Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Dyskusje na temat Seata Ateca I generacji (2016-)
Teo
Posty: 52
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: Ateca, 1,5 TSI FR, manual

Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: Teo » 05 kwie 2019, 20:32

Postanowilem zrobic jeden temat o wszystkich moich prawdziwych i wyimaginowanych (dla wiekszosci) problemach z Atecą. Jeden temat, zeby nie angazaowac plowy forum moimi "problemami". Jak ktos chce, to prosze o pomoc, a jak kogos denerwuje moje niedostosowanie do realiow elektronicznego swiata, to prosze tu nie wchodzic ;)
Bede tu wrzucac wszystkie moje problemy z autem ktore pokochalem od pierwszego wejrzenia i znielubilem po podrozy do domu od dealera jak juz bylo moje - przez bol prawej nogi (ktory nie mija) z powodu zbyt miekkiego pedalu gazu...

1. Pedal Gazu.
No wiec dzis znajoma usiadla za sterami bo chcialem sprawdzic czy jej takze "wpada" noga w pedal gazu. I jej nie wpada. Usiadlem - wpada. Wiec cofnela mi siedzenie na maksa do tylu i... mnie tez juz nie wpadala. Tyle ze teraz musze zsuwac sie z siedzenia zeby dosiegnac do pedalu sprzegla... cudo kurde. Podsumowujac: problem z pedalem gazu wciaz nie rozwiazany...

2. Martwy LCD.
Ale dzis wkurzylem sie na jeszcze kilka rzeczy. ekran LCD (infotainment) nie dziala... Wsiadlem do auta, odpalilem silnik a LCD po prawo od kierownicy - martwy. Brak nawet zegara. Wciskam wszystko co sie da - bez rezultatu... na ekraniku miedzy obrotomierzem i predkosciomierzem w kolko komunikat "laczenie z telefonem". Po kilku minutach nagle LCD sie wlacza i pojawia sie wielkie logo FR a potem... wizard zeby sobie wszystko ustawic. Wygladalo tak, jakby sie zresetowalo wszystko do ustawien fabrycznych. Samo. W ciagu dnia zdarzylo mi sie to dwa razy (zawsze z komunikatem po srodku o szukaniu telefonu (w ktorym nie mialem wlacoznego blutooth). Za drugim razem nagralem cala sytuacje martwego LCD na komorke, jakby mi potem ktos nie wierzyl...

Po powyzszym przestala mi pikac klapa bagaznika przy samoczynnym otwieraniu i zamykaniu (wczesniej pikala). I wydaje mi sie ze swiatla (ktore sa i byly) ustawione na "Auto" bardzo dlugo sie swieca po wyjsci uz auta. Ale akurat tej zmiany nie jestem pewny.

3. Kolorowa choinka
I na koniec: jak to diaska mozna wylaczyc w ogole ekran LCD ale tak zeby gralo radio? Nie chce tam miec nic - ma byc czanry.. chce miec jakis wygaszacz ekranu, ktory nie bedzie mnie rozpraszal - szczegolnie w nocy to denerwuje...

3a. Choinka przed kierownica
Czy da sie jakos wylaczyc zzeby miedzy obrotomierzem a predkosciomierzem bylo czarno? Zadna z informacji tam wyswietlanych nie jest mi potrzebna... ani "brak komunikatu", ani "nie mozna sie polaczyc z telefonem", ani co wlasnie gra radio... nie chce :P Da sie nie chciec ???

To na poczatek tyle :)

Sponsor

Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Sponsor


Awatar użytkownika
l3niwi3c
Posty: 257
Rejestracja: 20 paź 2017, 7:40
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.4 TSI 150 KM XC

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: l3niwi3c » 05 kwie 2019, 20:45

Na początek zacznij od przeczytania instrukcji obsługi. Tam znajdziesz wiele odpowiedzi na swoje pytania
Ateca XCELLENCE | 1.4 TSI 150KM FWD | DSG | Samoa Orange | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Pakiet Comfort+ | COMFORT ASSISTANT | Podgrzewana przednia szyba | Alarm | Elektrycznie i Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika | Wirtualny kokpit

Teo
Posty: 52
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: Ateca, 1,5 TSI FR, manual

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: Teo » 05 kwie 2019, 21:25

To oczywiscie sluszna rada. Ale dalem żonie... wertuje od 2 godzin. Za duzo stresu ostatnio mialem i za bardzo sie uprzedzilem do tego auta na ten moment - musi mi przejsc :) Takze zona chwilowo wziela na siebie moje nerwy...

