Skrzynia DSG 7
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 wrz 2017, 4:06
- Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI 4DRIVE XCELLENCE
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Skrzynia DSG 7
Cześć,
A w 2.0 TSI 4x4 jak jest skrzynia? mam DSG 7 biegową ale nie wiem czy to sucha czy mokra i jak wygląda z jej trwałością.
W serwisie mówili, że w niej nie wymieniają oleju, ale w BMW też tak mówią a jednak wymieniam.
Co o tym sądzicie?
A w 2.0 TSI 4x4 jak jest skrzynia? mam DSG 7 biegową ale nie wiem czy to sucha czy mokra i jak wygląda z jej trwałością.
W serwisie mówili, że w niej nie wymieniają oleju, ale w BMW też tak mówią a jednak wymieniam.
Co o tym sądzicie?
Seat Ateca 2.0 TSI 4DRIVE XCELLENCE, Samoa Orange.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 wrz 2017, 4:06
- Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI 4DRIVE XCELLENCE
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Skrzynia DSG 7
Skoro mokra to ciekawe czemu w niej już oleju serwis nie wymienia w dsg6 wymieniaja co 60 000 a w tej mówią że się nie wymienia.
Seat Ateca 2.0 TSI 4DRIVE XCELLENCE, Samoa Orange.
- sailor 88
- Posty: 1392
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 401 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Zapomniałeś jeszcze dodać Janisz, ze ten papier, to co najwyżej toaletowy!!! Otóż, w VW Jetta, której pozbyłem się (na szczęście) przed zakupem Ateci(w manualu) i która pozostała (na nieszczęście) w rodzinie, właśnie padła DSG 7. Auto ma 81 tyś. przebiegu!!! Nagle zaczęło wywalać olej z DSG odpowietrznikiem. Po konsultacji telefonicznej okazało się, że problem jest znany , typowy i powszechnie występujący. Ta skrzynia się nawet nie psuje, tylko rozpada z powodu zastosowania kiepskich materiałów. Pękła podstawa, w którą wkręcony jest akumulator ciśnienia w module mechatroniki. Serwis VW nie przewiduje jakichkolwiek napraw, wymieniają całą mechatronikę za kilkanaście tysięcy!!! Widząc minę nabywcy poczułem się wezwany do tablicy i postanowiłem pomóc w naprawie. Po zdemontowaniu modułu mechatroniki zawiozłem do firmy zajmującej się regeneracją DSG i tu zobaczyłem skalę zjawiska, rządek DSG-7"sucha" w kolejce do regeneracji + auta na placu(czekałem kilka dni w kolejce).Co prawda tego typu zakładów nie ma zbyt wiele. Popytałem, popatrzyłem i oto wnioski: uszkodzenia mechaniczne (jak u mnie) najczęściej, sprzęgła w drugiej kolejności, w trzeciej elektronika. Jeżeli chodzi o DSG-6(7)"mokra" to dużo, dużo rzadziej.Raczej z wypracowania (200-250 tyś.km). Nie napisałem tego, aby kogokolwiek straszyć lub zniechęcać do zakupu auta z DSG. Sam miałem do tej pory i rozważałem nawet zakup Ateci też z DSG, bo jazda jest na prawdę super, ale coś mnie odwodziło od tego i nakazywało powrót do manuala. Wszystkim posiadaczom, mimo wszystko, bezawaryjnej jazdy życzę, bo niektórzy nawet duże przebiegi robią bez awarii.Janisz pisze: ↑16 cze 2017, 11:30To ja notorycznie powtarzam, że jest to skrzynia papierowa. Nie mówię tego na podstawie własnych doświadczeń a tego co wyczytałem na forach polskich, zagranicznych i rownież na podstawie opinii znajomych mechaników pracujących u dealera VW. Oczywiście DQ250 też potrafi uprzykrzć życie ale w znacznie mniejszym stopniu. Na forach znajdziesz wiele informacji o tym, że użytkownicy wymieniali sprzęgła po 20-30 tysiącach. Ja kupując auto chciałem uniknąć takich problemów. Dodatkowo DQ200 znosi maksymalny moment w granicach 340Nm. Patrząc z perspektywy podniesienia mocy w silniku 1.4tsi dla mnie najlepszą opcją było wzięcie mocniejszej skrzyni, która zniesie moment do 460Nm. Podsumowując...osobiście wolałem mieć skrzynie z lepszą renomą, mniej awaryjną i z zapasem wytrzymałości na Nm.
A tu filmik obrazujący dokładnie to co było u mnie:
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- sailor 88
- Posty: 1392
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 401 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Regeneracja mechatroniki w zależności od wymienionych elementów i warsztatu waha się od 1300 do 2000 PLN. Moduł mechatroniki zdemontowałem i zamontowałem sam (nie trzeba wyjmować całej skrzyni, ale do sprzęgieł już tak). Ja zapłaciłem po znajomości za regenerację 1280 PLN. Do tego olej do przekładni właściwej 75 PLN (2 litry). A za włożenie i wyjęcie musiałbym zapłacić około 350 PLN.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- sailor 88
- Posty: 1392
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 401 razy
Re: Skrzynia DSG 7
Miałem od początku, z polskiego salonu. Jeździłem tylko ja, dbałem, chuchałem-dmuchałem, nigdy z piskiem opon nawet nie ruszałem...płakałem jak sprzedawałem!
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 16 paź 2017, 15:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI, DSG, Excellence, Samoa Orange,
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Skrzynia DSG 7
no to teraz Sailor 88 mnie pocieszyłeś ...ja na razie przejechałem 250km i jestem zadowolony ale zobaczymy przy przebiegu x10 ?
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3780
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 91 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy