzn zadnej poswiaty, odblaskow czy zmiany koloru, a z zewnatrz staralem sie zobaczyc ta poswiate zielonkawą - nie udalo mi sie. Co ciekawe lekko zielona jest tylnia szyba - widac to siedzac w srodku nocą, przy sztucznym swietle. Ale tam przeciez są druciki.. ale moze i climacoat tez ? Nie wiem.Misiek pisze: ↑12 gru 2020, 23:07W związku z tym, że już dwa razy miałem tej zimy okazję odmrażać pod firmą szybę samochodu (lekki mróz i opady mżawki lub lekkiego deszczu, na szczęście mam ogrzewanie drucikowe) mam pytanie do posiadaczy wersji po FL i z szybą Climacoat - czy może miał już okazję ktoś przetestować u siebie w warunkach naturalnych jej działanie ? Z góry dzięki.
Ta szyba podgrzewana to najlepszy dodatek do Ateki jaki mam (no, poza wkładką/półeczką do podłokietnika z aliexpress za 20 zł)
- Ocena: 5.26%
-
- Posty: 2471
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 757 razy
- Otrzymał podziękowań: 1218 razy
Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?
Wielkie dzięki za obszerną opinię. Mimo, że przy obecnych zimach nie ma zbyt wiele okazji do codziennego / częstszego wykorzystania tej opcji, to poza szybkością działania bardzo mnie cieszy brak zabarwienia (na rysunkach reklamowych było). Piszę o tym dlatego, ponieważ w wielu chyba Renówkach widuję bardzo intensywnie zmienione kolory przednich szyb, chyba pomarańczowe. Pewnie to inna technologia, więc i inny kolor, ale pal sześć inny kolor, ważne że w VAG'ach nie jest taki intensywny, bo nie za bardzo mi się to podoba.Teo pisze: ↑13 gru 2020, 0:40Tak. Uzywalem. Jest zajebiste. W kilkadziesiat sekund zrobila sie woda ze szronu. Od srodka nie widac NIC, tzn zadnej poswiaty, odblaskow czy zmiany koloru, a z zewnatrz staralem sie zobaczyc ta poswiate zielonkawą - nie udalo mi sie. Co ciekawe lekko zielona jest tylnia szyba - widac to siedzac w srodku nocą, przy sztucznym swietle. Ale tam przeciez są druciki.. ale moze i climacoat tez ? Nie wiem.Misiek pisze: ↑12 gru 2020, 23:07W związku z tym, że już dwa razy miałem tej zimy okazję odmrażać pod firmą szybę samochodu (lekki mróz i opady mżawki lub lekkiego deszczu, na szczęście mam ogrzewanie drucikowe) mam pytanie do posiadaczy wersji po FL i z szybą Climacoat - czy może miał już okazję ktoś przetestować u siebie w warunkach naturalnych jej działanie ? Z góry dzięki.
Ta szyba podgrzewana to najlepszy dodatek do Ateki jaki mam (no, poza wkładką/półeczką do podłokietnika z aliexpress za 20 zł)
Najważniejsze jednak, że działa na całej powierzchni i nie będzie z czasem stopniowo wysiadało, jak to się dzieje we wszystkich chyba rodzajach grzania opartego na zatopionych w środku drucikach. Mam także nadzieję, że całkowicie nie wysiądzie to za szybko i przetrwa wiele lat, bo koszt samego grzania plus szyba pójdzie prawdopodobnie w tysiące (szczególnie w ASO) i nie wiem, czy bym się decydował na wymianę za na przykład dobrych kilka lat. U mnie co roku / kilka lat stopniowo przestawały grzać pojedyncze druciki i ich grupy na szczęście tylko na prawej części szyby, jednak od 2 lat w całości grzeje tylko dokładnie połowa, na szczęście ta po stronie kierowcy, więc razem z szybko działającym dogrzewaniem powietrza z nawiewów po kilku minutach, nawet przy grubszej warstwie lodu, mam prawie wodę i wycieraczki usuwają pozostałości.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 13 wrz 2020, 21:59
- Samochód: 308 SW --> ateca
- Podziękował: 14 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?
No tak ta nieszczesna skrzynia o ktorej wszyscy pisza... myslisz ze naprawdę dawali by skrzynie na styk ? Wszystko co sie konstruuje na świecie przyjmuje się współczynnik bezpieczeństwa moze i formalnie skrzynia ma 250Nm ale zakladal bym ze mozna ja chwilowo przeciążyć i takie jest tez zdanie wielu tunerów... poza tym nikt nie będzie chyba po chipie caly czas palowal na pełnej mocy... maksymalna moc wykorzystuje się bardzo zadko i to przez parę sekund. Chyba ze ktos wpadnie na pomysł wyjazdu na tor...Frodo pisze: ↑13 gru 2020, 7:11Z chipem w 1.5 niestety nie jest tak wesoło bo (co najmniej) DSG słabe (formalnie max 250 Nm), nie wiem jak manual. Poza tym jak już Koledzy wspomnieli olbrzymią zaletą 2.0 TSI jest AWD.Kuchar pisze: ↑12 gru 2020, 22:54Wszystko fajnie, ale nie wiadomo jak 1.5 będzie znosić te przeciążenia, a 2.0 pod tym względem jest pancerne i 300+KM bez problemu przytuli.vioox pisze: ↑12 gru 2020, 19:58Trochę stane w obronie 1.5 tsi bo tak cos czuje ze jak ktoś ma 2.0 to juz to jest naj silnik i wogole 1.5 to zlo... nie zapominajcie ze 2.0 jest cięższa...
I tak z moich obliczeń jak wsadzimy do 1.5tsi głupiego chipa który nam zrobi minimum 290Nm a robia i 300 to juz mamy lepszy stosunek masy do momentu w porównaniu do 2.0... a mamy 18kzl w kieszeni...
I nie jeden potem może niespac w nocy ze odjechała mu ateca bez 4 na tylnej klapie...
Tak wiem ze 2.0 tez mozna chipować ale nie każdy to robi...
A Tobie Grz_Bo gratuluje pięknej sztuki, kozacka
Dobrze oceniam 2.0 TSI w Atece (i nie większych autach), ale jak już pisałem na forum, jego konstrukcja różni się znacząco od mocniejszych braci, co widać po znacznie wyższym stopniu sprężania. Zresztą nawet czuć, że ten silnik zupełnie inaczej pracuje. Jest to różnica konstrukcyjna i żaden chip lub nawet osprzęt tego nie zmieni, bez głębokiej interwencji. Jest to silnik (gen 3B) projektowany od początku z myślą o oszędności, z zachowniem osiągów 1.8. Silnik (wprowadzony pod marką Audi Ultra). Jest na rynku od lat i o ile się nie mylę, w żadnym aucie nie ma więcej niż 190 koni, co też sugeruje delikatniejszą konstrukcję (oszczędność! np. korbowody są bardziej obciążone przy wyższym stopniu spężania tego silnika, a mocne nie są tanie, więc po co takie montować jeśli niepotrzebne? łożyska też gdzieś czytałem, że są delikatniejsze/mniejszej średnicy) Zapewne da się z niego jeszcze coś wyciągnąć, ale nie jest to "2.0 pod tym względem jest pancerne i 300+KM bez problemu przytuli". Chyba nikt nie myśli, że 190--> 300 Cupra Ateca to jedynie kwestia programu, ewentualnie osprzętu... Oczywiście bardzo mnie to ucieszy jeśli ktoś pokaże, że jestem w błędzie.
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 13 wrz 2020, 21:59
- Samochód: 308 SW --> ateca
- Podziękował: 14 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?
Frodo zastanawiam się czy opini tej skrzyni jako że jest awaryjna wynika z faktu ze w serwisach bujają się egzemplarze z poczatkow jej produkcji... produkowana jest od 2008 roku... i jestem przekonany ze dzisiejsza skrzynia dq200 jest inna skrzynia... pewnie zasada działania i podzespoły sa wspolne ale napewno wyeliminowane są pewne niedociągnięcia konstrukcyjne... to tak samo mozna powiedzieć że w 2.0 TDI peka glowica
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?
Gdzieś czytałem ,że w obecnej DQ200 zmienione są materiały od modułu mechatroniki na bardziej wytrzymalsze
Zdarzało się ,że wcześniejsze wersje po prostu pękały
Ostatnio zmieniony 14 gru 2020, 14:00 przez chris, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
- Samochód: inne
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?
Nie wiem jakich tunerów pytałeś, ale ja znam samych takich co uważają, że to "papierkowa" skrzynia i do niczego innego się nie nadaje jak do seryjnej mocy.vioox pisze: ↑13 gru 2020, 7:58
No tak ta nieszczesna skrzynia o ktorej wszyscy pisza... myslisz ze naprawdę dawali by skrzynie na styk ? Wszystko co sie konstruuje na świecie przyjmuje się współczynnik bezpieczeństwa moze i formalnie skrzynia ma 250Nm ale zakladal bym ze mozna ja chwilowo przeciążyć i takie jest tez zdanie wielu tunerów... poza tym nikt nie będzie chyba po chipie caly czas palowal na pełnej mocy... maksymalna moc wykorzystuje się bardzo zadko i to przez parę sekund. Chyba ze ktos wpadnie na pomysł wyjazdu na tor...
Dodam, że jak masz auto po sofcie to może faktycznie z samego maksimum może korzystasz rzadko, ale wierz mi, że korzystasz z mocy znacznie częściej niż w zamulonej serii.
Jaki masz przebieg?
Wystarczy 2.0TSI z lajtowym softem na 250KM, +400NM z DQ381 i chyba nie muszę mówić kto będzie woniać spaliny.
- Walt
- Posty: 229
- Rejestracja: 23 paź 2017, 8:42
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: Seat Ateca 2.0TSI Xperience
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?
2.0 będzie daleko jak jeszcze będziesz mielił kołami przy ruszaniu Zaleta 4x4
- Ocena: 5.26%
Była 1,4TSI Xcellence.
Jest 2.0TSI Xperience.
Jest 2.0TSI Xperience.