Pływanie, niestabilność Ateci przy prędkości powyżej 180km/h
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 23 lis 2017, 0:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Ateca 2.0 TDI 190
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Pływanie, niestabilność Ateci przy prędkości powyżej 180km/h
Cześć,
W ostatnim czasie miałem kilka szybkich przelotów autostradowych w "dobrych godzinach".
Zazwyczaj nie pędzę aż tak szybko, jednak te 1000km, chciałem przejechać możliwie szybko. Mały ruch pozwolił mi na utrzymywanie tempomatu na poziomie 190-200km/h.
Przyznam, że moje wcześniejsze doświadczenia autostradowe (160-180 km/h), przyzwyczaiły mnie że 4drive jeździ jak po sznurku. Oczywiście wielokrotnie osiągałem chwilowe takie i większe prędkości, jednak nie utrzymywałem ich jako przelotowe.
Doświadczenia z ostatniej jazdy, troszeczkę mnie zaniepokoiły. Miotało mną po całym pasie, jazda wymagała dużego skupienia. Co więcej, zwolnienie o te 10km/h (zwolnienie do 180, 170), automatycznie wprowadzało stabilność toru jazdy.
Tu pragnę nadmienić, że opony, tegoroczne, klasy premium (Micheliny) z odpowiednim indexem prędkości. Auto po korekcji fabrycznej zbieżności.
Jakie są Wasze doświadczenia?
z pozdrowieniami,
Marcin
W ostatnim czasie miałem kilka szybkich przelotów autostradowych w "dobrych godzinach".
Zazwyczaj nie pędzę aż tak szybko, jednak te 1000km, chciałem przejechać możliwie szybko. Mały ruch pozwolił mi na utrzymywanie tempomatu na poziomie 190-200km/h.
Przyznam, że moje wcześniejsze doświadczenia autostradowe (160-180 km/h), przyzwyczaiły mnie że 4drive jeździ jak po sznurku. Oczywiście wielokrotnie osiągałem chwilowe takie i większe prędkości, jednak nie utrzymywałem ich jako przelotowe.
Doświadczenia z ostatniej jazdy, troszeczkę mnie zaniepokoiły. Miotało mną po całym pasie, jazda wymagała dużego skupienia. Co więcej, zwolnienie o te 10km/h (zwolnienie do 180, 170), automatycznie wprowadzało stabilność toru jazdy.
Tu pragnę nadmienić, że opony, tegoroczne, klasy premium (Micheliny) z odpowiednim indexem prędkości. Auto po korekcji fabrycznej zbieżności.
Jakie są Wasze doświadczenia?
z pozdrowieniami,
Marcin
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 25 gru 2017, 19:53
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Samochód: Ateca 2.0 TSI 4drive
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Pływanie, niestabilność Ateci przy prędkości powyżej 180km/h
Pomijając już to, że gorąco odradzam podróżowanie z takimi prędkościami (bo ktoś, kto jedzie te 140km/h raczej nie zakłada, że z tyłu zbliży się ktoś z prędkością 50km/h i jest na ogonie dosłownie w kilka sekund, a potem jest hamowanie, długie, niepotrzebna spina, itd.), to po prostu Ateca jest wysoka i będzie nią bujać.
To nie Passat, ani tym bardziej Audi S6. To wóz dla mas, nieprojektowany z myślą o tak szybkich przelotach – wysoka buda, zawieszenie z średniej półki. 4drive raczej nie ma tu wiele do rzeczy, elektronika i tak dołącza tylną oś tylko przy poślizgach, przy przyspieszaniu, itd.
Do takiej jazdy po prostu potrzebujesz dobrej, opływowej limuzyny z odpowiednim zawieszeniem
To nie Passat, ani tym bardziej Audi S6. To wóz dla mas, nieprojektowany z myślą o tak szybkich przelotach – wysoka buda, zawieszenie z średniej półki. 4drive raczej nie ma tu wiele do rzeczy, elektronika i tak dołącza tylną oś tylko przy poślizgach, przy przyspieszaniu, itd.
