silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie
-
- Posty: 1086
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 07 sty 2018, 20:35
- Lokalizacja: Mielec
- Samochód: ateca 1.4 TSI 150KM Style Rodium grey
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie
U mnie dokładnie tak samo to słychać jak na Twoim filmie Tomal, tak najbardziej w okolicach rozrządu, alternatora, choć i na zewnątrz auta też to lekko słyszę. Pewnie to ten elektromagnetyczny zawór pompy wysokiego ciśnienia jak twierdzi @Sailor88 i "ten typ tak ma". Z tego co czytałem ten zawór przeważnie zawsze lubi dzwonić w 1.4 TSI, u jednych już przy małym przebiegu, u innych przy większym - Nie ma na to reguły. Ważne, żeby to nie miało wpływu na bezawaryjną eksploatację.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie
Pytanie co to znaczy większy przebieg? Sprzedawałem Leona z 1.4 (tyle, że 122KM, nie 150KM) przy przebiegu 84kkm i żadnych takich dźwięków nie miałem.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie
Bo w tym wypadku nie ma
1.5 jest oparty na 1.4. Różnica to skok tłoka, który został zwiększony w celu użycia cyklu Millera w silniku 1.5 130KM.
Generalnie 1.4 TSI było bardzo udanym silnikiem i nigdy nie było z nim większych problemów. Oczywiście mówię o EA211, które znajduje się w Atece i Leonie 5F.
1.5 150KM jest właściwie dziwnym silnikiem. Wszystkie założenia konstrukcyjne zostały zrobione dla silnika 130KM, który pracuje w innym cyklu. Wersja 150KM mogłaby równie dobrze pozostać przy pojemności 1.4, tylko wtedy zwiększyłyby się koszty produkcji, ze względu na utrzymanie dwóch róznych pojemności. Więc zrobiono taki wynalazek jak 1.5 150KM.
Szczerze mówiąc uważam, że 1.4 150KM było lepszym silnikiem i żałuję, że się na niego nie załapałem.
- tomal218
- Posty: 923
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie
No tak 1.4 dopracowali i zmienili na 1.5 ale suma smarów to nie mnie oceniać czy 1.4 jest lepszy od 1.5 ale jak ktoś się czuje lepiej ze ma 1.5 to powodzenia !
oso soplón !!!
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 07 sty 2018, 20:35
- Lokalizacja: Mielec
- Samochód: ateca 1.4 TSI 150KM Style Rodium grey
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie
Temat metalicznego dzwonienia też zgłosiłem do ASO wraz z filmami i otrzymałem odpowiedź:
"Pana silnik jest produkowany od 2014 roku. Nigdy nie było problemu z tym silnikiem i jego podzespołami. Praca wtryskiwaczy jest lekko metaliczna. Tego jednak w kabinie nie słychać i nie powoduje to dyskomfortu w jeździe pojazdem. Nie mieliśmy też żadnego zgłoszenia od producenta, jakoby występowała tu jakaś wada."
Jest TPI u producenta. Producent tłumaczy to tykanie jako:
"Skoki ciśnienia w pompie wysokiego ciśnienia paliwa powodują podczas otwierania i zamykania zaworu wylotowego nieuniknione odgłosy pracy (tykanie)".
Jest to naturalne w tym typie silnika i nie należy wykonywać żadnych napraw.
"Pana silnik jest produkowany od 2014 roku. Nigdy nie było problemu z tym silnikiem i jego podzespołami. Praca wtryskiwaczy jest lekko metaliczna. Tego jednak w kabinie nie słychać i nie powoduje to dyskomfortu w jeździe pojazdem. Nie mieliśmy też żadnego zgłoszenia od producenta, jakoby występowała tu jakaś wada."
Jest TPI u producenta. Producent tłumaczy to tykanie jako:
"Skoki ciśnienia w pompie wysokiego ciśnienia paliwa powodują podczas otwierania i zamykania zaworu wylotowego nieuniknione odgłosy pracy (tykanie)".
Jest to naturalne w tym typie silnika i nie należy wykonywać żadnych napraw.