Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 31 sty 2022, 6:27
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Seat Ateca XCELLENCE 1.5 TSI DSG7
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG
Cześć wszystkim,
dzisiaj mając chwilę wolnego podpiąłem Obdeleven do mojej Ateci 1.5 TSI i chciałem tak po prostu sprawdzić może jakieś nowe opcje. Ku mojemu zdziwieniu pojawił się błąd z CheckEngine, a mianowicie P2279, czyli nieszczelność w układzie dolotowym. W sumie to na postoju w korkach trochę mi obroty falują, tak mniej więcej 800-1100 oraz czasami odczuwam jakby podczas przyspieszania brakowało mocy.
Miał ktoś już taki problem, błąd lub cokolwiek mógłby poradzić co z tym fantem zrobić? Co prawda jestem już umówiony w ASO na poniedziałek 29.08, ale wiadomo, dobrze jest cokolwiek więcej wiedzieć od normalnych użytkowników. BTW pacjent ma 50300 km przebiegu i prawie 4 lata.
dzisiaj mając chwilę wolnego podpiąłem Obdeleven do mojej Ateci 1.5 TSI i chciałem tak po prostu sprawdzić może jakieś nowe opcje. Ku mojemu zdziwieniu pojawił się błąd z CheckEngine, a mianowicie P2279, czyli nieszczelność w układzie dolotowym. W sumie to na postoju w korkach trochę mi obroty falują, tak mniej więcej 800-1100 oraz czasami odczuwam jakby podczas przyspieszania brakowało mocy.
Miał ktoś już taki problem, błąd lub cokolwiek mógłby poradzić co z tym fantem zrobić? Co prawda jestem już umówiony w ASO na poniedziałek 29.08, ale wiadomo, dobrze jest cokolwiek więcej wiedzieć od normalnych użytkowników. BTW pacjent ma 50300 km przebiegu i prawie 4 lata.
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 23 mar 2022, 14:56
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 DSG
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG
Ja tak kiedyś miałem w obecnym samochodzie (Nissan qashaqi). Nieszczelnością okazała sie być mikro dziurka w rurze do dolotu. Objewem było takie charakterystyczne świszczenie przy nagłym przyspieszaniu i spadek mocy.
To było już po gwarancji. Koszt w nissanie samej rury to jakieś 600-900 zł i 3 minuty naprawy
To było już po gwarancji. Koszt w nissanie samej rury to jakieś 600-900 zł i 3 minuty naprawy
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG
Może do być jakaś drobnostka, pęknięcie opaski przewodu, rurki, złącza intercoolera itp, ale też coś poważniejszego np. pęknięcie kolektora dolotowego. Oględziny albo ciśnieniowa próba szczelności dolotu wyjaśni sprawę...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 829
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 91 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG
Dobrze ze gwarancji 5 lat. I weź tu olej gwarancje przedwczesnymi modami itp.
Pisz kolego co było po serwisie. Ciekawi mnie kwestia. Mam nadzieje ze to pierdoła bedzie, a nie tttm.
Pisz kolego co było po serwisie. Ciekawi mnie kwestia. Mam nadzieje ze to pierdoła bedzie, a nie tttm.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 759 razy
- Otrzymał podziękowań: 1220 razy
Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG
https://www.google.pl/search?q=seat+P22 ... nt=gws-wizkonrut96 pisze: ↑23 sie 2022, 19:21Cześć wszystkim,
dzisiaj mając chwilę wolnego podpiąłem Obdeleven do mojej Ateci 1.5 TSI i chciałem tak po prostu sprawdzić może jakieś nowe opcje. Ku mojemu zdziwieniu pojawił się błąd z CheckEngine, a mianowicie P2279, czyli nieszczelność w układzie dolotowym. W sumie to na postoju w korkach trochę mi obroty falują, tak mniej więcej 800-1100 oraz czasami odczuwam jakby podczas przyspieszania brakowało mocy.
Miał ktoś już taki problem, błąd lub cokolwiek mógłby poradzić co z tym fantem zrobić? Co prawda jestem już umówiony w ASO na poniedziałek 29.08, ale wiadomo, dobrze jest cokolwiek więcej wiedzieć od normalnych użytkowników. BTW pacjent ma 50300 km przebiegu i prawie 4 lata.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
- tomal218
- Posty: 923
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG
Hi w gorące dni mogą pojawiać się takie błędy .wykasować i sprawdzić za kilka dni
oso soplón !!!
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 31 sty 2022, 6:27
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Seat Ateca XCELLENCE 1.5 TSI DSG7
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG
Oczywiście skończyło się na tym, że "jeździć - obserwować", błędów w komputerze nie widzą (choć Obdeleven widzi, co innego), kierownik stwierdził, że wszystko jest w porządku porównując z innymi Atecami, jedyne co to świst w przednich drzwiach od strony kierowcy i mają coś z tym zrobić. Wniosek jest taki, że błędem było zostawać w grupie VAG. Niestety mając Golfa na gwarancji w ASO również zbywali kierownicy i nic nie dało się zrobić a wykonywać jakiekolwiek pisma i robota na noże nie jest moją bajką. Pozostaje chyba czym szybsza sprzedaż i wybór innej marki poza VAG. Nie wiem jak w waszych 1.5 TSI DSG, ale w moim podczas odpalenia zaczęło strasznie dudnić, stukać i popierdywać. Jest to dość mocno irytujące i pracuje brzydziej od diesla, a jak się rozgrzeje to jako tako. Auto trzymają od poniedziałku 13:00, a jutro mają oddać do 15:00. 3 dni i żadnej porządnej roboty.
-
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 759 razy
- Otrzymał podziękowań: 1220 razy
Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG
Jeżeli myślisz, że inne marki (serwisy) bardziej dbają o klienta, to bardzo się mylisz. Nawet na naszym forum wielokrotnie o tym pisano i wspominano. Nawet takie marki jak Mercedes także "mają problemy" z podejściem do klienta, akurat mój ŚP Tata przez prawie dwadzieścia lat nie mógł o naszym serwisie złego słowa powiedzieć (być może dlatego, że bez jakiegokolwiek sprzeciwu płacił każdy rachunek), ale znane są bardzo niemiłe przypadki z samochodami za kilkaset tys. Niestety bez względu na markę klient ma kupić samochód, regularnie go serwisować w ASO za dowolnie zawyżoną kwotę, a nie wyszukiwać problemów i reklamować. Faktura opłacona, to już niestety klient się nie liczy, bo pieniądze już zarobione, a wydać coś z tych już zarobionych, to tak jakoś ciężko. Także akurat w branży motoryzacyjnej przysłowie "Wszędzie lepiej, gdzie nas nie ma" nie za bardzo się sprawdza.
- Ocena: 10.53%
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 31 sty 2022, 6:27
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Seat Ateca XCELLENCE 1.5 TSI DSG7
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG
Ech, racja. Jakoś pod wpływem nerwów pisałem. Pozostaje pewnie na własną rękę serwisować auto. Jak odbiorę to od razu usunę błędy i będę obserwował kiedy znowu wyskoczą.