Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Wszelkie dyskusje związane z zakupem Seata Ateca i Cupry Ateca
Online
Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 860
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.!
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Post autor: Frodo »

Ja osobiście nie znoszę drucików w polu widzenia, ale to jest zapewne indywidualnie zmienne. Jeśli ktoś używa okulary do czytania, to pewnie nie będzie widział drucików. To też tak jak ogólnie z brudnymi okularami, szybami, ekranami itp. - jedni każdy pyłek czyszczą, innym przeszkadza dopiero jak już prawie nic nie widać i wszystko pomiędzy. ;)


Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360. R.I.P.! :cry:

Sponsor

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Sponsor


citek10
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2019, 7:49
Samochód: Seat Ateca xcellence 2.0 TDI
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Post autor: citek10 »

Kuchar pisze:
16 wrz 2019, 11:05
sailor 88 pisze:
16 wrz 2019, 11:00
citek10 pisze:
16 wrz 2019, 9:25
Małe pytanie: co to znaczy, że podgrzewana przednia szyba ma druciki w polu widzenia ?
Podgrzewanie szyby polega na przepływie prądu przez drut oporowy zatopiony w szybie, czyli cała przednia szyba jest usiana spiralnymi drucikami, które są cieniutkie, ale jednak dostrzegalne. Jednym to przeszkadza, innym nie. Mnie tak, mój wzrok fiksuje się na tych drucikach i ciągle to widzę. :evil:
Miałem takie coś w Mondeo, powiem tak - dopóki tego nie dostrzegałem to wcale mi to nie przeszkadzało, jednak po pierwszym dostrzeżeniu faktycznie nie jest to komfortowe i dzisiaj raczej nie zdecydowałbym się na taki bajer.
I ja takie coś mam w Mondeo i powiem tak jak się dokładniej przyjrzę to widzę te druciki a tak to w ogóle nie są dostrzegalne. Zadałem to pytanie bo kompletnie nie skojarzyłem, że chodzi o te druciki :D Pomyślałem, że chodzi o jakąś w ogóle inną technologie z drutami doprowadzanymi do szyby :) Teraz już wszystko jasne, dzięki

arkadeusz
Posty: 13
Rejestracja: 14 sie 2019, 12:58
Lokalizacja: Pomorskie
Samochód: Ateca FR 2.0 TDI 150KM DSG
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Post autor: arkadeusz »

Witam,
Od 3 tygodni jestem posiadaczem FRki 2.0TDI 150KM DSG. Posiadam pakiet Comfort+ i Comfort Assistant+.
Nie konfigurowałem auta, kupowałem dostępny akurat model z FR z silnikiem Diesla. Nalegałem na rok modelowy 2020, z pakietem Comfort+ i minimum Comfort Assistant. Nawet dobrze się złożyło, że mam Assistant+ bo asystent martwego pola to fajna sprawa. Można się obejść, ale miły dodatek. Gdybym miał konfigurować i dopłacić, prawdopodobnie bym nie brał.
Aktywny tempomat - nie oddałbym za nic. Jestem po trasie Gdańsk-Mikołajki-Gdańsk i potrafiłem przez 20 km nie dotykać pedału hamulca, gaz oczywiście do wyprzedzania :) Trzeba mieć tylko dobrego pilota, ja akurat jechałem za teściem.
Asystent jazdy w korku - kolejna rzecz, z której bym nie zrezygnował. Jak wspominał ktoś na forum, ułożenie fotela kierowcy względem pedałów nie jest do końca ergonomiczne. Mam 190cm wzrostu i bez załączonego asystenta strasznie męczy mi się noga przy jeździe w większym korku, nazwijmy to "na półsprzęgle".
Kamera cofania - rzecz, której kompletnie nie używam, ale w FRce jest z automatu - niech jest.
Asystent parkowania - podobnie.
Podgrzewana przednia szyba - nie żałuję, że nie mam, przynajmniej do czasu pierwszych mrozów :) Ale auto garażowane.
Mam, a raczej miałem, mieszane uczucia co do diesla. Na jazdach próbnych jeździłem samymi benzynami. Po wyjeździe dieslem z salonu, byłem lekko zawiedziony. Odniosłem wrażenie, że jest dużo głośniejszy, aczkolwiek w najmniejszym stopniu nie było to uciążliwe. Fajnie się zbiera, a spalanie rekompensuje wszystko.
Ogólnie autko jak najbardziej na plus. Irytuje mnie tylko delikatne "bzyczenie" kokpitu przy jeździe po chropowatej drodze :)
Pozdrawiam.
Ateca FR 2.0 TDI 150KM DSG Nevada White
Comfort+, Comfort Assistant+, Alarm, Kessy

Grzadq
Posty: 19
Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Post autor: Grzadq »

Ja mam w zasadzie full opcję na zamówienie, TSI 190 KM 4x4 Xcellence.

Nie brałem:

- panoramy (bałem się szumów powietrza, ew. nieszczelności, nagrzanego wnętrza latem, ptasich gówien widocznych i takich do czyszczenia na już, awarii elektryki, zachowania szkła przy potencjalnym dachowaniu)
- elektrycznych szyb przednich - druciki wyjątkowo mnie denerwowały.
- felg 19 - poszedłem w komfort, zbyt niski profil dla i tak dość sztywnej Ateki.

W zasadzie poza powyższym, o ile mnie pamięć nie myli ... to full. I teraz tak:

- silnik 190 KM bajka, zwłaszcza dla kogoś kto się przesiada ze słabszych wersji, poza tym z potencjałem do jakiś upgradów. Nie zamieniłbym za nic, mimo że póki co spalanie mieszane koło 10l.
- 4x4 ... nie odczułem jeszcze. Może kiedyś wyjadę specjalnie na jakieś szutry, albo poczekam na zimę. Z drugiej strony nie ślizgam się ;-)
- webasto (ogrzewanie postojowe) już na duży + , ma funkcję przewietrzania samochodu latem, a zimy się nie mogę doczekać, sygnał łapie mi na duże odległości.
- DCC .... jedyne różnice widzę pomiędzy normalem a sportem .... ale samochód jeszcze na dotarciu.
- z asystentów to bardzo podoba mi się asystent martwego pola. Pozostałych, jak dla mnie, mogłoby nie być. Nie korzystam, a z lane assist czasem wręcz się szarpię.
- park assist ... może dla kobiet? Ateką bardzo fajnie się parkuje, zwłaszcza z czujnikami 360 czy nawet zwykłymi sensorami.
- tapicerka "bieda" skórzana, być może wziąłbym teraz zwykłą alcantarę... Liczę na to, że się będzie mniej brudzić. Ale skórą jestem delikatnie zawiedziony. Skaj.
- Beats-y są jak dla mnie zajebiste, zwłaszcza jak np idzie coś przez AA ze spotify w dobrej jakości. Zdecydowanie polecam.
- składany hak - jeszcze nie korzystałem, ale czytając wątek hak holowniczy doszedłem do wniosku że dobrze że fabryczny.

Super samochodzik, tak generalnie :D

root
Administrator
Posty: 613
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Škoda Superb III Kombi 1.8 TSI
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Post autor: root »

Grzadq pisze:
30 cze 2020, 23:32
- z asystentów to bardzo podoba mi się asystent martwego pola. Pozostałych, jak dla mnie, mogłoby nie być. Nie korzystam, a z lane assist czasem wręcz się szarpię.
Razem z martwym polem masz asystent wyjeżdżania z miejsca parkingowego (nie wiem jak to się w seacie nazywa). I to jest mega przydatne.
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Ateki? Daj mu znać o naszym forum! :)

Online
Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 860
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.!
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Post autor: Frodo »

Grzadq pisze:
30 cze 2020, 23:32
- DCC .... jedyne różnice widzę pomiędzy normalem a sportem .... ale samochód jeszcze na dotarciu.
DCC pracuje cały czas (aktywnie), ale różnice w ustawieniach faktycznie powinny być większe.
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360. R.I.P.! :cry:

