Skrzypiące drzwi kierowcy
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
-
- Posty: 310
- Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
- Lokalizacja: TG
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
- Podziękował: 189 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Skrzypiące drzwi kierowcy
Nissan Qashkai urzekł mnie już w chwili gdy do niego wsiadłem...materiały, wykonanie, przejrzystość systemu, design, oraz bardzo bogate wyposażenie. Natomiast jazda zespołem napędowym E-POWER (hybryda szeregowa) to dla mnie bajka. Moment obrotowy 330 Nm dostępny od pierwszego obrotu koła, 190 KM, jazda tylko i wyłącznie na silniku elektrycznym, bo silnik spalinowy napędza tylko generator i tym samym ładuje baterię lub (i) zasila silnik elektryczny. Spalinówka żyje własnym życiem, jest cicha, bo to silnik turbo i na dodatek o zmiennym stopniu sprężania. Trudno to opisać, trzeba pojechać na jazdę próbną i samemu się przekonać. Skrzyni biegów nie ma, jest jedno stałe przełożenie (reduktor). Z minusów: mniejszy bagażnik niż w Atece (480l), trochę gorsza jakość kamer 360* i cofania, ale tylko gdy jest ciemno. Jeżdżę dopiero tydzień, więc to tyle, spalanie od wyjazdu z salonu 5,7 (miasto + jedna traska 120km). Hybrydy Toyoty (równoległe) są oszczędniejsze, ale tam elektryk tylko wspomaga spalinówkę, a odgłosów skrzyni CVT osobiście nie trawię. Katalogowo tani nie jest, ale wyprzedaż rocznika i super finansowanie (wpłata 50%, reszta raty nieoprocentowane) pozwoliły obniżyć cenę o prawie 20 tys. Mam wersję Tecna, prawie wszystko ma, oprócz pełnej skóry, masażu i audio Bose. Najbardziej cenię sobie ciszę i płynność jazdy, matrycowe światła, wyświetlacz head up, asystent jazdy ProPilot i szklany dach.
- Ocena: 15.79%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 2471
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 757 razy
- Otrzymał podziękowań: 1218 razy
Re: Skrzypiące drzwi kierowcy
Gratulacje, oby się dobrze sprawował i nadal tak przyjemnie jeździło.sailor 88 pisze: ↑21 mar 2024, 20:10Nissan Qashkai urzekł mnie już w chwili gdy do niego wsiadłem...materiały, wykonanie, przejrzystość systemu, design, oraz bardzo bogate wyposażenie. Natomiast jazda zespołem napędowym E-POWER (hybryda szeregowa) to dla mnie bajka. Moment obrotowy 330 Nm dostępny od pierwszego obrotu koła, 190 KM, jazda tylko i wyłącznie na silniku elektrycznym, bo silnik spalinowy napędza tylko generator i tym samym ładuje baterię lub (i) zasila silnik elektryczny. Spalinówka żyje własnym życiem, jest cicha, bo to silnik turbo i na dodatek o zmiennym stopniu sprężania. Trudno to opisać, trzeba pojechać na jazdę próbną i samemu się przekonać. Skrzyni biegów nie ma, jest jedno stałe przełożenie (reduktor). Z minusów: mniejszy bagażnik niż w Atece (480l), trochę gorsza jakość kamer 360* i cofania, ale tylko gdy jest ciemno. Jeżdżę dopiero tydzień, więc to tyle, spalanie od wyjazdu z salonu 5,7 (miasto + jedna traska 120km). Hybrydy Toyoty (równoległe) są oszczędniejsze, ale tam elektryk tylko wspomaga spalinówkę, a odgłosów skrzyni CVT osobiście nie trawię. Katalogowo tani nie jest, ale wyprzedaż rocznika i super finansowanie (wpłata 50%, reszta raty nieoprocentowane) pozwoliły obniżyć cenę o prawie 20 tys. Mam wersję Tecna, prawie wszystko ma, oprócz pełnej skóry, masażu i audio Bose. Najbardziej cenię sobie ciszę i płynność jazdy, matrycowe światła, wyświetlacz head up, asystent jazdy ProPilot i szklany dach.
- Ocena: 5.26%
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 310
- Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
- Lokalizacja: TG
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
- Podziękował: 189 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Re: Skrzypiące drzwi kierowcy
To co piszesz, brzmi dobrze. Dla porównania też mam 190KM ale nie ma co zaklinać rzeczywistości 5,7 nie jest osiągalne. Więc przy samym takim porównaniu parametrów wygrywa Nissan. Muszę się zainteresować i wybrać się na jazdę. Sęk tylko w tym, że wizualnie Qashkai mi się nie podobasailor 88 pisze: ↑21 mar 2024, 20:10jazda zespołem napędowym E-POWER (hybryda szeregowa) to dla mnie bajka. Moment obrotowy 330 Nm dostępny od pierwszego obrotu koła, 190 KM, jazda tylko i wyłącznie na silniku elektrycznym, bo silnik spalinowy napędza tylko generator i tym samym ładuje baterię lub (i) zasila silnik elektryczny. Spalinówka żyje własnym życiem, jest cicha, bo to silnik turbo i na dodatek o zmiennym stopniu sprężania.
