2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD

Wszelkie dyskusje związane z zakupem Seata Ateca i Cupry Ateca
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 823
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: 2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD

Post autor: sailor 88 »

Kuchar pisze:
18 lut 2020, 22:58
Generalnie to współczuje, bo u mnie raczej większość rodziny podziela pasję i odczuwa mega frajdę z dynamiki jazdy(mam jeszcze Cupre) no ale może właśnie dla ludzi bardziej "statycznych" i chcących sobie zaoszczędzić właśnie jest wyżej wspominany 1.5TSI.
A dla kogo jest 1.0TSI??? ;) :lol:


...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Sponsor

Re: 2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD

Sponsor


Online
Awatar użytkownika
greg_the_lazy
Posty: 262
Rejestracja: 17 kwie 2018, 21:06
Lokalizacja: Warszawa, Ursus
Samochód: Ateca FR 1.4 TSI 7DSG - Rodium Grey
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: 2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD

Post autor: greg_the_lazy »


sailor 88 pisze: A dla kogo jest 1.0TSI??? ;) Obrazek
Dla mojej żony w Aronie :-)


Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka

Ateca FR 1.4 TSI 7DSG - Rodium Grey

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 352
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: 2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD

Post autor: thecichy »

Rafiner pisze:
18 lut 2020, 22:52
Ok, wszystko fajnie bo pogadaliscie sobie jak kawalerowie.
Mi też micha się smiala w 2.0 na demojezdzie (bylem bez rodziny), finalnie wzialem 1.5 ze wzgledow finansowych + na jazdach testowych xceed z 204KM rodzina narzekala na przyspieszenia. Nie czują frajdy z wciskania w fotel , stąd nasze wrazenia i dobre checi to jedno, a potem blokada rodzinna to drugie.
Teraz jezdzac 1.5 jak depne w S to mowia, zebym tak nie robil.
Sercem jestem za 2.0, ale jakbym je kupil to 95% czasu symulowalbym 1.5. Te kwestie tez warto wziac pod rozwage. + 18k kasy mozna wykorzystac na co innego.
Oj, ja też współczuję.. po części rozumiem, bo moja małżonka też nie lubi gdy zaczynam dynamiczniej jeździć ale jak się pociśnie przy wyprzedzaniu (i widzi i odczuwa efekt końcowy) to się jej czasami buzia uśmiechnie ;) Na szczęście często zdarza mi się jeździć samemu i zdarzają się wtedy takie sytuacje, w których mina objechanego gościa w Bolidzie Młodzieży Wiejskiej jest bezcenna :twisted:
Ale za to przez jakiś czas po tym jestem jak rodzina Rafinera :D

decees
Posty: 14
Rejestracja: 14 lut 2020, 9:22
Samochód: Leon 1.4 TSI 122KM@160KM
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: 2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD

Post autor: decees »

Oczywiście poruszona tu kwestia ma w moim przypadku jak najbardziej ma rację bytu, bo rzeczone 18k o które się rozchodzi będzie w sporej większości just for fun. To duzo i mało. Problemem jest obecny Leon ktróry po podkręceniu na te 160KM robi się bardziej niż zwinny. Po prostu następnego auta nie chciałem wolniejszego. 150KM z przyduszającym GPFem w cięższej Atece i z DSG zaprogramowanym raczej pod kątem oszczędania paliwa - to byłby w moim przypadku regres odczuciowy. Żona jest zadowolona bo 3 jej podstawowe założenia zostały spełnione : wyższe auto, automat i kolor. Więc ja tez chciałbym być zadowolony :D

Awatar użytkownika
szczekas
Posty: 254
Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: 2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD

Post autor: szczekas »

Przy kolejnej zmianie auta polecam zmienić rodzinę i zacząć cieszyć się życiem ;)
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System

Rafiner
Posty: 156
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Póki co Fabia 2
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: 2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD

Post autor: Rafiner »

Nie, nie. Źle mnie rozumiecie. Ja nie oczekuje współczucia, bo nie ma do czego.
Po prostu rodzina była tym zdrowym rozsądkiem, którego czasem brak. I nawet dobrze, bo 1.5 nie mam zbytnio gdzie wykorzystać. Czasy, gdzie bez zobowiązań pomykałem na zloty OCP, bijąc kolejne rekordy trasy minęły bezpowrotnie i teraz jeżdżę do pracy 5 km i na rodzinne wyjazdy.
Miałem pułap zdrowo rozsądkowy 120k zł i mieścił się w nim Ateca 1.5 DSG i wspomniany Xceed 1.6 DCT. Wybrałem Ateca i jestem MEGA zadowolony.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

decees
Posty: 14
Rejestracja: 14 lut 2020, 9:22
Samochód: Leon 1.4 TSI 122KM@160KM
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: 2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD

Post autor: decees »

@Rafiner Oczywiście współczucie potraktuj w kategorii forumowych heheszków, bo inaczej sobie tego nie wyobrażam.
Przy twardo założonym budżecie na tym poziomie nie ma w ogóle dyskusji o 2.0, natomiast ten wątek założyłem w celu zebrania opini nie tyle o osiągach których na papierze jestem świadomy, a chęci poznania doznań praktycznych płynących z jazdy mocniejszą jednostką. Tak jak wspomniałem w T-Roc'u odczucia były zupełnie inne, i paru forumowiczów potwierdziło że przekłada się to na Atekę. Wrażenia akustyczne 1.5 tylko utwierdziły mnie w przekonanu że przy tym silniku bardzo niechętnie wybierałbym program Sport czy też korzystał z kickdownu.

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 994
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.!
Podziękował: 28 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: 2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD

Post autor: Frodo »

Ja eksploatuję jeszcze regularnie TDI, które ma… 12 do setki! I tragedii nie ma – choć sprawę ratuje 250 Nm (i pewnie jeszcze jakiś bonus od VW) w najczęściej używanym zakresie obrotów. Tylko jak wcisnę czasem z ciekawości gaz do dechy to się okazuje, że już tam nic nie ma, ale silnik świetnie wykorzystuje to co ma. W zupełności wystarcza do jazdy po mieście, a nawet okazjonalnie poza miastem, tylko wyprzedzanie pozostawia nieco do życzenia. Nie dajmy się zwariować, 1.5 TSI jest nadal dość szybki wg dzisiejszych standardów! I jak już pisałem moim zdaniem wystarczający stylu jazdy, który obserwuję u 95% kierowców. Pomijając Warszawę oczywiście... Tam się fajnie jeździ - na skrzałce w lewo, na której w Krakowie przejeżdża 4-5 samochodów, w Stolicy na podobnej... 10! ;)
Ostatnio zmieniony 20 lut 2020, 9:48 przez Frodo, łącznie zmieniany 1 raz.
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC R.I.P.! :cry: -> Tig 230 DCC white; myślę o Atece, najlepiej red Cupra! ;)

decees
Posty: 14
Rejestracja: 14 lut 2020, 9:22
Samochód: Leon 1.4 TSI 122KM@160KM
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: 2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD

Post autor: decees »

Nie no, oczywiście, patrząc na takie podejście to i do miasta spokojnie wystarczy 1.0 115 w takiej Aronie czy Kamiq. Tym ostatnim również miałem okazję pojeździć w wersji z DSG i nie wliczając symfonii kosiarkowej na wysokich obrotach to auto zbierało się całkiem żwawo (na papierze 10s 0-100). Tylko to jest taki entry-level w tej wadze, podobnie jak 1.5 w Atece. Przy okazji negocjacji cenowych w Seacie rozmawiając z kierownikiem salony usłyszałem, że dużo osób rezygnowało z 1.5 po aferze z kangurkiem i mieli z tego powodu spore straty na autach zamówionych juz do produkcji...

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 352
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: 2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD

Post autor: thecichy »

Każdy wybór może być dobry, jeśli z góry podyktowany jest konkretnymi (szczególnie twardszymi) uwarunkowaniami. To, że jedni współczują innym a inni zazdroszczą jednym to jest normalny ludzki odruch - ja też szczerze ale pozytywnie zazdroszczę tym, co mają chociażby V6 pod maską a już tym, co V8 to w ogóle! :D i wiem, że oni mnie współczują, że słucham "tylko" masowej rzędówki - też z przeogromną radością przesiadłbym się do Levante Trofeo ;) (no nie ma hipokryzji). Niestety większość z nas ogranicza jakiś budżet/rozsądek/rodzina etc. - życie to sztuka kompromisu i czasami ważniejsze jest to, czy z tego kompromisu jesteśmy najbardziej zadowoleni. Reasumując - faktycznie, za (jak to teraz mówi młodzież) "maksymalne hajsy" 120K 1.5 to najlepszy wybór, bo po prostu nie ma innego. Ale jak już ze spokojem dźwigniemy do 140K raczej nie ma się nad czym zastanawiać (no, chyba, że ktoś woli diesla - uszanować). ✌😎

ODPOWIEDZ