Turbo dziura, a ruszanie

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Awatar użytkownika
l3niwi3c
Posty: 265
Rejestracja: 20 paź 2017, 7:40
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.4 TSI 150 KM XC

Turbo dziura, a ruszanie

Post autor: l3niwi3c » 31 maja 2019, 8:14

To moje pierwsze auto z automatem i turbiną.
Cały czas szukam sposobu żeby dynamiczniej ruszyć/włączać się do ruchu. Jak to przy turbo dziurze, naciskam pedał ni przez 1-2 s nic się nie dzieje. W brew pozorom to spore opóźnienie, gdy chcę wyjechać przed innym autem. Macie jakieś sposoby na zniwelowanie tej przypadłości?
Ateca XCELLENCE | 1.4 TSI 150KM FWD | DSG | Samoa Orange | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Pakiet Comfort+ | COMFORT ASSISTANT | Podgrzewana przednia szyba | Alarm | Elektrycznie i Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika | Wirtualny kokpit

Sponsor

Turbo dziura, a ruszanie

Sponsor


Felix
Posty: 223
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR

Re: Turbo dziura, a ruszanie

Post autor: Felix » 31 maja 2019, 8:56

To nie jest turbodziura, tylko opóźnienie DSG w połączeniu z charakterystyką pedału gazu.
Troszkę pomaga tryb sport, ale nie do końca. Nie wiem, czy jest sposób na wyeliminowanie tego. Zastanawiam się nad wypróbowaniem Pedal Boxa od DTE.
Wcześniej miałem Leona 1.4 TSI 122KM ze skrzynią manualną i tam nie było właściwie żadnego opóźnienia. Tyle, że w Leonie to ja kontrolowałem sprzęgło, a nie komputer ;) Ale też pedał gazu w Leonie reagował zupełnie inaczej. Tryb Sport w Atece jest bliższy trybowi Normal w Leonie, czyli jest... w miarę normalny :)
W Leonie Normal był po prostu normalny, a Sport rzeczywiście zmieniał charakterystykę tak, że auto wydawało się znacznie bardziej dynamiczne (oczywiście do momentu wciśnięcia gazu do oporu).
W Atece Normal jest "wykastrowany", Eco jest bardzo "wykastrowany", a Sport jest w miarę normalny. I wszystkie niestety wprowadzają mniejsze lub większe opóźnienie w reakcji na gaz.
Zastanawiam się, czy to opóźnienie nie jest wprowadzone celowo, żeby "dać czas" Autoholdowi na odpuszczenie hamulców.

gharghoul
Posty: 70
Rejestracja: 12 mar 2018, 9:19
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI

Re: Turbo dziura, a ruszanie

Post autor: gharghoul » 31 maja 2019, 8:58

a OBD11 i zmianę na reakcję padała gazu próbowałeś?

Felix
Posty: 223
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR

Re: Turbo dziura, a ruszanie

Post autor: Felix » 31 maja 2019, 9:04

Szczerze mówiąc mnie to kusiło, ale PODOBNO VGP/VAG ostatnio bardziej restrykcyjnie podchodzi do kodowania i potrafią odebrać gwarancję na poszczególne elementy, jeśli kodowania im się nie zgadzają.
Wolę więc dmuchać na zimne i nic nie zmieniać w kodowaniu, dopóki samochód jest na gwarancji. W tym momencie ODB11 służy mi tylko do odczytu błędów i danych, oraz kodowania samochodu żony, który jest po gwarancji :)

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 343
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: Turbo dziura, a ruszanie

Post autor: Frodo » 31 maja 2019, 10:52

Felix pisze:
31 maja 2019, 8:56
Zastanawiam się, czy to opóźnienie nie jest wprowadzone celowo, żeby "dać czas" Autoholdowi na odpuszczenie hamulców.
Wątpię, bo jak już ruszysz, to raczej hamulce nie trzymają jeszcze sekundy lub dwóch. Poza tym w 2.0 tego nie zauważyłem, a Autohold pewnie ten sam. Może oszczędzają suche sprzęgła w DSG DQ200 by było mniej napraw gwarancyjnych i by ludzie nie narzekali, że szarpie...
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpiedzenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 188
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI DSG FWD Xcellence MY18

Re: Turbo dziura, a ruszanie

Post autor: tomal218 » 31 maja 2019, 12:15

Hi ja zrobilem dwa kodowania i jest super
Obrazek

Obrazek

Grze_chu
Posty: 27
Rejestracja: 25 mar 2019, 18:21
Samochód: Ateca

Re: Turbo dziura, a ruszanie

Post autor: Grze_chu » 31 maja 2019, 12:41

Jest to trochę irytujące, trzeba się przyzwyczaić.
Z chęcią bym przekodowal charakterystykę, ale właśnie ta gwarancja.
Jak jeździłem demo Tiguana czy Ateca z silnikiem 2.0 TDI (150 i 190 PS) to było tak samo, a tam były mokre dsg.
¦ Ateca Xcellence ¦ 1.6 TDI DSG ¦ Nevada White ¦

looki12
Posty: 35
Rejestracja: 01 paź 2018, 20:59
Lokalizacja: Paris
Samochód: ATECA FR 2.0 TSI+

Re: Turbo dziura, a ruszanie

Post autor: looki12 » 31 maja 2019, 14:37

Ja od siebie polecam pedalboxa mega różnica i możliwość konfiguracji pod siebie :) różnica jest ogromna na maksymslnym ustawieniu strach dotykać pedału idzie pełna parą :) miałem zmienione obd11 wcześniej ale po zainstalowaniu pedalboxa jest duuuuuużo lepiej.

Teo
Posty: 100
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: Ateca, 1,5 TSI FR, manual

Re: Turbo dziura, a ruszanie

Post autor: Teo » 02 cze 2019, 0:18

Czy dobrze zrozumialem z wypowiedzi, ze problem nie wystepuje w TSI 2.0 ?

DamianT
Posty: 11
Rejestracja: 10 lip 2018, 16:21
Samochód: Seat Ateca 2.0TSI DSG 4Drive XC Rodium Grey

Re: Turbo dziura, a ruszanie

Post autor: DamianT » 02 cze 2019, 9:06

2.0 TSI ma DSG i szczerze mówiąc nie zauważam zwłoki skrzyni podczas ruszania (może zbyt małe mam doświadczenie z automatami). Nie gaśnie, nie kanguruje - niezależnie czy pedał w podłogę, czy ruszanie muskaniem gazu (tu jest zwłoka jak się rusza - ale to zrozumiałe).

Ostatnio odbyłem na jazdę próbną Tarraco 2.0 TDI 190PS i przy ruszaniu (pedał w podłogę) najpierw nic (ruszył spokojnie), a po chwili plecy wbiło w oparcie - zdecydowanie wolę benzynę - liniowo wciska w fotel od samego początku. Zauważyłem też, że czasem zdejmując nogę z gazu podczas spokojnej jazdy (tryb D) auto czasem "trzymało bieg" i hamowało silnikiem, a czasem wbijało luz - nie wiem od czego to zależało (ustawień nie zmieniałem w trakcie jazdy).

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość