Rafiner, czy Ty już wymieniałeś olej w skrzyni DSG? Możesz kogoś polecić z Krakowa lub okolic w znośnej cenie?Rafiner pisze: ↑29 sty 2023, 23:52Dzięki za info. Mam DSG, ale mnie to ciekawi.
Z filmu wynika, że odgłosy są normalne i wynikają z konstrukcji. Jeżeli to tylko odgłosy, to nie jest najgorzej. Co innego, jeśli trwałość gorsza.
Poza tym skoro zmienili przez wzglad na jazdę z 1200-1300 obrotów, to co się dzieje z kołami 2masowymi przed zmianą ?
Silnik 1.5TSI
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 31 sty 2022, 6:27
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Seat Ateca XCELLENCE 1.5 TSI DSG7
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Silnik 1.5TSI
-
- Posty: 820
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Nie. Mam ledwo 31 tys km. Wymienie na 100 % ale jeszcze nie teraz. Jak kogoś znajdziesz spoko, to daj znac. Ja nie szukalem jeszcze.konrut96 pisze: ↑12 lut 2023, 5:57Rafiner, czy Ty już wymieniałeś olej w skrzyni DSG? Możesz kogoś polecić z Krakowa lub okolic w znośnej cenie?Rafiner pisze: ↑29 sty 2023, 23:52Dzięki za info. Mam DSG, ale mnie to ciekawi.
Z filmu wynika, że odgłosy są normalne i wynikają z konstrukcji. Jeżeli to tylko odgłosy, to nie jest najgorzej. Co innego, jeśli trwałość gorsza.
Poza tym skoro zmienili przez wzglad na jazdę z 1200-1300 obrotów, to co się dzieje z kołami 2masowymi przed zmianą ?
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 31 sty 2022, 6:27
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Seat Ateca XCELLENCE 1.5 TSI DSG7
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Znam jeden zakład pod Krakowem, co się zna i specjalizuje w skrzyniach, ale można na priv. Wczoraj oddałem auto na wymianę oleju i filtra. Przy okazji wymienili mi pompę wody (wyciek) i nasmarowali gumy, bo skwirczało na leżących policjantach. Cacy. Dzisiaj w drodze do Wrocławia okazało się, że skrzynia DSG szarpie przy trzech pierwszych biegach, budą telepie niemiłosiernie podczas przyspieszania (czuć drgania, szarpanie). Przy innych czuć taką zmianę biegu jakbym zmieniał biegi ręcznie jak w starym manualu. Ciekawe, czy wrócę do Krakowa w niedzielę Mam niecałe 62k km.Rafiner pisze: ↑13 lut 2023, 17:43Nie. Mam ledwo 31 tys km. Wymienie na 100 % ale jeszcze nie teraz. Jak kogoś znajdziesz spoko, to daj znac. Ja nie szukalem jeszcze.konrut96 pisze: ↑12 lut 2023, 5:57Rafiner, czy Ty już wymieniałeś olej w skrzyni DSG? Możesz kogoś polecić z Krakowa lub okolic w znośnej cenie?Rafiner pisze: ↑29 sty 2023, 23:52Dzięki za info. Mam DSG, ale mnie to ciekawi.
Z filmu wynika, że odgłosy są normalne i wynikają z konstrukcji. Jeżeli to tylko odgłosy, to nie jest najgorzej. Co innego, jeśli trwałość gorsza.
Poza tym skoro zmienili przez wzglad na jazdę z 1200-1300 obrotów, to co się dzieje z kołami 2masowymi przed zmianą ?
Dla ciekawostki dodam, że w Tucsonie mam 115k km, skrzynia DCT, zero wymian oleju w niej i skrzynia sucha płynniej działa od początku od DSG.
Będę informował na bieżąco.
