Z tego co się orientuję,wszystkie benzyniaki 1.5 tsi posiadają już filtr cząstek stałych.
GPF w benzynie
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: GPF w benzynie
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Eleonor
- Posty: 349
- Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: GPF w benzynie
Mając GPF w 1.5 trzeba się czymś martwić ?
Jazda w mieście bardzo krótkie odcinki - ok 6 km w jedną stronę
Jakieś info się pokaże na ekranie czy coś w tym stylu ?
Jazda w mieście bardzo krótkie odcinki - ok 6 km w jedną stronę
Jakieś info się pokaże na ekranie czy coś w tym stylu ?
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 91 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: GPF w benzynie
Ja tak jeżdżę i mam 2300km i narazie nic się nie wypalało. W sumie, to po 6km mam na koniec olej poniżej 60 stC. Nie wiem czy gpf włączy się, skoro całość nie jest zbytnio rozgrzana.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: GPF w benzynie
Filtr GPF w TSI jest dużo mniej kłopotliwy niż DPF w TDI. Silniki benzynowe generują dużo mniej sadzy i praktycznie tylko na zimno. Poza tym wyskoa temperatura spalin w silniku benzynowym umożliwia ciągłą regenerację pasywną. Natomiast regeneracja aktywna jest stosunkowo krótka, trwa zaledwie kilka minut i zdarza się praktycznie bardzo rzadko. Trwającą regenerację można poznać po:
- nieaktywnym trybie dwucylindrowym
- wyłączeniu systemu start-stop
- podniesieniu obrotów biegu jałowego do ok.1000/min.
Jednak co 2000 km sterownik silnika wymusza wypalanie filtra bez względu na stopień zapełnienia i inne parametry i jest to tzw. cykl niezależny.
W wyjątkowo niekorzystnych warunkach (np. jazda cały czas na odcinkach 2km) kiedy nie może odbyć się proces wypalania pasywnego, ani aktywnego, sterownik zgłosi potrzebę jazdy regeneracyjnej (zapali się kontrolka i obroty jałowe wzrosną do 1450/min). Należy wtedy kontynuować jazdę do zgaśnięcia kontrolki. Trzykrotne zbagatelizowanie tego, spowoduje przejście w tryb awaryjny i konieczność regeneracji serwisowej z wymianą oleju. A to już nieźle kosztuje...
- nieaktywnym trybie dwucylindrowym
- wyłączeniu systemu start-stop
- podniesieniu obrotów biegu jałowego do ok.1000/min.
Jednak co 2000 km sterownik silnika wymusza wypalanie filtra bez względu na stopień zapełnienia i inne parametry i jest to tzw. cykl niezależny.
W wyjątkowo niekorzystnych warunkach (np. jazda cały czas na odcinkach 2km) kiedy nie może odbyć się proces wypalania pasywnego, ani aktywnego, sterownik zgłosi potrzebę jazdy regeneracyjnej (zapali się kontrolka i obroty jałowe wzrosną do 1450/min). Należy wtedy kontynuować jazdę do zgaśnięcia kontrolki. Trzykrotne zbagatelizowanie tego, spowoduje przejście w tryb awaryjny i konieczność regeneracji serwisowej z wymianą oleju. A to już nieźle kosztuje...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: GPF w benzynie
Czyli pierwsza minuta (może dwie) tuż po odpaleniu zimnego silnika?
(a jeżeli tak to znaczy, że codziennie rano?)
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: GPF w benzynie
W pierwszych minutach po odpaleniu silnika, nie ma niestety spełnionych warunków (temp. silnika i oleju) pozwalających sterownikowi na uruchomienie procedury regeneracji. Sam wskazałeś na podniesione obroty, nieaktywny system S&S i brak dezaktywacji cylindrów na zimnym silniku, więc tym bardziej nie oczekuj regeneracji zaraz po uruchomieniu. Te dwa stany się nigdy na siebie nie nakładają...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: GPF w benzynie
Hehe sailor 88, spodziewałem się, że poważnie potraktujesz tą kwestię ale spoko -> to dobrze świadczy
To był bardziej taki uśmiech z mojej strony do kierunku w którym tzw. "ekologia" zmierza
To był bardziej taki uśmiech z mojej strony do kierunku w którym tzw. "ekologia" zmierza
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: GPF w benzynie
Kwestie ekologiczne traktuję obecnie bardzo poważnie , choć przyznaję bez bicia, że nie zawsze tak było. Co prawda jazda za kopcącym Autosanem lub Ikarusem nie należała do przyjemności, to eksploatacja własnego auta z DPF-em pierwotnie mnie nie zachwycała. Dziś jestem innego zdania i wybaczam swojej maszynie te kilka minut potrzebne czasem na wypalenie filtra. A wprowadzenie GPF-a w silnikach benzynowych uważam za jak najbardziej zasadne. Jak pokazuja badania, cząstki sadzy z diesel'a osadzają się w układzie oddechowym, który jest przygotowany w pewnym sensie na walkę z zanieczyszczeniami, ale nano cząstki sadzy pochodzące z benzynowych silników o wtrysku bezpośrednim mogą wnikać do krwiobiegu, tym samym do całego ustroju, a u ciężarnych kobiet nawet do płodu. Może więc te filtry to nie tylko samo zło...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Administrator
- Posty: 733
- Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
- Podziękował: 781 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
Re: GPF w benzynie
Jak długo to trwa?sailor 88 pisze: ↑08 maja 2020, 13:56W wyjątkowo niekorzystnych warunkach (np. jazda cały czas na odcinkach 2km) kiedy nie może odbyć się proces wypalania pasywnego, ani aktywnego, sterownik zgłosi potrzebę jazdy regeneracyjnej (zapali się kontrolka i obroty jałowe wzrosną do 1450/min). Należy wtedy kontynuować jazdę do zgaśnięcia kontrolki.