Czyli jednak nie ma być tych luzów i trzeba to zgłosić na gwarancji ? Auto ma przebieg dopiero 26 tys. km a tu takie luzy. O metalicznym pobrzękiwaniu z pompy wysokiego ciśnienia już nie wspomnę. Widzę @Tomal, że mamy dokładnie te same odgłosy w silnikachtomal218 pisze: ↑16 sie 2021, 21:00No tak jak u mnieGregorK3 pisze: ↑16 sie 2021, 20:54Sprawdziłem i u mnie wygląda to tak jak na nagranym filmie:
Czy tych luzów po obu stronach ramienia ma nie być (ewentualnie czy takie luzy są dopuszczalne) i czy jednak też trzeba się z tym tematem wybrać do ASO w moim przypadku? Ja póki co nie słyszę żadnych odgłosów podczas jazdy, hamowania, przejeżdżania przez dziury i przy redukcji biegów.
Metaliczne stuki z komory silnika 1.4
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 07 sty 2018, 20:35
- Lokalizacja: Mielec
- Samochód: ateca 1.4 TSI 150KM Style Rodium grey
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4
- tomal218
- Posty: 920
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4
Jak dla mnie to nie ma być luzów jutro zadzwonię do warsztatu gdzie regenerują turbiny i zapytam co o tym sadzaGregorK3 pisze: ↑16 sie 2021, 21:06Czyli jednak nie ma być tych luzów i trzeba to zgłosić na gwarancji ? Auto ma przebieg dopiero 26 tys. km a tu takie luzy. O metalicznym pobrzękiwaniu z pompy wysokiego ciśnienia już nie wspomnę. Widzę @Tomal, że mamy dokładnie te same odgłosy w silnikachtomal218 pisze: ↑16 sie 2021, 21:00No tak jak u mnieGregorK3 pisze: ↑16 sie 2021, 20:54Sprawdziłem i u mnie wygląda to tak jak na nagranym filmie:
Czy tych luzów po obu stronach ramienia ma nie być (ewentualnie czy takie luzy są dopuszczalne) i czy jednak też trzeba się z tym tematem wybrać do ASO w moim przypadku? Ja póki co nie słyszę żadnych odgłosów podczas jazdy, hamowania, przejeżdżania przez dziury i przy redukcji biegów.
oso soplón !!!
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 07 sty 2018, 20:35
- Lokalizacja: Mielec
- Samochód: ateca 1.4 TSI 150KM Style Rodium grey
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4
Ok. Daj znać przy okazji co się dowiedziałeś.tomal218 pisze: ↑16 sie 2021, 21:48Jak dla mnie to nie ma być luzów jutro zadzwonię do warsztatu gdzie regenerują turbiny i zapytam co o tym sadza
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4
Te boczne luzy na filmiku to norma i nie mają wpływu na poprawne działanie turbiny ASO też nic na to nie poradzi problem był by jeśli miał byś luzy poprzeczne. A w celu usunięcia grzechotania tylko smar np: biały wykorzystywany do montażu wtrysków wytrzymuje do 1400 c istnieje też specjalny smar VW do 1000 c lub smar grafitowy chyba 1200 c
Ps: Nie wiem jak jesteście w stanie usłyszeć te grzechotanie z kabiny podczas jazdy ?
Ps: Nie wiem jak jesteście w stanie usłyszeć te grzechotanie z kabiny podczas jazdy ?
- tomal218
- Posty: 920
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4
Po przeczytaniu postów z ww linków wnioskuje ze nie może być luzu na samym siłowniki a poprzeczny luz tez jest ,nie słychać grzechotania ale cykanie przy otwieraniu zaworu spustowego przy zmianie obrotów silnika zmiana biegów (manualnie 1-2 2-3 i odwrotnie )przy niskich prędkościach w okolicy 2000 na obrotomierzu a słyszę to przy otwartym oknie cisza spokój a cykanie wystepuje odłączyłem act i dalej było cykanie zastosowalem mój patent i cisza wiec chyba się nie mylę i nie doszłam do tego z neta tylko sam znalazłem co jest grane i dopiero zagłębiałem się w temat trwało to jakiś czas za nim do tego doszedłem ,a w Twoim aucie jest ok siłownik czy tez lata ?patryk7133 pisze: ↑17 sie 2021, 0:08Te boczne luzy na filmiku to norma i nie mają wpływu na poprawne działanie turbiny ASO też nic na to nie poradzi problem był by jeśli miał byś luzy poprzeczne. A w celu usunięcia grzechotania tylko smar np: biały wykorzystywany do montażu wtrysków wytrzymuje do 1400 c istnieje też specjalny smar VW do 1000 c lub smar grafitowy chyba 1200 c
Ps: Nie wiem jak jesteście w stanie usłyszeć te grzechotanie z kabiny podczas jazdy ?
oso soplón !!!
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4
U mnie też są takie luzy, ale jakoś ciężko jest mi sobie wyobrazić, żeby te boczne luzy powstały wskutek eksploatacji wygląda mi to bardziej na fabryczne spasowanie, bo o ile otwory mogą się wyrobić to bardzo prawdopodobne, ale żeby starły się na bokach straciły swoją grubość ?tomal218 pisze: ↑17 sie 2021, 6:31Po przeczytaniu postów z ww linków wnioskuje ze nie może być luzu na samym siłowniki a poprzeczny luz tez jest ,nie słychać grzechotania ale cykanie przy otwieraniu zaworu spustowego przy zmianie obrotów silnika zmiana biegów (manualnie 1-2 2-3 i odwrotnie )przy niskich prędkościach w okolicy 2000 na obrotomierzu a słyszę to przy otwartym oknie cisza spokój a cykanie wystepuje odłączyłem act i dalej było cykanie zastosowalem mój patent i cisza wiec chyba się nie mylę i nie doszłam do tego z neta tylko sam znalazłem co jest grane i dopiero zagłębiałem się w temat trwało to jakiś czas za nim do tego doszedłem ,a w Twoim aucie jest ok siłownik czy tez lata ?patryk7133 pisze: ↑17 sie 2021, 0:08Te boczne luzy na filmiku to norma i nie mają wpływu na poprawne działanie turbiny ASO też nic na to nie poradzi problem był by jeśli miał byś luzy poprzeczne. A w celu usunięcia grzechotania tylko smar np: biały wykorzystywany do montażu wtrysków wytrzymuje do 1400 c istnieje też specjalny smar VW do 1000 c lub smar grafitowy chyba 1200 c
Ps: Nie wiem jak jesteście w stanie usłyszeć te grzechotanie z kabiny podczas jazdy ?
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4
Wszystko zależy, jak duży jest luz.patryk7133 pisze: ↑17 sie 2021, 0:08Te boczne luzy na filmiku to norma i nie mają wpływu na poprawne działanie turbiny ASO też nic na to nie poradzi problem był by jeśli miał byś luzy poprzeczne. A w celu usunięcia grzechotania tylko smar np: biały wykorzystywany do montażu wtrysków wytrzymuje do 1400 c istnieje też specjalny smar VW do 1000 c lub smar grafitowy chyba 1200 c
Ps: Nie wiem jak jesteście w stanie usłyszeć te grzechotanie z kabiny podczas jazdy ?
Wiem, że to trochę inna konstrukcja, ale miałem 1.4 122KM w Leonie i uwierz mi, że tam grzechotanie było bardzo wyraźnie słychać w kabinie.
https://www.obd-codes.com/p068b
Ten błąd wygląda na kompletnie niezwiązany z siłownikiem.
Prawdopodobnie masz rację. Wygląda na to, że trzeba po prostu nasmarować i będzie cisza.patryk7133 pisze: ↑17 sie 2021, 7:09U mnie też są takie luzy, ale jakoś ciężko jest mi sobie wyobrazić, żeby te boczne luzy powstały wskutek eksploatacji wygląda mi to bardziej na fabryczne spasowanie, bo o ile otwory mogą się wyrobić to bardzo prawdopodobne, ale żeby starły się na bokach straciły swoją grubość ?
Tak mi właśnie przyszło do głowy, że ten luz może być zamierzony. Skoro istnieje ryzyko zablokowania tego połączenia w momencie jak zostanie wymyty lub wypalony stary smar, to może specjalnie zrobili taki luz żeby zaczęło grzechotać, co skłoni klienta do wizyty w serwisie?
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4
Z pewnością te dźwięki nie powinny być zignorowane i warto drążyć temat, jak i zapytać w ASO
- Za ten post autor patryk7133 otrzymał podziękowanie:
- Felix (17 sie 2021, 13:26)
- Ocena: 5.26%
- tomal218
- Posty: 920
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4
Hi byłem u znajomego mechanika widział co się dzieje i powiedział ze nie powinno tak być bo z czasem się to wyrobi jeszcze bardziej (wiadomo) ,podzwonił po warsztatach gdzie regeneruje turbosprężarki i diagnoza ta sama nie powinno tak być a przynajmniej panowie jak regenerują turbo to eliminują jakiekolwiek luzy ale jest możliwość ze vag puścił to w obieg i się udało nikt się nie skarży więc nie ma problemu
oso soplón !!!