Nowy soft do 1.5 TSI - wrażenia.
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Nowy soft do 1.5 TSI - wrażenia.
Jestem juz po wgraniu nowego softu. Na razie moge powiedziec, ze widze roznice, ale nie jest to ideał.
SKAKANIE: poczekam do jutra kiedy bedzie zimny silnik, ale po okolo godzinie odpoczynku lekko skakalo, mniej - ale jednak.
GASNIECIE NA 1 BIEGU przy ruszaniu - jest lepiej - nie boje sie juz probowac przejechac szybko przed kims na skrzyzowani. Jednak wciaz jestem w stanie auto zgasic. Probowalem zgasic 1.0 TSI i nie bylem w stanie nawet starajac sie zrobic to specjalnie - w moim 1.5 TSI po nowym sofcie jestem w stanie, ale nie jest to juz tak oczywiste i uciazliwe jak poprzednio. Juz nie musze starac sie pamietac zeby obchodzic sie z tym autem jak z jajkiem.
PODSUMOWANIE: Czy jestem zadowolony? Uwazam to za krok w dobrym kierunku, ale auto przy zmianie biegow wciaz troche szarpie i jest jakby nieelastyczne. Co najsmutniejsze dowiedzialem sie ze jest to soft "pod moj VIN" i jest to zwykle przemapowanie zachowania silnika "dla mnie"... Sugestia byla taka, ze skoro klient chce, no to mu zrobilismy, ale zadnej wady nie bylo - tak zrozumialem mechanika. Z drugiej strony od innej osoby w salonie, ktora "zarzadza" moim przypadkiem od strony handlowej dowiedzialem sie, ze to dotyczy serii VIN`ów i nie ze tak "specjalnie dla mnie".
I tu pojawia sie pytanie do Was - jak to kurde jest, ze niektore auta jezdza dobrze, a inne zle - i pomaga zmiana softu. To o co tu chodzi - zakladam, ze soft wszedzie jest taki sam, wiec czy to nie jest tak, ze jest jakas wada mechaniczna silnika w niektorych egzemplarzach, ktora jest "pudrowana" tą zmianą softu? Czy pomimo tego ze jest lepiej, mam sie wciaz bac mojego auta, bo jest z nim mechanicznie cos nie tak ?
Prawde mowiac zastanawiam sie co teraz zrobic - nadal trzymac sie twardo procedury zwrotu auta, mimo, ze jest lepiej (ale nie idealnie), czy machnac reka, no bo juz niby naprawione. Tylko no wlasnie: naprawione czy upudrowane, i jakie beda efekty tego na przyszlosc ?
SKAKANIE: poczekam do jutra kiedy bedzie zimny silnik, ale po okolo godzinie odpoczynku lekko skakalo, mniej - ale jednak.
GASNIECIE NA 1 BIEGU przy ruszaniu - jest lepiej - nie boje sie juz probowac przejechac szybko przed kims na skrzyzowani. Jednak wciaz jestem w stanie auto zgasic. Probowalem zgasic 1.0 TSI i nie bylem w stanie nawet starajac sie zrobic to specjalnie - w moim 1.5 TSI po nowym sofcie jestem w stanie, ale nie jest to juz tak oczywiste i uciazliwe jak poprzednio. Juz nie musze starac sie pamietac zeby obchodzic sie z tym autem jak z jajkiem.
PODSUMOWANIE: Czy jestem zadowolony? Uwazam to za krok w dobrym kierunku, ale auto przy zmianie biegow wciaz troche szarpie i jest jakby nieelastyczne. Co najsmutniejsze dowiedzialem sie ze jest to soft "pod moj VIN" i jest to zwykle przemapowanie zachowania silnika "dla mnie"... Sugestia byla taka, ze skoro klient chce, no to mu zrobilismy, ale zadnej wady nie bylo - tak zrozumialem mechanika. Z drugiej strony od innej osoby w salonie, ktora "zarzadza" moim przypadkiem od strony handlowej dowiedzialem sie, ze to dotyczy serii VIN`ów i nie ze tak "specjalnie dla mnie".
