Wymiana baterii w pilocie

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Kuchar
Posty: 380
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: ATECA FR 2.0TDI
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Wymiana baterii w pilocie

Post autor: Kuchar »

Może poużywaj trochę pilota i zniknie ;)



Sponsor

Re: Wymiana baterii w pilocie

Sponsor


Tomektr
Posty: 40
Rejestracja: 24 cze 2018, 14:01
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana baterii w pilocie

Post autor: Tomektr »

Może nowa bateria była już stara, na opakowaniu bateri jest data produkcji, jeśli jest zbyt odległa to bateria może być zależała. Mało kto na to zwraca uwagę

Jaskokrakow
Posty: 63
Rejestracja: 11 gru 2017, 17:09
Lokalizacja: Myślenice
Samochód: ateca FR 2,0 TSI 190 kM
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana baterii w pilocie

Post autor: Jaskokrakow »

mam Seata 2 lata i juz trzeci raz wyświetlił sie komunikat o baterii- dwa razy juz wymieniałem -chyba za czesto to sie dzieje a Antarze 7 lat nie wymieniałem baterii

Kuchar
Posty: 380
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: ATECA FR 2.0TDI
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Wymiana baterii w pilocie

Post autor: Kuchar »

Trudno mi to teraz będzie powtórzyć, ale kluczyki jakie posiadamy mają silne "promieniowanie" i dość duży zasięg zwłaszcza z keylesem przez co baterie zużywają się znacznie szybciej.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 808
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wymiana baterii w pilocie

Post autor: sailor 88 »

Kuchar pisze:
17 maja 2020, 10:07
Trudno mi to teraz będzie powtórzyć, ale kluczyki jakie posiadamy mają silne "promieniowanie" i dość duży zasięg zwłaszcza z keylesem przez co baterie zużywają się znacznie szybciej.
Jest trochę inaczej...właściwie odwrotnie. Kluczyk pracujący w systemie Keyless ma bardzo mały zasięg, i celowo tak jest. Odłóż kluczyk 2 metry od auta, a już go nie otworzysz. Szybkie zużywanie się baterii wynika z ciągłego nadawania sygnału na który czeka samochód, więc permanentnie jest pobierana energia z baterii kluczyka. Zamknięty, czy otwarty samochód ciągle "szuka" kluczyka, a kluczyk obojętnie gdzie się znajduje, cały czas wysyła informację w postaci kodu. Zczytywanie tego właśnie sygnału z kluczyka służy złodziejom do kradzieży na tzw. walizkę. Co innego zwykły kluczk do zdalnego otwierania centralnego zamka, ten pracuje (pobiera energię z baterii) tylko w momencie naciśnięcia przycisku. Nasz kluczyk też tak może działać i wtedy ma duży zasięg.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Kuchar
Posty: 380
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: ATECA FR 2.0TDI
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Wymiana baterii w pilocie

Post autor: Kuchar »

I pewnie tak jest jak pisze sailor 88, reasumując, baterie dostają bardziej po tyłku "niż kiedyś".

Rafiner
Posty: 156
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Póki co Fabia 2
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana baterii w pilocie

Post autor: Rafiner »

To do banii. W Fabii 2 mam pilot 12 lat i działa bez wymiany. A teraz widzę, że trzeba kupić baterię zapas i wozić w schowku. Bo jak mi w Atece siądzie kluczyk to nie ma zmiłuj się.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 808
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wymiana baterii w pilocie

Post autor: sailor 88 »

Rafiner pisze:
17 maja 2020, 15:59
A teraz widzę, że trzeba kupić baterię zapas i wozić w schowku. Bo jak mi w Atece siądzie kluczyk to nie ma zmiłuj się.
Też tak zrobiłem, ale w razie czego jest zestaw ratunkowy w postaci kluczyka tradycyjnego do otwarcia drzwi i transpondera w kluczyku, który zbliżony do kolumny kierowniczej pozwoli uruchomić silnik nawet bez baterii w kluczyku.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
DarekWa
Posty: 89
Rejestracja: 27 sty 2020, 19:20
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Seat Ateca XC 2.0 TSI 190 KM 4Drive DSG7
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Wymiana baterii w pilocie

Post autor: DarekWa »

Rafiner pisze:
17 maja 2020, 15:59
To do banii. W Fabii 2 mam pilot 12 lat i działa bez wymiany. A teraz widzę, że trzeba kupić baterię zapas i wozić w schowku. Bo jak mi w Atece siądzie kluczyk to nie ma zmiłuj się.
jak ci siądzie poza Atecą na wyjeździe a bateria będzie w schowku to na niewiele może się zdać jeśli nie otworzysz auta spod klamki ;)

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 374
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI DSG FWD Xcellence MY18
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Wymiana baterii w pilocie

Post autor: tomal218 »

Mi padla po 2 latach i zmienilem na cr2032 ma wieksza pojemnosc od standardowej o 1/3 i grubsza o 0,7 mm ale jest ok
Nie wiem , nie znam się , nie orientuję się , zarobiony jestem !

ODPOWIEDZ