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 2181
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Post autor: Endrju »

root pisze:
01 lip 2020, 7:22
Grzadq pisze:
30 cze 2020, 23:32
- z asystentów to bardzo podoba mi się asystent martwego pola. Pozostałych, jak dla mnie, mogłoby nie być. Nie korzystam, a z lane assist czasem wręcz się szarpię.
Razem z martwym polem masz asystent wyjeżdżania z miejsca parkingowego (nie wiem jak to się w seacie nazywa). I to jest mega przydatne.
Asystent wyjazdu z parkingu czy jakoś tak ale faktycznie kilka razy sam zachamowal.
Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Ramki klubowe chętnych proszę o wpisywanie się w temacie - https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... p=415#p415
Wlepki forumowe.https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... t=42
Obrazek

Grzadq
Posty: 19
Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Post autor: Grzadq »

root pisze:
01 lip 2020, 7:22
Grzadq pisze:
30 cze 2020, 23:32
- z asystentów to bardzo podoba mi się asystent martwego pola. Pozostałych, jak dla mnie, mogłoby nie być. Nie korzystam, a z lane assist czasem wręcz się szarpię.
Razem z martwym polem masz asystent wyjeżdżania z miejsca parkingowego (nie wiem jak to się w seacie nazywa). I to jest mega przydatne.
Nazywa się to tak: System monitorowania martwego pola z funkcją wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego. (wg konfiguratora).

Aczkolwiek nie miałem jeszcze okazji wypróbowania jak działa.

*Właśnie otworzyłem instrukcję, nawet nie wiedziałem że coś takiego mam :lol: Dzięki, zaraz siadam i idę się bawić.
Frodo pisze:
01 lip 2020, 9:39
Grzadq pisze:
30 cze 2020, 23:32
- DCC .... jedyne różnice widzę pomiędzy normalem a sportem .... ale samochód jeszcze na dotarciu.
DCC pracuje cały czas (aktywnie), ale różnice w ustawieniach faktycznie powinny być większe.
Nie twierdzę że DCC nic nie daje, wręcz przeciwnie. Na jeździe próbnej jechałem bez DCC i na 19, było super sztywno. Teraz na "normalu" i 18 felgach odczuwam jazdę jako ... normalną, ani twardo ani miękko.

Bardziej mi chodziło o to, że tak jak większość userów którzy mają DCC nie tylko w Atece, raczej się ustawia jedno i rzadko kiedy tam zagląda ... Na pewno eco nie dla mnie, indywidual za mało km żeby zdefiniować, a snow i offroad będzie się używało okazjonalnie.

Z DCC na pewno bym nie zrezygnował, mimo porządnego wydatku wymiany amortyzatorów za kilka lat.

Online
Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 860
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.!
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Post autor: Frodo »

Grzadq pisze:
wczoraj, 21:12
Z DCC na pewno bym nie zrezygnował.
Ja też, choć niestety pod względem komfortu jazdy mam wrażenie, że zawieszenie z DCC w Atece to biedny kuzyn np. tego w Tiguanie - może facelift coś tu zmieni, jeśli pozbędą się jakichś starych części...
Odnośnie ustawień to przy większych prędkościach szybko czułem, że zapomniałem o "sport" i różnica była spora po przełączeniu, szczególnie z "comfort". Poza tym z DCC chyba ostatecznie najbardziej odpowiadały mi 17" - lepszy komfort z Rodziną, a nadal jest fajna jazda w "sport".
Natomiast bez DCC zdecydowanie preferuję zawieszenie w Atece!! Jest super! Choć rozmiar felg to już wtedy chyba bardziej coś za coś - na autostradę brałbym 19" (choć 18" zapewne też daje radę), a po mieście 16". ;) To w Tiguanie to jakaś pomyłka - twarde/niekomfortowe, a mimo to auto buja się na wszystkie strony na zakrętach... :? (testowałem 190 TSI z 18")
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360. R.I.P.! :cry:

ODPOWIEDZ