Do takiej jazdy po prostu potrzebujesz dobrej, opływowej limuzyny z odpowiednim zawieszeniem
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 23 lis 2017, 0:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Ateca 2.0 TDI 190
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Pływanie, niestabilność Ateci przy prędkości powyżej 180km/h
Tak też sobie to próbuje wytłumaczyć. Te kilka cm podniesienia pewnie też nie poprawia aspektu aerodynamiki.overheat pisze: ↑03 lip 2018, 15:58Pomijając już to, że gorąco odradzam podróżowanie z takimi prędkościami (bo ktoś, kto jedzie te 140km/h raczej nie zakłada, że z tyłu zbliży się ktoś z prędkością 50km/h i jest na ogonie dosłownie w kilka sekund, a potem jest hamowanie, długie, niepotrzebna spina, itd.), to po prostu Ateca jest wysoka i będzie nią bujać.
To nie Passat, ani tym bardziej Audi S6. To wóz dla mas, nieprojektowany z myślą o tak szybkich przelotach – wysoka buda, zawieszenie z średniej półki. 4drive raczej nie ma tu wiele do rzeczy, elektronika i tak dołącza tylną oś tylko przy poślizgach, przy przyspieszaniu, itd.
Do takiej jazdy po prostu potrzebujesz dobrej, opływowej limuzyny z odpowiednim zawieszeniem
Proszę też się nie obawiać, to nie są moje regularne prędkości podróżne - zazwyczaj jeżdżę wolniej.
Choć podróżowanie tuż po świcie w czerwcu, daje duże możliwości, a 190 konny diesel niespecjalnie wydaje się być wysilony przy tych prędkościach.
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 05 lis 2017, 11:15
- Samochód: Berlin
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Pływanie, niestabilność Ateci przy prędkości powyżej 180km/h
To i tak masz szczęście - mi ASO nie potrafi ustawić geometrii od 5 miesięcy 5 wizyty i ciągle to samo.
ASO ściemnia że jest geometria więc jade sprawdzić do niezależnego warsztatu a tu zoonk połowa parametrów na czerwono.
ASO ściemnia że jest geometria więc jade sprawdzić do niezależnego warsztatu a tu zoonk połowa parametrów na czerwono.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 cze 2018, 20:51
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Samochód: 1.4 TSI Style DSG 4 Drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Pływanie, niestabilność Ateci przy prędkości powyżej 180km/h
Uniorek, podrzuć może która to ASO tak zna się na geometrii żeby inni - przynajmniej w tym temacie - nie szukali tam pomocy.
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 05 lis 2017, 11:15
- Samochód: Berlin
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Pływanie, niestabilność Ateci przy prędkości powyżej 180km/h
Niestety nie mogę na forum - prawdopodobnie sprawa trafi do sądu - mechanicy z ASO nagrali się na rejestratorze jazdy - wg. znajomego mechanika wygląda to tak jak by ustawiali czujniki na kołach tak żeby na maszynie od geometrii było wszystko na zielono. Mam też inne dowody świadczące o tym że celowo mi przekazali auto bez poprawnej geometrii.
Adwokat stwierdził że mógłbym to zgłosić na prokuraturę. A szkoda bo generalnie autem się dobrze jeździ no może poza tym ściąganiem w prawo no ale w.g. ASO wszystko jest ok, nawet mam oświadczenie że auto spełnia wszystkie parametry przewidziane przez producenta.
Adwokat stwierdził że mógłbym to zgłosić na prokuraturę. A szkoda bo generalnie autem się dobrze jeździ no może poza tym ściąganiem w prawo no ale w.g. ASO wszystko jest ok, nawet mam oświadczenie że auto spełnia wszystkie parametry przewidziane przez producenta.
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 23 cze 2017, 22:21
- Lokalizacja: Poznań
- Samochód: Ateca 1.4 TSI 150KM, XC
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Pływanie, niestabilność Ateci przy prędkości powyżej 180km/h
Współczuje, ja osobiście chwilowo się poddałem z walką o pewne mankamenty...
Możesz zaradzić chociaż jakie województwo albo miasto?
Możesz zaradzić chociaż jakie województwo albo miasto?