Jeżdżę dopiero tydzień, więc to tyle, spalanie od wyjazdu z salonu 5,7 (miasto + jedna traska 120km).
Mam wersję Tecna, prawie wszystko ma, oprócz pełnej skóry, masażu i audio Bose. Najbardziej cenię sobie ciszę i płynność jazdy, matrycowe światła, wyświetlacz head up, asystent jazdy ProPilot i szklany dach.
Co ciekawe, w tegorocznym Rajdzie Dakar wygrało (o ile dobrze pamiętam i nic się nie zmieniło) Audi E-tron właśnie z takim napędem - silnik spalinowy napędza elektryczny i ładuje baterie.
--
Jaca
Jaca
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 kwie 2023, 10:17
- Samochód: Szybki
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Skrzypiące drzwi kierowcy
Ja bym uważał, jest chyba większa afera z tym silnikiem benzynowym, wadliwa konstrukcja. Było coś na ten temat w jednym z ostatnich materiałów Motodziennik na YT.sailor 88 pisze: ↑21 mar 2024, 20:10Nissan Qashkai urzekł mnie już w chwili gdy do niego wsiadłem...materiały, wykonanie, przejrzystość systemu, design, oraz bardzo bogate wyposażenie. Natomiast jazda zespołem napędowym E-POWER (hybryda szeregowa) to dla mnie bajka. Moment obrotowy 330 Nm dostępny od pierwszego obrotu koła, 190 KM, jazda tylko i wyłącznie na silniku elektrycznym, bo silnik spalinowy napędza tylko generator i tym samym ładuje baterię lub (i) zasila silnik elektryczny. Spalinówka żyje własnym życiem, jest cicha, bo to silnik turbo i na dodatek o zmiennym stopniu sprężania. Trudno to opisać, trzeba pojechać na jazdę próbną i samemu się przekonać. Skrzyni biegów nie ma, jest jedno stałe przełożenie (reduktor). Z minusów: mniejszy bagażnik niż w Atece (480l), trochę gorsza jakość kamer 360* i cofania, ale tylko gdy jest ciemno. Jeżdżę dopiero tydzień, więc to tyle, spalanie od wyjazdu z salonu 5,7 (miasto + jedna traska 120km). Hybrydy Toyoty (równoległe) są oszczędniejsze, ale tam elektryk tylko wspomaga spalinówkę, a odgłosów skrzyni CVT osobiście nie trawię. Katalogowo tani nie jest, ale wyprzedaż rocznika i super finansowanie (wpłata 50%, reszta raty nieoprocentowane) pozwoliły obniżyć cenę o prawie 20 tys. Mam wersję Tecna, prawie wszystko ma, oprócz pełnej skóry, masażu i audio Bose. Najbardziej cenię sobie ciszę i płynność jazdy, matrycowe światła, wyświetlacz head up, asystent jazdy ProPilot i szklany dach.
https://www.youtube.com/watch?v=ZX-PgHpo99Q
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Skrzypiące drzwi kierowcy
Na początku produkcji (2022 i na początku 2023) była partia wadliwych generatorów prądu, które sprawiały problemy i te generatory wymieniano.farel pisze: ↑22 mar 2024, 12:19Ja bym uważał, jest chyba większa afera z tym silnikiem benzynowym, wadliwa konstrukcja. Było coś na ten temat w jednym z ostatnich materiałów Motodziennik na YT.
https://www.youtube.com/watch?v=ZX-PgHpo99Q
Moje auto jest z grudnia 2023, więc jest wolne od tej wady...a zepsuć może się wszystko we wszystkim. Poza tym to nie jest nowy napęd, w Infiniti działa bezproblemowo od 2018 roku.
P.S. W Atece miałem dwie "grube" naprawy gwarancyjne, wymiana sprzęgła (18 600 km) i wymiana przekładni kierowniczej (33 000 km), a w poprzednim aucie (VW Jetta) padła mi skrzynia DSG, niestety po gwarancji...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 kwie 2023, 10:17
- Samochód: Szybki
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Skrzypiące drzwi kierowcy
[/quote]
P.S. W Atece miałem dwie "grube" naprawy gwarancyjne, wymiana sprzęgła (18 600 km) i wymiana przekładni kierowniczej (33 000 km), a w poprzednim aucie (VW Jetta) padła mi skrzynia DSG, niestety po gwarancji...
[/quote]
Co się wydarzyło z przekładnią?
P.S. W Atece miałem dwie "grube" naprawy gwarancyjne, wymiana sprzęgła (18 600 km) i wymiana przekładni kierowniczej (33 000 km), a w poprzednim aucie (VW Jetta) padła mi skrzynia DSG, niestety po gwarancji...
[/quote]
Co się wydarzyło z przekładnią?