Wezwany do tablicy, postaram się odpowiedzieć...ale zadałeś bardzo trudne pytanie, na które nikt nie będzie Ci w stanie odpowiedzieć, przynajmniej na razie. Dlaczego, już wyjaśniam...
1. Producenci olejów w różnym stopniu udostępniają parametry fizyko-chemiczne produkowanych olejów, a Millers niestety należy do tych, którzy nie podają wszystkich, w tym bardzo ważnych, więc można co najmniej domniemywać jak olej się zachowa w konkretnym silniku, jaki przebieg wytrzyma nie tracąc parametrów itd.
2. Nie mamy informacji na temat baz olejowych, ani pakietu dodatków zastosowanych w oleju, ponieważ nie mamy niezależnych analiz laboratoryjnych oleju świeżego, ani przepracowanego. One pojawią się z czasem, ale olej nie należy do popularnych, więc nie wiadomo kiedy to będzie. Osobiście posiłkuję się prężnymi forami zagranicznymi (rus. i de.) i jeżeli tylko coś się pojawi, to na pewno uzupełnię.
3. Jeżeli chodzi ogólnie o Millersa, to skupia się on raczej na nowych technologiach dotyczących dodatków przeciwzużyciowych, natomiast bazy olejowe stosuje średnie, przy stosunkowo wysokiej cenie za produkt, co nie znaczy oczywiście, że to zły olej.
4. A na koniec to co zawsze podkreślam, praktycznie nie ma złych olejów, one tylko różnie szybko tracą swoje właściwości ochronne, neutralizujące, dyspergujące itd., nie tracąc nigdy własności smarnych. Dlatego nie ma konieczności stosowania zawsze olejów z najwyższej półki w przeciwieństwie do konieczności odpowiednio częstej wymiany, bo to jest najważniejsze.
Jeżeli więc chcesz jak najlepiej zadbać o silnik wymieniaj olej na zgodny z normą dla Twojego silnika w/g zasady:
Ciężkie warunki pracy(jazda miejska, niedogrzany silnik, częste uruchamianie) wymiana co 8-10 tyś. km
Średnie warunki pracy(jazda mieszana, jazda z przyczepą, szybka jazda autostradowa) wymiana co 10-12 tyś. km
Lekkie warunki pracy(jazda pozamiejska, autostrady zgodnie z przepisami) wymiana co 15 tyś.km
Stosowanie produktów z najwyższej półki, oczywiście może wpłynąć na wydłużenie czasu eksploatacji silnika, bo te zawierają dodatki przeciwzużyciowe (Bor, Molibden, Wolfram), utrzymują czystość, ale o ile, nie wiadomo, bo takich badań się nie prowadzi. Zbyt wiele składowych wpływa na to zjawisko, przede wszystkim konstrukcja samego silnika, zastosowane materiały itd.
Reasumując, wszystko zależy więc od indywidualnych upodobań i zasobności portfela.