Skrzynia DSG 7

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: patryk7133 »

Moja Ateca właśnie dobija 75 tysi przebiegu i póki co jestem zadowolony, mimo że po przejechaniu 20 tysi zmieniła się trochę charakterystyka zmiany biegów mianowicie kiedy wrzuca bieg z 2-3 i z 4-5 podnosi o 200/300 obrotów więcej, niż kiedy zmienia inne biegi ASO jak zwykle nie widzi problemu, a ja już zdążyłem się przyzwyczaić i myśleć, że ten typ tak ma. ;)



Sponsor

Re: Skrzynia DSG 7

Sponsor


piotrzet
Posty: 190
Rejestracja: 06 gru 2020, 20:19
Samochód: Seat Leon ST 1,5 TSI 150 KM manual
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: piotrzet »

Od dawna samochodów nie robi się na lata tylko na 5 lat, a później do śmieci. Także nic nowego tutaj nie widzę.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: sailor 88 »

piotrzet pisze:
11 sty 2021, 16:20
Od dawna samochodów nie robi się na lata tylko na 5 lat, a później do śmieci. Także nic nowego tutaj nie widzę.
Pięć lat???? Ludzie dopiero co powyjeżdżali z salonów i nie mogą normalnie eksploatować auta...Tu już nawet nie chodzi o to, że się szybciej zużywa, bo jest to ogólnoświatowa tendencja dotycząca większości wyrobów, ale działa wadliwie od początku. I to jest niedopuszczalne...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

piotrzet
Posty: 190
Rejestracja: 06 gru 2020, 20:19
Samochód: Seat Leon ST 1,5 TSI 150 KM manual
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: piotrzet »

Frodo pisze:
11 sty 2021, 17:19
Obawiam się, że nowy samochód jeszcze przez wiele lat pozostanie jedynie marzeniem większości Polaków. Dlatego DSG zaliczy nie jedną naprawę/regenerację zanim auto powędruje "do śmieci". Przy czym pewnie dalsze użytkowanie i naprawianie takich aut będzie coraz bardziej uciążliwe/drogie...
Ja mam nadzieję pojeździć 10 lat. :) Zobaczymy...
Życzę żebyś jeździł jak najdłużej ale myślę, że 10 lat to będą nie złe problemy może nie po 5 ale po 6-7 owszem.

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 571
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 77 razy
Otrzymał podziękowań: 145 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: michal 76 »

Frodo pisze:
11 sty 2021, 14:46
sailor 88 pisze:
10 sty 2021, 21:39
Rafiner pisze:
10 sty 2021, 11:02
Wracając do tematu, sądzę że obecnie skrzynia automatyczna DSG warta jest swojej dopłaty.
Obecnie jest, wcześniej była i zawsze będzie warta dopłaty, bo jest dużym ułatwieniem, czyni jazdę przyjemniejszą i bezpieczniejszą. Ale pod warunkiem, że działa prawidłowo i jest bezawaryjna w rozsądnym zakresie przebiegu. A VAG coraz częściej wypuszcza buble i już nie tylko mechaniczne ale i elektroniczne. Do tej pory francuskie auta słynęły z niedopracowanej elektroniki, a tu co raz to nowe "kukułki" w zakresie elektroniki pokładowej ostatnio wychodzą...
Rozróżniłbym tu delikatną konstrukcję DQ200 i chyba póki co rzadką wadę danego egzemplarza DQ381, które jest jednak zdecydowanie mocniejsze.
Odnośnie elektroniki, to po ostatnich skandalach, będę omijał nowe rozwiązania techniczne VAG szerokim łukiem. Przy czym BMW (o ile się nie mylę) X2 w dziale humor (!) też robi fatalne wrażenie. Nie wiem czy wszystkie auta schodzą na dno czy tylko niemieckie... Co ciekawe, ostatnio w nowym Q5 wydziałem stare dobre pokrętła do regulacji temperatury! Czyżby te nieszczęsne panele dotykowe były kolejnym rozwiązaniem "budżetowym" jak DQ200?
W Q5 masz panele i zwykłe przełączniki, jak w starym dobrym samochodzie

piotrzet
Posty: 190
Rejestracja: 06 gru 2020, 20:19
Samochód: Seat Leon ST 1,5 TSI 150 KM manual
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: piotrzet »