I tu pojawia sie pytanie do Was - jak to kurde jest, ze niektore auta jezdza dobrze, a inne zle - i pomaga zmiana softu. To o co tu chodzi - zakladam, ze soft wszedzie jest taki sam, wiec czy to nie jest tak, ze jest jakas wada mechaniczna silnika w niektorych egzemplarzach, ktora jest "pudrowana" tą zmianą softu? Czy pomimo tego ze jest lepiej, mam sie wciaz bac mojego auta, bo jest z nim mechanicznie cos nie tak ?
Prawde mowiac zastanawiam sie co teraz zrobic - nadal trzymac sie twardo procedury zwrotu auta, mimo, ze jest lepiej (ale nie idealnie), czy machnac reka, no bo juz niby naprawione. Tylko no wlasnie: naprawione czy upudrowane, i jakie beda efekty tego na przyszlosc ?
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 maja 2019, 19:38
- Samochód: Seat
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Nowy soft do 1.5 TSI - wrażenia.
Walczyłem 3 lata z serwisem z inną marką nie było płynnego przejścia przy zmianie biegów. Trzy lata wmawiano mi że ma dwu masę a okazało się że to zwykłe sprzęgło może tu jest problem . Osobiście nie wiem co mam tym razem?
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Nowy soft do 1.5 TSI - wrażenia.
Dla mnie jest oczywiste, że problem nie jest w sofcie. Soft ma go tylko przykryć. I pisałem to tutaj już kilka razy.
Ciężko powiedzieć gdzie jest tak naprawdę problem, w związku z tym ciężko też powiedzieć co będzie później z trwałością tych "przypudrowanych" silników.
Powiem tak - jest 5 lat gwarancji. W tym czasie nie ma co się za bardzo przejmować. W tym czasie trzeba obserwować fora i sprawdzać, czy nie zaczną pojawiać się jakieś problemy. Jeżeli nie, to można samochód trzymać (jak ktoś chce). Jeżeli tak to sprzedaż.
Ciężko powiedzieć gdzie jest tak naprawdę problem, w związku z tym ciężko też powiedzieć co będzie później z trwałością tych "przypudrowanych" silników.
Powiem tak - jest 5 lat gwarancji. W tym czasie nie ma co się za bardzo przejmować. W tym czasie trzeba obserwować fora i sprawdzać, czy nie zaczną pojawiać się jakieś problemy. Jeżeli nie, to można samochód trzymać (jak ktoś chce). Jeżeli tak to sprzedaż.
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3728
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Nowy soft do 1.5 TSI - wrażenia.
Odnośnie poetów to nie prawda że wszystkie mają takie same. W praktyce to co ok. pół roku jest inny soft. Fabryki niby udoskonalaja i wprowadzają.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Nowy soft do 1.5 TSI - wrażenia.
Chyba na forum Kuraka była lista softów do 1.5 TSI. Ogólnie są 3 wersje softu do tego silnika:
1. Dla 1.5 bez GPF
2. Dla 1.5 GPF FWD
3. Dla 1.5 GPF 4WD
Dla każdej z tych grup była tylko jedna wersja softu. Tzn. do teraz, bo dla grupy 2 (GFP FWD) wyszła ta nowa wersja softu.
Jeżeli więc między dwoma samochodami np. z 1.5 GPF FWD występują różnice, to nie wynikają one z softu, a z czegoś innego.
No chyba, że VW zmienia soft silnków nie zmieniając oznaczenia wersji
1. Dla 1.5 bez GPF
2. Dla 1.5 GPF FWD
3. Dla 1.5 GPF 4WD
Dla każdej z tych grup była tylko jedna wersja softu. Tzn. do teraz, bo dla grupy 2 (GFP FWD) wyszła ta nowa wersja softu.
Jeżeli więc między dwoma samochodami np. z 1.5 GPF FWD występują różnice, to nie wynikają one z softu, a z czegoś innego.
No chyba, że VW zmienia soft silnków nie zmieniając oznaczenia wersji
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Nowy soft do 1.5 TSI - wrażenia.
@Endrju - nawet jesli softow jest wiele do danego silnika (bo tak moze byc). To rozumiem, ze kazdy z nich pasuje do kazdego Seata 1.5 TSI. Jesli tak, to problem powinien zostac rozwiazany przez proste wgranie tego softu, ktory jest w aucie, ktore nie skacze. Wiec po co robic nowy soft i po co narazac sie na zwroty?
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3728
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Nowy soft do 1.5 TSI - wrażenia.
Nie opiszę wrażeń z jazdy na nowym sofcie, bo... VW go zdjął...
Właśnie dzisiaj byłem w serwisie zrobić update. Jeszcze jak się umawiałem w TPI była informacja, że na problem z brakiem reakcji na gaz trzeba zrobić update softu. Dzisiaj to samo TPI mówi, że soft jest w przygotowaniu, a komputer nie wykrywa nowej wersji dla mojego samochodu.
Sprawdziłem jeszcze na wszelki wypadek OBD11 i po wizycie w serwisie nadal mam 6090, czyl istarą wersję.
Paranoja...
Na forum Kuraka jest podobna informacja od kogoś - podobno VW zdjął tą aktualizację, bo nie rozwiązywała do końca kangura.
Właśnie dzisiaj byłem w serwisie zrobić update. Jeszcze jak się umawiałem w TPI była informacja, że na problem z brakiem reakcji na gaz trzeba zrobić update softu. Dzisiaj to samo TPI mówi, że soft jest w przygotowaniu, a komputer nie wykrywa nowej wersji dla mojego samochodu.
Sprawdziłem jeszcze na wszelki wypadek OBD11 i po wizycie w serwisie nadal mam 6090, czyl istarą wersję.
Paranoja...
Na forum Kuraka jest podobna informacja od kogoś - podobno VW zdjął tą aktualizację, bo nie rozwiązywała do końca kangura.
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Nowy soft do 1.5 TSI - wrażenia.
Potwierdzam: nie rozwiazuje do konca kangura. I gasniecia silnika tez nie - tzn jest o niebo lepiej, ale to nadal nie ideal. W dodatku mam wrazenie ze przy zmianie biegow przy nizszych biegach (manual) ciut szarpie. I co ciekawe... na biegu 4 po puszczeniu gazu samochod sie toczy i nie zmniejsza predkosci - nie wiem, moze tak ma byc i to normalne, ale wydawalo mi sie ciut dziwne.
Rozmawialem dzis z czlowiekiem z PZMOT`u, bo szukam jakiegos niezaleznego eksperta, ktory bylby w stanie mi wytlumaczyc o co chodzi z tym, ze zmieniaja oprogramowanie, ale tylko niektore egzemplarze tego w ogole potrzebuja i wg. niego trudno powiedziec i oczywiscie sie nie dowiemy pewnie nigdy, ale wystarczy ze mieli jakies czesci od roznych dostawcow i te czesci (partia) zachowywaly sie inaczej niz od innych dostawcow i trzeba teraz do nich dostosoac oprogramowanie - wiec byc moze da sie to usunac dobrym oprogramowaniem, ale z drugiej strony powiedzial, ze rownie dobrze moze byc jakas powazna wada fizyczna/mechaniczna, ale poki co robia oprogramowanie po to, zeby zyskac na czasie przed opracowaniem sposobu usuniecia tej wady fizycznej (o ile w ogole beda chcieli ją usuwac).
Rozmawialem dzis z czlowiekiem z PZMOT`u, bo szukam jakiegos niezaleznego eksperta, ktory bylby w stanie mi wytlumaczyc o co chodzi z tym, ze zmieniaja oprogramowanie, ale tylko niektore egzemplarze tego w ogole potrzebuja i wg. niego trudno powiedziec i oczywiscie sie nie dowiemy pewnie nigdy, ale wystarczy ze mieli jakies czesci od roznych dostawcow i te czesci (partia) zachowywaly sie inaczej niz od innych dostawcow i trzeba teraz do nich dostosoac oprogramowanie - wiec byc moze da sie to usunac dobrym oprogramowaniem, ale z drugiej strony powiedzial, ze rownie dobrze moze byc jakas powazna wada fizyczna/mechaniczna, ale poki co robia oprogramowanie po to, zeby zyskac na czasie przed opracowaniem sposobu usuniecia tej wady fizycznej (o ile w ogole beda chcieli ją usuwac).