Wymiana Oleju
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Wymiana Oleju
A ja zalewam Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 i wymieniam co MAX 15tysięcy. Liczba TBN: 8,9 mg KOH/g
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
To bardzo dobry olej pod względem właściwości smarnych i reologicznych, ale nie jest olejem niskopopiołowym, a takie właśnie zaleca się do silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim. Stąd zalecenia koncernu, aby olej spełniał normy 504.00/507.00. a Twój spełnia tylko normę 502.00/505.00. W silnikach TDI z filtrem cząstek stałych to konieczność, ale silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim(TSI) mają tendencję do odkładania nagaru na zaworach dolotowych, a ten tworzy się ze skoksowanego oleju. Im więcej popiołu w oleju, tym więcej nagaru.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Wymiana Oleju
Przy interwałach 15 tysięcy olej powinien spełniać normę 502.00/505.00. Co do odkładania się nagaru....tu dużo mogę powiedzieć bo miałem 2.0 TFSI kod silnika BWA, które brało olej na poziomie 0,5L / 1000km. Zapieczone pierścienie na tłokach od nagaru. Auto w moich rękach od przebiegu 60 000. Olej stosowany MOTUL SPECIFIC 504 00 507 00 5W30, o którym piszesz. Nie przełożyło się to na zmniejszenie brania oleju. Przejście na 5W40 może trochę pomogło. Dodam, że olej był ze sprawdzonego źródła.
Dbam o auta jak tylko mogę. Jestem wręcz pedantyczny pod tym względem. Wychodzę z założenia, że wybór oleju z normą 502.00/505.00 nie zaszkodzi silnikowi. Wymieniam olej max do 15 tysięcy. To wg. mnie lepsze niż wymiana oleju z normą 504.00/507.00 co 30 tysięcy jak robi większość i nie widzi w tym problemu.
Dbam o auta jak tylko mogę. Jestem wręcz pedantyczny pod tym względem. Wychodzę z założenia, że wybór oleju z normą 502.00/505.00 nie zaszkodzi silnikowi. Wymieniam olej max do 15 tysięcy. To wg. mnie lepsze niż wymiana oleju z normą 504.00/507.00 co 30 tysięcy jak robi większość i nie widzi w tym problemu.
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
Ten silnik miał błąd konstrukcyjny (tłok+pierścień olejowy), dzisiaj już wyeliminowany w obecnych konstrukcjach. Ja natomiast mówię o problemie odkładającego się nagaru w kolektorze dolotowym i trzonkach zaworowych, we wszystkich silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa do cylindra. Jedną z głównych przyczyn tego zjawiska, charakterystycznych właśnie dla bezpośredniego wtrysku benzyny jest to, że mieszanka paliwowo-powietrzna podawana jest do silnika nie za pośrednictwem kolektora ssącego lecz bezpośrednio do komory spalania. Benzyna zatem nie obmywa trzonków zaworów ssących i nie może zapobiegać pokrywaniu się tych elementów nagarem. A olej ten (a raczej jego pary) pochodzi ze skrzyni korbowej, z której jest odsysany i kierowany do kolektora dolotowego tzw.odma. Dlatego ważny jest również parametr określający zawartość popiołów w oleju stosowanym w tych silnikach. W droższych modelach aut (Lexus, Mercedes) producent niekiedy stosuje wtrysk podwójny tzn. bezpośrednio do cylindra, oraz dodatkowo do kolektora ssącego, tylko w celu utrzymania czystości.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Wymiana Oleju
Ok to jako osoba znającą się bardziej na "tych" sprawach co sugerujesz? Przejść z Liqui Molly 5w40 na 5w30 Motul Specific 504/507? Czy może znajdzie się jakiś jeszcze lepszy olej niż Motul Specific 504/507.
Przejście z oleju 5W40 na olej 5W30 nie będzie skutkowało np. braniem oleju. Przebieg to raptem ok 21 500km.
Przejście z oleju 5W40 na olej 5W30 nie będzie skutkowało np. braniem oleju. Przebieg to raptem ok 21 500km.
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
Lepkość oleju w dużo mniejszym stopniu wpływa na "branie" oleju niż stopień jego odparowalności tzw. NOACK, oraz rodzaj bazy olejowej, ale żeby to sprawdzić trzeba głębiej sięgnąć do karty charakterystyki danego oleju. Reasumując, jeżeli nie żal Ci kilku złotych i lubisz dbać o swoje auto, polecam przejść na prawdziwy, pełny syntetyk, bo te, które wymieniłeś to oleje hydrokrakowane(selekcjonowane, ale pochodzące z destylatu ropy naftowej, więc niesyntetyczne!!!), pomimo nazwy, która mówi coś innego, bo w Polsce tak można, a w Niemczech już nie). Tylko syntetyczne bazy olejowe najlepiej chronią przed odkładaniem nagaru, smarują, mają najniższe punkty krzepnięcia i najwyższą stabilność w wysokich temperaturach.Janisz pisze: ↑06 kwie 2018, 23:47Ok to jako osoba znającą się bardziej na "tych" sprawach co sugerujesz? Przejść z Liqui Molly 5w40 na 5w30 Motul Specific 504/507? Czy może znajdzie się jakiś jeszcze lepszy olej niż Motul Specific 504/507.
Przejście z oleju 5W40 na olej 5W30 nie będzie skutkowało np. braniem oleju. Przebieg to raptem ok 21 500km.
Przykłady bardzo dobrych, prawdziwych syntetyków. Podaję ze strony ZMIEŃOLEJ, bo tu do każdego oleju podane są parametry techniczne i można dobrać najbardziej odpowiedni dla każdego:
FUCHS 5w40 http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... -s-5w40-5l
FUCHS 5w30 http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... s-5w30-5-l
LIQUI MOLY http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... ch-1307-5l
AMSOIL http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... -ael-3784l
Millers 5w30 http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... 0400-50700
Millers 5w40 http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... fe-5w40-5l
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Wymiana Oleju
Nie no nie denerwuje sięsailor 88 pisze: ↑07 kwie 2018, 14:30
LIQUI MOLY http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... ch-1307-5l
Ja właśnie stosuje olej, który wymieniłeś teraz jako pełen syntetyk.
Wychodzi na to, że nie muszę szukać "nowego" oleju
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
Rzeczywiście, nie doczytałem dokładnie nazwy. To jeden, z grupy najlepszych na rynku. Niczego nie zmieniaj!Janisz pisze: ↑09 kwie 2018, 21:35Nie no nie denerwuje sięsailor 88 pisze: ↑07 kwie 2018, 14:30
LIQUI MOLY http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... ch-1307-5l
Ja właśnie stosuje olej, który wymieniłeś teraz jako pełen syntetyk.
Wychodzi na to, że nie muszę szukać "nowego" oleju
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...