Pepeg
Posty: 103
Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
Lokalizacja: Kraków i okolice
Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: Pepeg » 05 kwie 2019, 21:28

A ten wątek to na serio czy na żarty? Bo już się pogubiłem.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Teo
Posty: 52
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: Ateca, 1,5 TSI FR, manual

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: Teo » 05 kwie 2019, 21:29

Akurat ten na serio. Juz nie bede (az tak bardzo) zartowac, bo dzis to mnie nerwy zjadly po kolejnym zgasnieciu auta na jedynce na srodku skrzyzowania i po "padnieciu" wyswietlacza. Ale jak wspomnialem - zebralem wszystkie swoje niedostosowania do realiow tego swiata w jeden watek, zeby nie zawadzal tym bardziej pojetnym i latwiej irytujacym sie.

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 214
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: Frodo » 05 kwie 2019, 21:45

@Teo, odnoszę wrażenie, że Twoją największą bolączką jest zbyt mały opór pedału gazu. Za to jak już chyba ktoś pisał odpowiedzialna jest sprężyna - nigdy nie miałem potrzeby sprawdzać jaka, ale na pewno sprężyna. Domyślam się, że jakiś dobry mechanik nie powinien mieć większego kłopotu z jej wymianą na bardziej odpowiednią dla Ciebie, chyba że VW to jakoś potwornie zabudował. PS. Da się to też zrobić na inne sposoby, ale nie będę nic sugerował bo to jednak duża odpowiedzialność jakby nagle coś się zablokowało podczas jazdy… Lepiej by jakiś dobry mechanik wziął to na siebie od początku do końca.
Tu jest przykład jak to może wyglądać (akurat z Toyoty, ale zasada działania jest ta sama):
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpiedzenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 214
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: Frodo » 05 kwie 2019, 22:05

PS. warto też porównać z innym egzemplarzem - może masz wadliwą sprężynę (mało prawdopodobne, ale możliwe); jeśli tak, nie zwlekałbym z naprawą ze względów bezpieczeństwa.
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpiedzenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

Teo
Posty: 52
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: Ateca, 1,5 TSI FR, manual

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: Teo » 05 kwie 2019, 22:45

Tak Frodo, to najwiekszy problem dla mnie. Inne to kwestia albo przyzwyczajenia (z czym u mnie trudno, ale wykonalne), albo naprawy jesli cos jest nie tak. Niestety mechanik w ASO powiedzial, ze nie da sie z tym nic zrobic... ale jeszcze podpytam. Natomiast obawiam sie ze to moze byc kwestia konca gwarancji wtedy (glupie by to bylo, no ale jednak...). O tescie na innym aucie myslalem i czekam na to, ale akurat dealer u mnie w miescie gdzie kupowalem autko nie ma w tej chwili zadnego modelu na manualu. A porownywanie tego na automacie chyba nie ma sensu. Takie porownanie wydaje sie sensowne. NAtomiast zaczynam sie obawiam, ze po prostu jestem za wysoki mam za dlugie nogi :/

Awatar użytkownika
chris
Posty: 115
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: VW Tiguan 2.0 TSI 180 KM DSG 7 4X4 R-Line

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: chris » 06 kwie 2019, 10:39

@Teo pozwól ,że zapytam...
Czy przed zakupem swojego Seata odbyłeś wcześniej jazdę testową tym modelem :?
Ja też jestem bardzo wysoki i rozmiar stopy mam 49, jezdziłem wieloma autami grupy VAG ale nigdy pedał gazu nie był w nich dla mnie zbyt miękki ;)
Przejedz się nawet tym automatem bo pedał gazu jest w całym VAG ten sam i będziesz miał odpowiedz.
Tak z ciekawości dopytam jeszcze Twoja Żona też twierdzi ,że pedał gazu w Atece jest zbyt miękki :?

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 214
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: Frodo » 06 kwie 2019, 19:29

@Chris, myślałem, że przesadzasz z narzekaniem na brak regulacji wysokości pasa, bo ja mam 185+ i nie mam takich problemów, ale rozmiar stopy 49 faktycznie może wymagać wyszukanych rozwiązań. To pewnie tak jak ja w Tico - makabra… :shock:
@Teo, jak napisał Chris, funkcja pedału gazu jest identyczna niezależnie od rodzaju skrzyni i silnika, wiec powinien być ten sam.
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpiedzenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości