Błąd skrzyni - DSG7 w 2.0 TSI

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Opornik
Posty: 11
Rejestracja: 24 maja 2019, 12:09
Samochód: Ateca Xcellence|4Drive|2.0 TSI

Błąd skrzyni - DSG7 w 2.0 TSI

Post autor: Opornik » 28 maja 2019, 9:16

Witajcie,

Sprawa wygląda tak, że jakieś 3 razy Ateca zaserwowała mi komunikat o błędzie skrzyni biegów.
Pacjent nie ma jeszcze tygodnia, info o błędzie pojawia się na ułamek sekundy (prawie jak przekaz podprogowy). Nie jestem w stanie nawet odczytać całego komunikatu, widzę tylko piktogram żółtego koła zębatego.

Skrzynia działa normalnie, śladów po błędzie nigdzie nie widać (lub nie potrafię ich znaleźć). Okoliczności, w których pojawia się błąd są losowe, raz było to w sytuacji kiedy dostała impuls (kick down) do żwawszej pracy. Tryb pracy D.

Nie mam jeszcze OBDEleven żeby się zagłębić w temat i pewnie pojadę do serwisu, ale jestem ciekaw, czy ktoś miał podobny objaw.

Pozdrawiam
opornik
Opornik
Seat - "niemiecki temperament, hiszpańska precyzja" :mrgreen:

Sponsor

Błąd skrzyni - DSG7 w 2.0 TSI

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 567
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |

Re: Błąd skrzyni - DSG7 w 2.0 TSI

Post autor: sailor 88 » 28 maja 2019, 9:30

Tak jak napisałeś, jedź do serwisu, błąd jest zapisany w tzw. pamięci oczekującej i wszystko się wyjaśni.
Ateca Style|1,6TDI|Samoa Orange|Alcantara|Kamery 360|Martwy punkt|Full Link|Alarm|

Opornik
Posty: 11
Rejestracja: 24 maja 2019, 12:09
Samochód: Ateca Xcellence|4Drive|2.0 TSI

Re: Błąd skrzyni - DSG7 w 2.0 TSI

Post autor: Opornik » 29 maja 2019, 21:29

ODB mówi jak niżej. Zobaczymy co serwis jutro odpowie.
Obrazek
Opornik
Seat - "niemiecki temperament, hiszpańska precyzja" :mrgreen:

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 567
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |

Re: Błąd skrzyni - DSG7 w 2.0 TSI

Post autor: sailor 88 » 29 maja 2019, 23:25

Tego typu usterkę najczęściej generuje okablowanie tzn. niestykający pin złącza mechatroniki i oby to było to. Druga w kolejności jest płytka drukowana modułu mechatroniki, a to już wymaga wymontowania całego modułu ze skrzyni i jego wymiana lub wymiana samej płytki (można zmówić w serwisie po VIN). Ale to serwis decyduje na gwarancji...
Ateca Style|1,6TDI|Samoa Orange|Alcantara|Kamery 360|Martwy punkt|Full Link|Alarm|

Opornik
Posty: 11
Rejestracja: 24 maja 2019, 12:09
Samochód: Ateca Xcellence|4Drive|2.0 TSI

Re: Błąd skrzyni - DSG7 w 2.0 TSI

Post autor: Opornik » 29 maja 2019, 23:34

Taka mam cichą nadzieję, że to zimny lut, niestykająca kostka etc. Zresztą mam jeszcze kilkanaście innych błędów w innych sterownikach, ale starych (2-3 miesiące wstecz) przy przebiegu 6 km. Tylko ten skrzyni się powtarza.
Opornik
Seat - "niemiecki temperament, hiszpańska precyzja" :mrgreen:

Opornik
Posty: 11
Rejestracja: 24 maja 2019, 12:09
Samochód: Ateca Xcellence|4Drive|2.0 TSI

Re: Błąd skrzyni - DSG7 w 2.0 TSI

Post autor: Opornik » 30 maja 2019, 17:24

sailor 88 pisze:
29 maja 2019, 23:25

Druga w kolejności jest płytka drukowana modułu mechatroniki, a to już wymaga wymontowania całego modułu ze skrzyni i jego wymiana lub wymiana samej płytki (można zmówić w serwisie po VIN). Ale to serwis decyduje na gwarancji...
@Sailor 88, masz racje. Zanosi się na bramkę numer 2, czyli wymiana modułu mechatroniki.

I teraz hit programu. Zapytałem, czy 21 czerwca pojadę na urlop moim samochodem. Niekoniecznie. Nie gwarantują dostępności modułu przed tym dniem.

To już moja skoda Felicja 20 lat temu wytrzymała 9 miesięcy od odbioru z salonu do pierwszej wizyty w serwisie...
Opornik
Seat - "niemiecki temperament, hiszpańska precyzja" :mrgreen:

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 343
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: Błąd skrzyni - DSG7 w 2.0 TSI