-
- Posty: 820
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Wymiana oleju i filtra, to rozumiem silnik, bo w DSG DQ200 nie ma filtra.konrut96 pisze: ↑10 mar 2023, 6:48Znam jeden zakład pod Krakowem, co się zna i specjalizuje w skrzyniach, ale można na priv. Wczoraj oddałem auto na wymianę oleju i filtra. Przy okazji wymienili mi pompę wody (wyciek) i nasmarowali gumy, bo skwirczało na leżących policjantach. Cacy. Dzisiaj w drodze do Wrocławia okazało się, że skrzynia DSG szarpie przy trzech pierwszych biegach, budą telepie niemiłosiernie podczas przyspieszania (czuć drgania, szarpanie). Przy innych czuć taką zmianę biegu jakbym zmieniał biegi ręcznie jak w starym manualu. Ciekawe, czy wrócę do Krakowa w niedzielę Mam niecałe 62k km.
Dla ciekawostki dodam, że w Tucsonie mam 115k km, skrzynia DCT, zero wymian oleju w niej i skrzynia sucha płynniej działa od początku od DSG.
Będę informował na bieżąco.
62 tys km, to nie za wiele. Dużo w korkach jeździsz ? Może od pełzania sprzęgła zdarło.
DCT to też sucha dwusprzęgłówka. Czytałem dużo że sprzęgła idą szybko, ale w ASO mi mówili, że tak było i wymieniali sprzęgła w akcji serwisowej, a w nowych autach już są nowego typu. A było to początkiem 2019 roku.
Podobnie DQ200, dzieli się na do 2014 i po, jeśli chodzi o mechatronikę i kompensatory ciśnienie.
Pisz co u Ciebie było jakby co.
Ja po filmach Vag Performance zacząłem patrzec co robi skrzynia i tym żeglowaniem to sama się kończy, kurde każde odpuszczenie gazu i robi luz, totalna głupota zamiast jechać na 4 biegu , to ta 20 razy załączy 4b, wyluzuje, da 5b na chwilę, znowu wyluzuje itd.
Zastanawiam się czy aby nie olać gwarancji i wczesniej nie pojechac na przeprogramowanie skrzyni.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 31 sty 2022, 6:27
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Seat Ateca XCELLENCE 1.5 TSI DSG7
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Tak, wymiana oleju i filtra oleju w silniku. Oleju w skrzyni i mechatronice nie wymieniałem, bo nie miałem kiedy...Rafiner pisze: ↑12 mar 2023, 13:29Wymiana oleju i filtra, to rozumiem silnik, bo w DSG DQ200 nie ma filtra.konrut96 pisze: ↑10 mar 2023, 6:48Znam jeden zakład pod Krakowem, co się zna i specjalizuje w skrzyniach, ale można na priv. Wczoraj oddałem auto na wymianę oleju i filtra. Przy okazji wymienili mi pompę wody (wyciek) i nasmarowali gumy, bo skwirczało na leżących policjantach. Cacy. Dzisiaj w drodze do Wrocławia okazało się, że skrzynia DSG szarpie przy trzech pierwszych biegach, budą telepie niemiłosiernie podczas przyspieszania (czuć drgania, szarpanie). Przy innych czuć taką zmianę biegu jakbym zmieniał biegi ręcznie jak w starym manualu. Ciekawe, czy wrócę do Krakowa w niedzielę Mam niecałe 62k km.
Dla ciekawostki dodam, że w Tucsonie mam 115k km, skrzynia DCT, zero wymian oleju w niej i skrzynia sucha płynniej działa od początku od DSG.
Będę informował na bieżąco.
62 tys km, to nie za wiele. Dużo w korkach jeździsz ? Może od pełzania sprzęgła zdarło.
DCT to też sucha dwusprzęgłówka. Czytałem dużo że sprzęgła idą szybko, ale w ASO mi mówili, że tak było i wymieniali sprzęgła w akcji serwisowej, a w nowych autach już są nowego typu. A było to początkiem 2019 roku.
Podobnie DQ200, dzieli się na do 2014 i po, jeśli chodzi o mechatronikę i kompensatory ciśnienie.
Pisz co u Ciebie było jakby co.
Ja po filmach Vag Performance zacząłem patrzec co robi skrzynia i tym żeglowaniem to sama się kończy, kurde każde odpuszczenie gazu i robi luz, totalna głupota zamiast jechać na 4 biegu , to ta 20 razy załączy 4b, wyluzuje, da 5b na chwilę, znowu wyluzuje itd.
Zastanawiam się czy aby nie olać gwarancji i wczesniej nie pojechac na przeprogramowanie skrzyni.
Autem jeżdżę głównie trasy, bardzo rzadko po Krakowie, ale się zdarza. Jeżdżę w trybie S (bezpieczniejsze obroty), nigdy E i D, więc nie korzystam z żeglowania. Jeżdżę bardzo delikatnie i przewidywalnie do okoliczności na drodze. Poobserwuję sobie jeszcze jak się będzie zachowywać skrzynia. Gwarancja do końca roku, a jak będzie tak kiepsko to pójdę do serwisu. Jak naprawią to sprzedam i może kupię Formentora z ciut lepszą skrzynią (dq381).
Ateca ogólnie jak na ten przebieg jeździ bardzo dobrze, nie mam żadnych zastrzeżeń, silnik pracuje tak jak powinien, niskie spalanie, jest dość cicho, zawieszenie wybiera tak jak ma wybierać. Teraz największy minus to ta durna skrzynia i lakier, który zbiera odpryski po każdej jakiejkolwiek jeździe. Maska i przedni zderzak wygląda wg mnie bardzo kiepsko.
- Ocena: 5.26%
-
- Posty: 820
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Szczerze, to słabo to wygląda z Twojego opisu, bo ja też jeżdżę spokojnie, bez upalania (za stary chyba jestem) a do tego po małym mieście bez korków, więc raczej zdrowo dla skrzyni. Jeżeli u Ciebie to jest, to może i u mnie się pojawić, ale na forum chyba większość 1.5tsi jest z DSG, a dopiero Ty jeden piszesz, że coś się dzieje, to może trafiło na Ciebie.konrut96 pisze: ↑12 mar 2023, 14:57Tak, wymiana oleju i filtra oleju w silniku. Oleju w skrzyni i mechatronice nie wymieniałem, bo nie miałem kiedy...
Autem jeżdżę głównie trasy, bardzo rzadko po Krakowie, ale się zdarza. Jeżdżę w trybie S (bezpieczniejsze obroty), nigdy E i D, więc nie korzystam z żeglowania. Jeżdżę bardzo delikatnie i przewidywalnie do okoliczności na drodze. Poobserwuję sobie jeszcze jak się będzie zachowywać skrzynia. Gwarancja do końca roku, a jak będzie tak kiepsko to pójdę do serwisu. Jak naprawią to sprzedam i może kupię Formentora z ciut lepszą skrzynią (dq381).
Ateca ogólnie jak na ten przebieg jeździ bardzo dobrze, nie mam żadnych zastrzeżeń, silnik pracuje tak jak powinien, niskie spalanie, jest dość cicho, zawieszenie wybiera tak jak ma wybierać. Teraz największy minus to ta durna skrzynia i lakier, który zbiera odpryski po każdej jakiejkolwiek jeździe. Maska i przedni zderzak wygląda wg mnie bardzo kiepsko.
Poza tym, jest jeden gość u mnie w mieście (druga Ateka dopiero i to po FL) z tym że 2.0tsi i gościowi przy 15 tys ciekła skrzynia, wiec ta DQ381 nie taka święta.
W każdym razie dzięki za info, pewnie wstrzymam się z programem skrzyni, cjociaż on wyjdzie jej na zdrowie i skorzystam z gwarancji do końca, chociaż ja max do 55 tys km dobiję w 5 lat.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 31 sty 2022, 6:27
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Seat Ateca XCELLENCE 1.5 TSI DSG7
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Silnik 1.5TSI
No wiesz, żadna ze mnie wyrocznia. Widzę, że raz szarpnie a raz nie, więc pewnie mechanicznie próbuje się regulować luz na sprzęgłach poprzez sprężynki, które dociskają, a że ta skrzynia jest jaka jest to regulacja luzu jest tam nijaka. Ogólnie wygląda to mega słabo, bo naprawdę dbam o to auto i mam dość mocną przeczulicę a mimo wszystko pojawiło mi się coś takiego. Czasami przeciągnie biegiem i wrzuci z szarpnięciem, czasami całą budą wytelepie zanim wrzuci, a czasami wrzuci bez wahania. Dziwna sprawa, a gwarancję mam do końca listopada tego roku, więc na razie poobserwuję sobie. Żeby w ASO uznali, że to faktycznie podlega wymianie/naprawie to musiałaby już naprawdę uniemożliwiać jazdę, a obstawiam, że odeślą mnie z kwitkiem, bo pewnie wyjdzie, że podczas wizyty w ASO nic nie szarpnie. TrudnoRafiner pisze: ↑12 mar 2023, 23:06Szczerze, to słabo to wygląda z Twojego opisu, bo ja też jeżdżę spokojnie, bez upalania (za stary chyba jestem) a do tego po małym mieście bez korków, więc raczej zdrowo dla skrzyni. Jeżeli u Ciebie to jest, to może i u mnie się pojawić, ale na forum chyba większość 1.5tsi jest z DSG, a dopiero Ty jeden piszesz, że coś się dzieje, to może trafiło na Ciebie.konrut96 pisze: ↑12 mar 2023, 14:57Tak, wymiana oleju i filtra oleju w silniku. Oleju w skrzyni i mechatronice nie wymieniałem, bo nie miałem kiedy...
Autem jeżdżę głównie trasy, bardzo rzadko po Krakowie, ale się zdarza. Jeżdżę w trybie S (bezpieczniejsze obroty), nigdy E i D, więc nie korzystam z żeglowania. Jeżdżę bardzo delikatnie i przewidywalnie do okoliczności na drodze. Poobserwuję sobie jeszcze jak się będzie zachowywać skrzynia. Gwarancja do końca roku, a jak będzie tak kiepsko to pójdę do serwisu. Jak naprawią to sprzedam i może kupię Formentora z ciut lepszą skrzynią (dq381).
Ateca ogólnie jak na ten przebieg jeździ bardzo dobrze, nie mam żadnych zastrzeżeń, silnik pracuje tak jak powinien, niskie spalanie, jest dość cicho, zawieszenie wybiera tak jak ma wybierać. Teraz największy minus to ta durna skrzynia i lakier, który zbiera odpryski po każdej jakiejkolwiek jeździe. Maska i przedni zderzak wygląda wg mnie bardzo kiepsko.
Poza tym, jest jeden gość u mnie w mieście (druga Ateka dopiero i to po FL) z tym że 2.0tsi i gościowi przy 15 tys ciekła skrzynia, wiec ta DQ381 nie taka święta.
W każdym razie dzięki za info, pewnie wstrzymam się z programem skrzyni, cjociaż on wyjdzie jej na zdrowie i skorzystam z gwarancji do końca, chociaż ja max do 55 tys km dobiję w 5 lat.
-
- Posty: 820
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Silnik 1.5TSI
A nie myślałeś żeby zgłosić na wszelki wypadek ? Zostaje w systemie, diagnozują raz i co stwierdzą, to stwierdzą, potem znowu drugi raz na gwarancji i w razie jakby się wysrało po gwarancji, to możesz do nich pisać, że zgłaszałeś, a oni nie zareagowali i teraz masz koszty. Czasem piszą do centrali i np. dadzą część, a płacisz tylko za robociznę. Mój kolega miał tak z rozrządem w Golfie, że mu dali części, w ramach dobrej współpracy i zgłaszanego problemu, a był w drugim roku po gwarancji, tylko że on serwisował cały czas w ASO.
- Ocena: 5.26%
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Jeżeli u kogoś występuje "brzęczenie" pod maską, szczególnie na zimnym silniku, to na tym filmiku jest jeden ze sposobów wyeliminowania tego:
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...