Wszystkich nie testowałem oczywiście, ale ten co mam jest spoko, fajna grafika, historia 30 dni...Wszystkie działają na podobnej zasadzie, różniąc się drobiazgami. Zainstaluj na smartfonie, na próbę, apki obsługujące poszczególne urządzenia i wybierz dla Ciebie najlepszą...ja tak zrobiłem, bo też nie wiedziałem który wybrać.Eleonor pisze: ↑06 maja 2021, 9:52@sailor 88
Te wszystkie urządzonka to jedno i to samo ?
Każe co oglądam inaczej się nazywa ... i ceny różne ..
BLE Battery Monitor , BM2 Battery Monitor , MS Battery Monitor ....MASTER-SPORT
Pytanie którego brać bo do każdego niby taka sama apka lecz inna nazwa .. która się prędzej skończy w supporcie ?
Ładowanie akumulatora EFB
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 827
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 91 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Sailor88 to może pokażesz przykładowy wykres i wytłumaczysz, ze: np. proszę tu prąd w spoczynku, wynosi tyle, powinien być tyle a tyle, a następnie ruszamy wzrasta do tyle, co jest ok lub nie itp.
Pomogłoby to wielu zrozumieć czy u nich jest ok czy nie.
Ja podłączyłem kabelek i zobaczę czy mi znowu wyzeruje przebieg długookresowy i trip.
Jak jeździłem bez kabelka, to wszystko było ok. Wiec nie mam uwag. Komunikat systemu start/stop nauczyłem się zlewać. Fajne, bo nie działał i nie myslalem o wyłączaniu ręcznym.
Pomogłoby to wielu zrozumieć czy u nich jest ok czy nie.
Ja podłączyłem kabelek i zobaczę czy mi znowu wyzeruje przebieg długookresowy i trip.
Jak jeździłem bez kabelka, to wszystko było ok. Wiec nie mam uwag. Komunikat systemu start/stop nauczyłem się zlewać. Fajne, bo nie działał i nie myslalem o wyłączaniu ręcznym.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 727
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
przeczytaj ze zrozumieniem, odpowiedź dotyczyła zacytowanego fragmentuFrodo pisze: ↑05 maja 2021, 18:52@Geranium, przeczytaj ze zrozumieniem jakiego problemu dotyczyła moja odpowiedź. Zupełnie nie wchodziłem w spory jak rzekomo uzyskać więcej max % i teorii, że sterownik zostawia 20% nie wiadomo po co bo przecież rekuperacja raczej tyle nie dobije, a jeśli może tyle dodać to sterownik tym bardziej byłby użyteczny - to już było wiele razy dyskutowane...
więc ci jeszcze raz odpowiemfrodo pisze:więc ładowanie raczej musi być wydajne jeśli większość osób nie musi co chwilę ładować, a przecież wielu jeździ głównie po mieście.
jeżeli auto odpala to znaczy tylko tyle że wystarcza do normalnej eksploatacji.. a gdy zaczynie brakować odcina np. kessy i nikt do tej pory tego tematu nie poruszył (przynajmniej nie widziałem)
z mojej obserwacji u siebie miałem około 12v po nocnym postoju, przy odpiętym kablu napięcie jest na poziomie 12,5v jazdy bardzo krótkie tylko po mieście a więc różnica jest widoczna
Kod: Zaznacz cały
Minimalne napięcie ustabilizowanego akumulatora po odłączeniu od dowolnego obwodu, czyli bez podłączonego obciążenia zewnętrznego i napięcia powierzchniowego, powinno wynosić 12,4 V. Każda wartość poniżej tego zakresu zwiększa ryzyko, że akumulator nie będzie mieć wystarczającej energii, aby uruchomić silnik. Dlatego napięcie akumulatora warto regularnie kontrolować, a akumulator doładowywać, gdy jest ono niższe niż 12,4 V – wcześniej zadbawszy o to, aby elektrolit (jeśli występuje w postaci płynnej) był dobrze wymieszany (poprzez kilkukrotne potrząśnięcie akumulatorem w bezpieczny sposób). Każdy akumulator, którego napięcie spadnie poniżej tej wartości, z czasem ulega zasiarczeniu – a im dłuższy jest ten czas, tym bardziej nieodwracalny staje się proces zasiarczenia.
https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... 9&start=30
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1039383.html
-
- Posty: 827
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 91 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Geranium mi nie odcinało kassy, ale zerowało zestawienia i trip. Auto zapalało normalnie.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 727
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
u mnie nie można było otworzyć z klamki(oczywiście nie zawsze...) a zamknąć zawsze
w Atece nigdy nie wyzerowało mi ustawień (MIB2) ale w Kamiq i owszem (MIB3)
Ostatnio zmieniony 07 maja 2021, 19:37 przez geranium, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 827
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 91 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Mi potrafiło wyzerować liczniki po zrobieniu trasy po 150 km w każdą stronę i po powrocie do domu np. podczas tankowania wyzerowało. Świadczy to o tym, że jednostajna, spokojna jazda bez hamowania nie sprzyjała ładowaniu.
Teraz zastanawiam się czy nie kupić takiego urządzenia co ma Sailor88 i nie posprawdzać prądów.
Teraz zastanawiam się czy nie kupić takiego urządzenia co ma Sailor88 i nie posprawdzać prądów.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- tomal218
- Posty: 923
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
No wlasnie dbac o wszystko tylko nie o aku hehe zobaczymy ile to wszystko wytrzyma z i bez przewodu
oso soplón !!!
-
- Posty: 1086
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Cześć, kupiłem to urządzenie i mam pytanie jak podpiąłeś się do minusa akumulatora u mnie nie da się podpiąć bezpośrednio do klemy, bo śruba zaciskająca klemę ma zabezpieczenie przed podpięciem czegokolwiek podpiąłem się do zacisku karoserii pod klemę do ładowania akumulatora i nie wiem czy to nie będzie przekłamywać pomiarów?sailor 88 pisze: ↑06 maja 2021, 9:10Ja mam taki, kupiony na Aliexpress : https://pl.aliexpress.com/item/10050020 ... 5c0fj08tW7
Na Allegro też są :
https://allegro.pl/oferta/monitor-stanu ... 701b8c0118
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Podpiąłem dokładnie w to samo miejsce, wskazania są dokładne, sprawdzałem profesjonalnym miernikiem...patryk7133 pisze: ↑10 cze 2021, 18:19Cześć, kupiłem to urządzenie i mam pytanie jak podpiąłeś się do minusa akumulatora u mnie nie da się podpiąć bezpośrednio do klemy, bo śruba zaciskająca klemę ma zabezpieczenie przed podpięciem czegokolwiek podpiąłem się do zacisku karoserii pod klemę do ładowania akumulatora i nie wiem czy to nie będzie przekłamywać pomiarów?
- Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
- patryk7133 (10 cze 2021, 19:24)
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 1086
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy