Dodam jeszcze jak wygląda srednica wydechu bo udało się uzyskać informacje w Seat Dynamica :
FR 2.0 TSI 4x4
Od katalizatora do środkowego wydechu jest fi65mm
Od środkowego wydechu do końcowego jest fi70mm
Cupra 2.0 TSI 4x4
Po całości jest fi65mm
Czyli jeśli chcemy zaadoptować wydech z Cupry to musimy zrobić obejmę z redukcją pod warunkiem, że chcemy zachować środkowy wydech.
Powstaje tylko problem ze sterowaniem klap. Sterowanie jest prawdopodobnie po szynie Can.
Dobra, powoli robię małe przymiarki do zmiany wydechu.
Udało mi się znaleźć nowiutki wydech końcowy od Audi RS3 za 1/3 ceny, który jest prawie identyczny jak w Cuprze. Udało się także uruchomić (na razie na stole) aktywne klapy wydechu. U mnie będą one uruchamiane na przycisk On-Off schowany gdzieś w schowku.
Znalazłem także przednią oraz tylną dokładkę razem z dyfuzorem od Cupry. W przyszłym tygodniu może oddam je do malowania pod kolor. Napis "Cupra" w przednim zderzaku prawdopodobnie przemaluję na czarno aby nie rzucał się w oczy.
Numery seryjne wydechu z Cupry oraz Audi są takie same 5Q6253611DA - wydechy różnią się jedynie długością samych rur wylotowych. W Audi są krótkie ponieważ są do hatchbacka, w Cuprze są długie bo do Suva. Ten sam wydech jest montowany w wielu autach opartych na płycie MQB - Audi RS3, VW T-roc R, Ateca Cupra itd.
Witaj, drugi ma dłuższe końcówki więc może lepiej będzie tlumikarzowi ogarnąć kwestię wyprowadzenia tego. Ale zdaje mi się, że nie ma tam silników sterowania klapami. Nie widzę tego przeglądając na telefonie.
Oba wydechy są pociągnięte aż przed tłumik środkowy. Także wycinając go masz odrazu fajny dźwięk ale jednocześnie problem apropo gwarancji. Mój dealer raczej nie polecał usuwać środkowego.
Silniczki wystarczy podłączyć do jakiegokolwiek miejsca gdzie jest 12v. W przypadku braku tłumika środkowego będzie zauważalna różnica w dźwięku gdy przełączysz klapy. Ponieważ ja mam środkowy to dźwięk prawie nie zmienił się więc na zamkniętych i otwartych jest tak samo. Nie podłączałem tego kablami pod auto.