Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 20 sty 2018, 19:08
- Samochód: ETAP KUPNA SUV'a
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 20 sty 2018, 19:08
- Samochód: ETAP KUPNA SUV'a
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- szczekas
- Posty: 280
- Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG
Jak już odświeżyłeś temat to tylko dodam, że warto dopłacić dla samego dźwięku silnika 2.0.
Po dotarciu miałem wreszcie okazję parę razy wystartować szybciej spod świateł - efekt przyspieszenia i przyjemnego dźwięku moim skromnym zdaniem wart jest dopłaty.
Nie zrozumcie mnie źle - 1.4 TSI to świetny silnik - mocny i cichy. Ale jednak to nie to samo co większy i mniej wysilony 2.0
Po dotarciu miałem wreszcie okazję parę razy wystartować szybciej spod świateł - efekt przyspieszenia i przyjemnego dźwięku moim skromnym zdaniem wart jest dopłaty.
Nie zrozumcie mnie źle - 1.4 TSI to świetny silnik - mocny i cichy. Ale jednak to nie to samo co większy i mniej wysilony 2.0
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 01 lut 2018, 18:23
- Samochód: Audi Q5
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG
Nie zrozumcie mnie źle - 1.4 TSI to świetny silnik - mocny i cichy. Ale jednak to nie to samo co większy i mniej wysilony 2.0
Popieram, choć sam właśnie walcze ze sobom co wybrać cz 2.0 cz dopasione 1.4 choć podobno już 1.5
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Popieram, choć sam właśnie walcze ze sobom co wybrać cz 2.0 cz dopasione 1.4 choć podobno już 1.5
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 20 sty 2018, 19:08
- Samochód: ETAP KUPNA SUV'a
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- tictac1986
- Posty: 462
- Rejestracja: 10 maja 2017, 21:24
- Lokalizacja: Ozorków
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG
A pod jakim względem?
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Seat Ateca 1,4 TSI 150 KM Nevada White wersja Style + Comfort+/Pakiet Zima/Full Link
-
- Posty: 851
- Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
- Samochód: Skoda
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 28 razy
Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG
Mechanicy pracujący w serwisach grupy VAG również są innego zdania niż RosePiereDoll
Już chyba to gdzieś pisałem ale sami technicy z VAG uważają, że silnik 1,4 TSI był do tej pory jednym z najlepszych jak nie najlepszym silnikiem w VAGu.
1.5 podobno będzie lepszy ... za jakieś 2-3 lata jak wprowadzą do niego zmiany jak kiedyś w 1.4 TSI
Już chyba to gdzieś pisałem ale sami technicy z VAG uważają, że silnik 1,4 TSI był do tej pory jednym z najlepszych jak nie najlepszym silnikiem w VAGu.
1.5 podobno będzie lepszy ... za jakieś 2-3 lata jak wprowadzą do niego zmiany jak kiedyś w 1.4 TSI
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 20 sty 2018, 12:06
- Lokalizacja: Świdnik
- Samochód: Ateca xcl 2.0TSI DSG 4drive Cappuccino Baige
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG
Mam 2.0 i nie żałuje decyzji. Pracuje cichutko, sprytnie przyspiesza a jesli jadzie sie spokojnie w rządku to obroty są na poziomie 1300-1500.
Pali tyke ile wleje, ale srednia zeszła mi ponizej 10, wiec jest naprawde niezle.
Pali tyke ile wleje, ale srednia zeszła mi ponizej 10, wiec jest naprawde niezle.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG
Ja zrezygnowałem z 2.0 na rzecz 1.4 FWD z jednego prostego powodu - bagażnik. Niestety bagażnik w każdej wersji 4x4 z kołem dojazdowym jest dużo mniejszy niż w FWD. Zmieniam Leona 5F na Atecę, bo potrzebuję czegoś większego (choć nie jest to jedyny powód ).
Niestety Ateca 4x4 z dojazdówką ma praktycznie taki sam bagażnik jak Leon (380 vs 400l), więc taka zmiana byłaby trochę bez sensu. FWD ma bagażnik ok.100l większy.