W A3 to samo. Tylko lepiej ekran wkomponowany. Dlatego nie ukrywam sam się nad nim zastanawiam ;)

Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: chris »

patryk7133 pisze:
10 sty 2021, 22:00
Moja Ateca właśnie dobija 75 tysi przebiegu i póki co jestem zadowolony, mimo że po przejechaniu 20 tysi zmieniła się trochę charakterystyka zmiany biegów mianowicie kiedy wrzuca bieg z 2-3 i z 4-5 podnosi o 200/300 obrotów więcej, niż kiedy zmienia inne biegi ASO jak zwykle nie widzi problemu, a ja już zdążyłem się przyzwyczaić i myśleć, że ten typ tak ma. ;)
W najnowszym teście Skody Karoq sama skrzynia DSG7 też wypadła nadzwyczaj dobrze
natomiast samo oprogramowanie w trybie D już nie za bardzo :?
Przyśpieszenie od 0-100km/h też bez zarzutu :)
Ostatnio zmieniony 12 sty 2021, 21:52 przez chris, łącznie zmieniany 1 raz.
Za ten post autor chris otrzymał podziękowanie:
Frodo (12 sty 2021, 20:38)
Ocena: 5.26%

Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: chris »

Trochę tak z innej beczki ale zdumiał mnie wręcz jeden z wpisów pod filmem :o
Jedna z opinii na YT pod tym testem o Skodzie Karoq daje sporo do myślenia
w kwestii pogryzionych przewodów przez kuny w całym VAG z którymi na co dzień Wszyscy się borykamy :shock:
Cyt...
"Mamy 16 Karoq-ów od roku w firmie jako służbowe, poniżej podsumowanie:
- 12 z nich miało już pogryzione przez kuny przewody (check engine), niektóre z aut już 2-3 krotnie w ciągu roku. Winowajcą jest tłuszcz pochodzenia zwierzęcego używany przez VAG do izolacji przewodów. Brawo dla geniusza z VAG, który to wymyślił."

No można się załamać czego to firmy motoryzacyjne nie zrobią dzisiaj dla pieniędzy i chęci dużych zysków :(
To by wyjaśniało sprawę dlaczego kuny tak strasznie upodobały sobie auta z grupy VW :roll:
Ostatnio zmieniony 13 sty 2021, 12:28 przez chris, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Eleonor
Posty: 347
Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: Eleonor »

chris pisze:
13 sty 2021, 10:10
Jedna z opinii na YT pod tym testem o Skodzie Karoq daje sporo do myślenia
w kwestii pogryzionych przewodów przez kuny w całym VAG z którymi na co dzień Wszyscy się borykamy :shock:
Cyt...
"Mamy 16 Karoq-ów od roku w firmie jako służbowe, poniżej podsumowanie:
- 12 z nich miało już pogryzione przez kuny przewody (check engine), niektóre z aut już 2-3 krotnie w ciągu roku. Winowajcą jest tłuszcz pochodzenia zwierzęcego używany przez VAG do izolacji przewodów. Brawo dla geniusza z VAG, który to wymyślił."

No można się załamać czego to firmy motoryzacyjne nie zrobią dzisiaj dla pieniędzy i chęci dużych zysków :(
To by wyjaśniało sprawę dlaczego kuny tak strasznie upodobały sobie auta z grupy VW :roll:
No tak ... kiedyś szwagier pracujący w Skodzie powiedział mi, że za pomysły pracowników wprowadzone do życia są niezłe premie

Winowajca jest - ale płaci użytkownik ?
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020

piotrzet
Posty: 190
Rejestracja: 06 gru 2020, 20:19
Samochód: Seat Leon ST 1,5 TSI 150 KM manual
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Skrzynia DSG 7

Post autor: piotrzet »

Wiesz ja wolałbym zobaczyć jakieś dowody na to, a nie ślepo wierzyć w to co ktoś napisze w internecie. U znajomego na podwórku stał VW i Mazda i to w Mazdzie przegryzły, a nie w VW.

ODPOWIEDZ