Wymiana Oleju
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 lis 2022, 22:35
- Samochód: Skoda
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wymiana Oleju
Witam wszystkich bardzo serdecznie!
Widze ze nie ja pierwszy trafilem na to forum za sprawa imponujacej wiedzy kolegi @Sailor 88 na temat olejow silnikowych oraz „Mini poradnika olejowego".
Na wstepie przyznam sie, ze nie jestem posiadaczem Seata a innego auta z grupy VAG tj. Octavia 1.8 TSI CJSB z 2018 roku z przebiegiem 55 tkm.
Chcialbym poprosic o porade odnosnie oleju ktory bedzie najlepiej pasowal do mojego stylu uzytkowania auta.
Samochodem robie ok 12-14 tys km rocznie niestety 70% to miasto z czego co gorsza ok 100 km miesięcznie jest robione na ultra krótkich odcinkach (rano i po południu) dookola komina - praktycznie na zimnym silniku.
Te 30% trasy to glownie autostrady lub drogi szybkiego ruchu, na ktorych lubie przycisnac.
Obecnie jezdze na tym co leje ASO, ale planuje przesiadke na cos lepszego.
W chwili obecnej zostal mi polecony Amzoil european car formula 0w40 (full saps). Jest to olej spelniajacy norme vw 502. Pytanie czy to dobry kandydat czy powinienem poszukac czegos innego ?
Widze ze nie ja pierwszy trafilem na to forum za sprawa imponujacej wiedzy kolegi @Sailor 88 na temat olejow silnikowych oraz „Mini poradnika olejowego".
Na wstepie przyznam sie, ze nie jestem posiadaczem Seata a innego auta z grupy VAG tj. Octavia 1.8 TSI CJSB z 2018 roku z przebiegiem 55 tkm.
Chcialbym poprosic o porade odnosnie oleju ktory bedzie najlepiej pasowal do mojego stylu uzytkowania auta.
Samochodem robie ok 12-14 tys km rocznie niestety 70% to miasto z czego co gorsza ok 100 km miesięcznie jest robione na ultra krótkich odcinkach (rano i po południu) dookola komina - praktycznie na zimnym silniku.
Te 30% trasy to glownie autostrady lub drogi szybkiego ruchu, na ktorych lubie przycisnac.
Obecnie jezdze na tym co leje ASO, ale planuje przesiadke na cos lepszego.
W chwili obecnej zostal mi polecony Amzoil european car formula 0w40 (full saps). Jest to olej spelniajacy norme vw 502. Pytanie czy to dobry kandydat czy powinienem poszukac czegos innego ?
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
Obecnie stosowane oleje w ASO są naprawdę dobrej jakości i można je śmiało stosować przy założeniu, że kupujemy poza ASO ze względu na wysoką marżę. Przy Twoim sposobie użytkowania auta bardziej poszedłbym w częstszą wymianę, niż poszukiwanie super-hiper smarowidła . Ale jeżeli jest taka potrzeba, to jest sporo możliwości dla tego silnika, bo producent dopuszcza zarówno starszą normę 502.00 (0/5w40) i nowszą 504.00 (0/5w30). Osobiście wybrałbym drugą możliwość, bo silnik permanentnie niedogrzany, a w tej konstrukcji napinacz łańcucha i wariator zmiany faz rozrządu sterowane są ciśnieniowo. Ten silnik jest już pozbawiony wad konstrukcyjnych powodujących nadmierne zużycie oleju, więc wysokie lepkości nie są uzasadnione, jak w poprzednich jego generacjach.dombek100 pisze: ↑14 lis 2022, 22:48Witam wszystkich bardzo serdecznie!
Widze ze nie ja pierwszy trafilem na to forum za sprawa imponujacej wiedzy kolegi @Sailor 88 na temat olejow silnikowych oraz „Mini poradnika olejowego".
Na wstepie przyznam sie, ze nie jestem posiadaczem Seata a innego auta z grupy VAG tj. Octavia 1.8 TSI CJSB z 2018 roku z przebiegiem 55 tkm.
Chcialbym poprosic o porade odnosnie oleju ktory bedzie najlepiej pasowal do mojego stylu uzytkowania auta.
Samochodem robie ok 12-14 tys km rocznie niestety 70% to miasto z czego co gorsza ok 100 km miesięcznie jest robione na ultra krótkich odcinkach (rano i po południu) dookola komina - praktycznie na zimnym silniku.
Te 30% trasy to glownie autostrady lub drogi szybkiego ruchu, na ktorych lubie przycisnac.
Obecnie jezdze na tym co leje ASO, ale planuje przesiadke na cos lepszego.
W chwili obecnej zostal mi polecony Amzoil european car formula 0w40 (full saps). Jest to olej spelniajacy norme vw 502. Pytanie czy to dobry kandydat czy powinienem poszukac czegos innego ?
Z normy 504.00 polecam:
1) Eurol Synthence FS 0W30
2) Ravenol VMP 5W30
z tańszych :
3) Mobil 1 ESP 5W30
4) Texaco PRO DSV 5W30
z normy 502.00:
1) Eurol Synergy 0W40
2) Ravenol VST 5W40
3) Millers XF longlife 0W40
4) Penrite 10tenths premium 0W40
P.S. Przed wymianą sprawdź, czy olej na bagnecie nie śmierdzi benzyną. Jeżeli tak, to idealnym rozwiązaniem byłoby zastosowanie tańszego oleju, ale skrócenie interwału wymiany w Twoim przypadku co pół roku. Jeżeli olej nie jest rozcieńczany paliwem, możesz robić wymiany np. raz w roku, lub co 10-15 tyś. km.
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 lis 2022, 22:35
- Samochód: Skoda
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wymiana Oleju
Dziekuje sailor 88.
Sprawdzilem i w oleju rzeczywiscie czuc benzyne, ale przy jezdzie na nierozgrzanym silniku, to w sumie nie dziwne.
Bede zamawial Ravenol albo Eurol (na norme 504)
Czy w moim przypadku w ogole powinienem sie zastanawiac nad noack (Ravenol ma sporo lepszy ten parametr)? W poprzednim aucie w ktorym stosowalem olej Amzoil z noack w okolicy 10 i full saps mialem po 150 tys przebiegu problem z nagarem mimo jazdy na PB98.
Sprawdzilem i w oleju rzeczywiscie czuc benzyne, ale przy jezdzie na nierozgrzanym silniku, to w sumie nie dziwne.
Bede zamawial Ravenol albo Eurol (na norme 504)
Czy w moim przypadku w ogole powinienem sie zastanawiac nad noack (Ravenol ma sporo lepszy ten parametr)? W poprzednim aucie w ktorym stosowalem olej Amzoil z noack w okolicy 10 i full saps mialem po 150 tys przebiegu problem z nagarem mimo jazdy na PB98.
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
Dla mnie NOACK to bardzo ważny parametr, szczególnie w silnikach wysokoprężnych i benzynowych z wtryskiem bezpośrednim. W przypadku Twojego silnika ma trochę mniejsze znaczenie, bo to silnik zaopatrzony w podwójny system wtrysku paliwa, pośredni (cztery wtryskiwacze w kolektorze dolotowym) i bezpośredni (cztery wtryskiwacze w głowicy), więc zawory ssące są co jakiś czas omywane paliwem i tym samym utrzymywane w czystości. EGR-u też nie ma w tym silniku, bo jego rolę pełni zaawansowany system sterowania fazami rozrządu. Zostaje jednak przepustnica i część dolotu, więc mimo wszystko ja na Twoim miejscu stosowałbym Ravenol VMP 5w30. Ale oczywiście wybór należy do Ciebie...dombek100 pisze: ↑15 lis 2022, 19:50Dziekuje sailor 88.
Sprawdzilem i w oleju rzeczywiscie czuc benzyne, ale przy jezdzie na nierozgrzanym silniku, to w sumie nie dziwne.
Bede zamawial Ravenol albo Eurol (na norme 504)
Czy w moim przypadku w ogole powinienem sie zastanawiac nad noack (Ravenol ma sporo lepszy ten parametr)? W poprzednim aucie w ktorym stosowalem olej Amzoil z noack w okolicy 10 i full saps mialem po 150 tys przebiegu problem z nagarem mimo jazdy na PB98.
P.S. Stosowanie paliwa wysokooktanowego nie ma wpływu na proces powstawania nagaru, więc szkoda kasy, jeżeli silnik nie jest skonstruowany pod daną wartość liczby oktanowej, lub program ECU nie jest zmodyfikowany. Natomiast licząc na lepsze właściwości smarno/czyszczące/itp. paliw "premium" lepiej stosować osobno dodatki na własną rękę, bo finansowo na jedno wychodzi, a efekt w/g mnie korzystniejszy.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 lis 2022, 22:35
- Samochód: Skoda
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wymiana Oleju
sailor 88 pisze: ↑15 lis 2022, 21:42A jakie dodatki polecasz?dombek100 pisze: ↑15 lis 2022, 19:50
P.S. Stosowanie paliwa wysokooktanowego nie ma wpływu na proces powstawania nagaru, więc szkoda kasy, jeżeli silnik nie jest skonstruowany pod daną wartość liczby oktanowej, lub program ECU nie jest zmodyfikowany. Natomiast licząc na lepsze właściwości smarno/czyszczące/itp. paliw "premium" lepiej stosować osobno dodatki na własną rękę, bo finansowo na jedno wychodzi, a efekt w/g mnie korzystniejszy.
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
Zależy co chcesz osiągnąć i jak stosować...okresowo, czy przy każdym tankowaniu. Warto zacząć od kompleksowego oczyszczenia układu paliwowego i wtryskiwaczy preparatem do jednorazowego zastosowania, np: ARCHOIL AR6400-P MAX( opakowanie-400ml na cały bak paliwa), a potem ARCHOIL AR6900-P MAX w dawce podtrzymującej, regularnie w proporcji 1:1000 czyli np. 50ml na 50 litrów benzyny. To dobry, kompleksowy preparat czyszcząco-smarujący z katalizatorem spalania, co nie znaczy, że inne są gorsze, a być może nawet lepsze...Dodatki firmy Archoil i Kleen-Flo stosuję osobiście (co prawda, w wersji dla TDI) ale mam mierzalne dowody ich działania, dlatego polecam w pierwszym rzędzie. Inne firmy o których słyszę dużo dobrego to: Millers, AmsOil, Penrite, Liqui Moly.
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
W mojej ocenie dobry olej z aprobatą VAG-a, podobny w/g parametrów na papierze do Motul'a, Texaco...więc nic szczególnego, co mogłoby uzasadniać wygórowaną cenę tego produktu. Poza tym Millers to firma głęboko ukrywająca parametry fizyko-chemiczne swoich produktów, więc dokładna ocena jest trudna, ale na podstawie parametrów podstawowych, po prostu dobry olej, nie wart swojej ceny.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
1. Potwierdzenie elektroniczne- zmiana wartości korekt wtryskiwaczy na poszczególnych cylindrach, przed i po zastosowaniu danego preparatu
2. Potwierdzenie fizyczne- test przelewowy wtryskiwaczy, przed i po...
3. Potwierdzenie laboratoryjne- test smarności próbki paliwa z dodatkiem i bez...tzw. test HFRR określający stopień zużywania się części ruchomych układu wtryskowego.
- Ocena: 15.79%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...