Na początku napaliłem się na 2.0 i takie były moje pierwsze konfiguracje. Dodatkowo plusem 4x4 jest możliwość zamówienia DCC (swoją drogą nie rozumiem czemu tylko w 4x4 - do Leona można zamawiać do słabszych silników, przy których jest belka, więc argument z wielowahaczem odpada). Ale zwyciężyły inne argumenty, jak zorientowałem się, jak duża jest różnica w bagażniku.
Co do spalania. Cóż, w 2.0 jest wyższe, ale można przeboleć.
Swoją drogą śmieszą mnie argumenty, że jak kogoś stać na samochód za tyle i tyle, to powinno być go też stać na paliwo. Dla niektórych nie jest to argument, bo chyba też liczą inaczej. Bo jak inaczej wytłumaczyć popularność diesli w samochodach za pół miliona i więcej? Nie czarujmy się - diesla kupuje się (w samochodzie osobowym) dla niższego spalania. Niektórzy jeszcze kupują go dla wyższego momentu obrotowego, który ma ułatwić ciągnięcie przyczepy (choć tak naprawdę moment na kołach nie jest już tak dużo wyższy, ze względu na inne przełożenia, które kompensują mniejszy zakres obrotów silnika). Ale jakoś nie widzę zbyt wielu Cayenne diesel ciągnących przyczepę
A w samochodzie luksusowym aż prosi się benzyną, która zwykle lepiej jeździ i zawsze ma wyższą kulturę pracy.
Niestety Ateca 4x4 z dojazdówką ma praktycznie taki sam bagażnik jak Leon (380 vs 400l), więc taka zmiana byłaby trochę bez sensu. FWD ma bagażnik ok.100l większy.
Na początku napaliłem się na 2.0 i takie były moje pierwsze konfiguracje. Dodatkowo plusem 4x4 jest możliwość zamówienia DCC (swoją drogą nie rozumiem czemu tylko w 4x4 - do Leona można zamawiać do słabszych silników, przy których jest belka, więc argument z wielowahaczem odpada). Ale zwyciężyły inne argumenty, jak zorientowałem się, jak duża jest różnica w bagażniku.
Co do spalania. Cóż, w 2.0 jest wyższe, ale można przeboleć.
Swoją drogą śmieszą mnie argumenty, że jak kogoś stać na samochód za tyle i tyle, to powinno być go też stać na paliwo. Dla niektórych nie jest to argument, bo chyba też liczą inaczej. Bo jak inaczej wytłumaczyć popularność diesli w samochodach za pół miliona i więcej? Nie czarujmy się - diesla kupuje się (w samochodzie osobowym) dla niższego spalania. Niektórzy jeszcze kupują go dla wyższego momentu obrotowego, który ma ułatwić ciągnięcie przyczepy (choć tak naprawdę moment na kołach nie jest już tak dużo wyższy, ze względu na inne przełożenia, które kompensują mniejszy zakres obrotów silnika). Ale jakoś nie widzę zbyt wielu Cayenne diesel ciągnących przyczepę
A w samochodzie luksusowym aż prosi się benzyną, która zwykle lepiej jeździ i zawsze ma wyższą kulturę pracy.
-
- Posty: 166
- Rejestracja: 13 cze 2017, 14:32
- Lokalizacja: Łódź / Pabianice
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 tsi 190KM 4x4 Rodium Grey
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Ateca 1.4 tsi DSG vs. 2.0 tsi DSG
Ja mialem oba-1,4 i 2.0 (wymienilem jeden na drugi zostalem przy 2.0 do dzis) - warto bylo, spalanie wyzsze w 2.0, ale i przyjemnosc z jady znacznie wyzsza... Przy 1,4 zaladowany bagaznik i 3 osoby na pokladzie w podrozy z klima dawalo sie niestety dotkliwie odczuc, a na 2.0 nie robi to zadnego wrazenia... faktycznie 2.0 ciut glosniej przyspiesza od 1,4, ale przy duzych predkosciach jest za to cichszy od niego...