Istnieje protokół USB Power Delivery, który pozwala urządzeniom negocjować parametry zasialania, w oparciu o standardowe napięcia i natężenie prądu, od 2,5W do 100W, od 5V do 20V.
Problem polega na tym, że ten protokół jest dość świeży, dotyczy de facto tylko USB-C (teoretycznie został opracowany dla USB-A, ale nie widziałem urządzeń wspierających taką konfigurację, wspierają tylko większe prądy dla 5V) i w samochodach JESZCZE zwykle nie jest implementowany, choć to pewnie kwestia czasu.
W każdym razie na 100% nie ma go w Atece przed Liftem. Podejrzewam, że w poliftowej też jeszcze tego nie ma. To oznacza, że USB daje tylko 5V (zwykle to bliżej 5.2V) i prawdopodobnie max 1A.
https://en.wikipedia.org/wiki/USB_hardw ... r_Delivery
Ogólnie bardzo fajne rozwiązanie - można np. ładować telefon za pomocą ładowarki do laptopa. W drugą stronę już zależy od ładowarki telefonu, bo laptopy zwykle wymagają 20V, a większość "zasilaczy" tego nie potrafi.