Zrobisz jak zechcesz, ale ja bym zrobił to tak : otworzyłbym maskę, założyłbym miernik, zablokowałbym czujnik otwarcia maski i dopiero wtedy zamknąłbym samochód. Wtedy miernik będzie pokazywał rzeczywisty, realny pobór keylessa i alarmu (jeśli go masz), ewentualnie jeszcze i innych podzespołów "pracujących w tle". Chyba że Twój miernik potrafi mierzyć i zapisywać dane w swojej wewnętrznej pamięci (i mieści się pod zamkniętą maską), a później odczytasz je sobie w aplikacji w smartfonie (kiedyś gdzieś widziałem taki wykres na osi czasu).Rafiner pisze: ↑05 sty 2022, 14:51Ja teraz sprawdzę co i jak, bo teoretycznie naładował się do 100% pierwszy raz. Dotychczas odłączałem kilka godzin po przejściu ładowarki w care. I od 3 tygodni jeżdżę z odpiętym kabelkiem. Zobaczymy co teraz będzie.
Przyszedł do paczkomatu cęgowy miernik, to sprawdzę ile na postoju żre system keyless i w ogóle.
Ładowanie akumulatora EFB
-
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 759 razy
- Otrzymał podziękowań: 1220 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 727
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
weckend w garażu z
do tego tyskie i miło spędzony czas
PS . wyprowadźcie mnie z błędu CT5 ma tylko max 3,8A ? bo sugerowałem się nazwą i coś mi się zdawało że powinno być 5A.
jeżeli 3,8A to jak chcecie naładować akumulator 50Ah w normalnym czasie? gdy prąd łdowania powinien wynosić 1/10 pojemności.
do tego tyskie i miło spędzony czas
PS . wyprowadźcie mnie z błędu CT5 ma tylko max 3,8A ? bo sugerowałem się nazwą i coś mi się zdawało że powinno być 5A.
jeżeli 3,8A to jak chcecie naładować akumulator 50Ah w normalnym czasie? gdy prąd łdowania powinien wynosić 1/10 pojemności.
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Z opisów z aukcji wynika że są różne modele i właśnie jedne mają max 3,8A a inne 5
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 22 paź 2020, 21:02
- Samochód: Cupra Ateca
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Ja mam CT5, nigdy nie udało mu się zrobić gęstości elektrolitu, nawet jak nim 3x pod rząd ładowałem. Teraz mam Victrona 15A, na customowych ustawieniach i robi gęstość za pierwszym razem.
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Jakieś wskazówki jak go ustawiłeś? Też mam Victrona tyle że 10A ale póki co ładuje w automacie
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
-
- Posty: 829
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 91 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
To chu..... wzorowałem się MXS 5.0. bo ma 5A, MXS 7.0 ma 7A itd.
Z tym, że powinien ładować dłużej, ale naładować. Problemem tu jest niskie napięcie, bo ten CT5 jest pewnie pod AGM, a nie ołowiowy EBF. I tu jest problem.
Ten MXS 5.0 daje nawet 16,2V dlatego odbudowuje gęstość.
Rozważam zakup Kulona 720.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 727
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
też sugerowałem się nazwą ale widziałem 3,8A dlatego zadałem pytanie ale widzę że są takie i takie
problemem naładowania akumulatora nie jest ani napięcie ani prąd a gazowanie i dlatego żaden prostownik automatyczny tego nie zrobi.
zastanówcie się dlaczego nie ma możliwości otwarcia akumulatora (tylko nie piszcie że są bezobsługowe )
i co by się stało gdyby taki "Janusz" jak ja doprowadził do gazowania akumulatora w zamkniętej przestrzeni komory silnikowej ?
lub wymusił napięcie 18V w podłączonej instalacji aby wymusić odpowiednio duży prąd...
problemem naładowania akumulatora nie jest ani napięcie ani prąd a gazowanie i dlatego żaden prostownik automatyczny tego nie zrobi.
zastanówcie się dlaczego nie ma możliwości otwarcia akumulatora (tylko nie piszcie że są bezobsługowe )
i co by się stało gdyby taki "Janusz" jak ja doprowadził do gazowania akumulatora w zamkniętej przestrzeni komory silnikowej ?
lub wymusił napięcie 18V w podłączonej instalacji aby wymusić odpowiednio duży prąd...