Post autor: Frodo » 30 maja 2019, 20:25

Opornik pisze:
29 maja 2019, 23:34
Taka mam cichą nadzieję, że to zimny lut, niestykająca kostka etc. Zresztą mam jeszcze kilkanaście innych błędów w innych sterownikach, ale starych (2-3 miesiące wstecz) przy przebiegu 6 km. Tylko ten skrzyni się powtarza.
Coś tu nie gra. Ja jak sprawdziłem Atecę po przejechaniu pierwszych kilkuset km, to z tego co pamiętał był 1 błąd, sporadyczny, chyba radaru o ile dobrze pamiętam. Po tym już nawet nie sprawdzałem, mimo że OBD11 leży na półce. Mniej niż kilkanaście błędów to było nawet jak sprawdzałem np. w leciwej Octavii II, mimo że tam też już elektroniki nie brakuje (wersja Elegance + opcje). A z zimnego lutu to się może da ewentualnie cieszyć w >10 letnim samochodzie, jeśli się go szybko znajdzie... Odnoszę wrażenie, że to jakiś jeden główny problem, który trzeba wyeliminować i reszta się uspokoi. Opornik, może masz podłączony jakiś fatalny zasilacz lub inny sprzęt, który wywołuje duże zakłócenia... ?
PS. Ewentualnie teściowa (nawet na odległość) może znacznie podnieść napięcie oraz wywołać wielkie zakłócenia i to nie tylko w elektronice... :idea:
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpiedzenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 254
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Jetta

Re: Błąd skrzyni - DSG7 w 2.0 TSI

Post autor: michal 76 » 30 maja 2019, 22:09

Opornik pisze:
30 maja 2019, 17:24
sailor 88 pisze:
29 maja 2019, 23:25

Druga w kolejności jest płytka drukowana modułu mechatroniki, a to już wymaga wymontowania całego modułu ze skrzyni i jego wymiana lub wymiana samej płytki (można zmówić w serwisie po VIN). Ale to serwis decyduje na gwarancji...
@Sailor 88, masz racje. Zanosi się na bramkę numer 2, czyli wymiana modułu mechatroniki.

I teraz hit programu. Zapytałem, czy 21 czerwca pojadę na urlop moim samochodem. Niekoniecznie. Nie gwarantują dostępności modułu przed tym dniem.

To już moja skoda Felicja 20 lat temu wytrzymała 9 miesięcy od odbioru z salonu do pierwszej wizyty w serwisie...
Przyjedź na lawecie do serwisu, wtedy nie ma łaski będą musieli dać samochód zastępczy

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 567
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |

Re: Błąd skrzyni - DSG7 w 2.0 TSI

Post autor: sailor 88 » 30 maja 2019, 22:11

Frodo pisze:
30 maja 2019, 20:25
Opornik, może masz podłączony jakiś fatalny zasilacz lub inny sprzęt, który wywołuje duże zakłócenia... ?
@Frodo, to tak nie działa (na szczęście), bo na drogach byłaby jedna wielka masakra, gdyby "coś " z zewnątrz było w stanie zakłócać działanie systemu sterowania i magistrali danych. Tym bardziej żadne urządzenie, czy to wpięte w instalację, czy działające bezprzewodowo, nie jest w stanie wygenerować żadnego błędu. Cała architektura systemu oparta jest linii przesyłowej z przeciwstawnym napięciem, w której przesył realizowany jest metodą różnicową, co eliminuje możliwość wtargnięcia obcego sygnału. Awarii mogą ulec same elementy systemu (sterowniki, czujniki, odbiorniki oraz sama sieć, ale ingerencja z zewnątrz jest niemożliwa. No oczywiście z wyłączeniem teściowej, bo ta wszystko potrafi... :lol:
Ateca Style|1,6TDI|Samoa Orange|Alcantara|Kamery 360|Martwy punkt|Full Link|Alarm|

Opornik
Posty: 11
Rejestracja: 24 maja 2019, 12:09
Samochód: Ateca Xcellence|4Drive|2.0 TSI

Re: Błąd skrzyni - DSG7 w 2.0 TSI

Post autor: Opornik » 30 maja 2019, 23:49

Frodo pisze:
30 maja 2019, 20:25
Coś tu nie gra. Ja jak sprawdziłem Atecę po przejechaniu pierwszych kilkuset km, to z tego co pamiętał był 1 błąd, sporadyczny, chyba radaru o ile dobrze pamiętam. Po tym już nawet nie sprawdzałem, mimo że OBD11 leży na półce. Mniej niż kilkanaście błędów to było nawet jak sprawdzałem np. w leciwej Octavii II, mimo że tam też już elektroniki nie brakuje (wersja Elegance + opcje). A z zimnego lutu to się może da ewentualnie cieszyć w >10 letnim samochodzie, jeśli się go szybko znajdzie... Odnoszę wrażenie, że to jakiś jeden główny problem, który trzeba wyeliminować i reszta się uspokoi. Opornik, może masz podłączony jakiś fatalny zasilacz lub inny sprzęt, który wywołuje duże zakłócenia... ?
PS. Ewentualnie teściowa (nawet na odległość) może znacznie podnieść napięcie oraz wywołać wielkie zakłócenia i to nie tylko w elektronice... :idea:
Ta pierwsza seria błędów jest z okolic jednego dnia. Niektóre są zabawne.
  • Np. Błąd centralnego zamka - za wysoka temperatura

    Lokalna magistrala danych - brak komunikacji (to już nie brzmi zabawnie)

    Czujnik skrętu - brak inicjalizacji

    Przycisk asystenta jazdy w górach.
Może aku się rozładował i strzeliło błędami. Nie wiem. Fakt jest taki, że wystąpiły raz i do tej pory się nie powtórzyły.
Natomiast błąd skrzyni to świeża sprawa i powraca każdego dnia.

Mam obserwować do poniedziałku, jeżeli choć raz błąd wróci - zamawiamy z DE moduł mechatroniki.

Co do zasilaczy, to nie mam żadnych cudów. Zasilacz USB do telefonu i kamery, ale to Belkin, wiec nie pierwsza lepsza tandeta.
Opornik
Seat - "niemiecki temperament, hiszpańska precyzja" :mrgreen:

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości