Modyfikacja przycisku START-STOP

Zdjęcia, linki, informacje na temat tuningu mechanicznego Seata Ateca
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 796
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |

Modyfikacja przycisku START-STOP

Post autor: sailor 88 » 12 mar 2019, 18:23

Istnieje możliwość modyfikacji przycisku START-STOP za pomocą małego sterownika, który sprawi, że po jednorazowym wyłączeniu systemu, stan ten zostanie zapamiętany i nie będzie potrzeby wyłączania go za każdym razem, czyli po każdym, kolejnym uruchomieniu silnika. Zainstalowany sterownik można też w każdej chwili deaktywować (długo naciskając przycisk-4 sekundy) i wróci on do ustawień fabrycznych. Ponowne, długie naciśnięcie uruchamia sterownik.

Instrukcja dla zainteresowanych:(średnio zaawansowany majsterkowicz sobie poradzi)

Moduł można zakupić tu:https://www.ebay.pl/itm/NEW-Start-Stop- ... 2352078637
Kupujemy wersję NEGATIVE (minus)

Obrazek

Po zdemontowaniu panelu klimatyzacji, za pomocą plastikowych wyjmaków (jest zamontowana na wcisk) do przewodów prawej skrajnej wtyczki (pomarańczowa) podpinamy za pomocą szybkozłączek:
1. Czerwony przewód sterownika(+12V) do czarno-fioletowego przewodu we wtyczce.
2.Brązowyprzewód sterownika (- masa) do brązowego przewodu we wtyczce.
3.Niebieski(sygnałowy)przewód sterownika do czarno-zielonego przewodu we wtyczce, ale po przeciwnej (lewej) stronie panelu.
Cieszymy się z udanej modyfikacji, mogąc w każdej chwili zdemontować moduł bez śladów montażu.
Obrazek
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Sponsor

Modyfikacja przycisku START-STOP

Sponsor


Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 292
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI

Re: Modyfikacja przycisku START-STOP

Post autor: thecichy » 12 mar 2019, 18:54

I to jest zaj****ty pro-tip !! :D
Kiedyś szukałem czegoś takiego ale na nic sensownego nie trafiłem a tutaj mamy już sprawdzone rozwiązanie :)
Dzięki wielkie sailor 88 !!

Awatar użytkownika
l3niwi3c
Posty: 297
Rejestracja: 20 paź 2017, 7:40
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.4 TSI 150 KM XC

Re: Modyfikacja przycisku START-STOP

Post autor: l3niwi3c » 12 mar 2019, 19:02

Mi w salonie proponowali wyłączenie tego przycisku za 100zł (można sobie w niego klikać, ale nie będzie to dawało żadnego rezultatu). Nie jestem pewien, ale chyba nawet zapalał się i gasł. Nie wiem tylko czy wtedy nie tracimy homologacji.
Ateca XCELLENCE | 1.4 TSI 150KM FWD | DSG | Samoa Orange | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Pakiet Comfort+ | COMFORT ASSISTANT | Podgrzewana przednia szyba | Alarm | Elektrycznie i Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika | Wirtualny kokpit

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 796
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |

Re: Modyfikacja przycisku START-STOP

Post autor: sailor 88 » 12 mar 2019, 19:16

l3niwi3c pisze:
12 mar 2019, 19:02
Mi w salonie proponowali wyłączenie tego przycisku za 100zł (można sobie w niego klikać, ale nie będzie to dawało żadnego rezultatu). Nie jestem pewien, ale chyba nawet zapalał się i gasł. Nie wiem tylko czy wtedy nie tracimy homologacji.
To, co Ci proponowali to trwałe, programowe ( poprzez VAS, VCDS, OBDeleven) wyłączenie systemu Start-Stop poprzez zmianę wartości jednego z parametrów wpływających na jego pracę. Przełącznik niby działa (zaświeca się ), ale system jest nieaktywny. Aby wrócić do fabrycznych ustawień, trzeba na nowo przeprogramować sterownik.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
tweety
Posty: 56
Rejestracja: 14 sie 2018, 10:36
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: ATECA FR 2.0 TSI DSG 4DRIVE
Kontaktowanie:

Re: Modyfikacja przycisku START-STOP

Post autor: tweety » 13 mar 2019, 18:04

A jest coś takiego dla pokrętła wyboru trybu jazdy? Bo start-stop to już sobie wyłączyłem prze OBDeleven a z pokrętłem codziennie muszę walczyć...

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 796
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |

Re: Modyfikacja przycisku START-STOP

Post autor: sailor 88 » 13 mar 2019, 19:21

tweety pisze:
13 mar 2019, 18:04
A jest coś takiego dla pokrętła wyboru trybu jazdy? Bo start-stop to już sobie wyłączyłem prze OBDeleven a z pokrętłem codziennie muszę walczyć...
Nie widziałem, ani nie słyszałem... ale pomysł dobry!!! Kontroler musiałby być jednak bardziej rozbudowany, bo wybierak trybów ma więcej "stanów", a wyłącznik START-STOP tylko dwa(włącz-wyłącz). Ale kto wie...może i taki się pojawi.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

geranium
Posty: 153
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG

Re: Modyfikacja przycisku START-STOP

Post autor: geranium » 13 mar 2019, 20:17

tutaj macie to samo ... (trochę więcej zdjęć)
http://forum-auto.caradisiac.com/marque ... 7-2240.htm

Awatar użytkownika
S3ker
Posty: 79
Rejestracja: 22 sty 2019, 17:10
Lokalizacja: Śląsk (Rbk)
Samochód: ATECA MY19 1.5 TSI DSG XC BLACK

Re: Modyfikacja przycisku START-STOP

Post autor: S3ker » 13 sie 2019, 19:29

Dla nie zdecydowanych polecam, 5 min roboty i działa idealnie. Lepsza opcja niż zabawa z zmienianiem napięcia itd.
Czarna Perła z DSG

sssebas78
Posty: 45
Rejestracja: 19 sie 2018, 16:39
Samochód: Seat Ateca XC 2.0 TSI

Re: Modyfikacja przycisku START-STOP

Post autor: sssebas78 » 13 wrz 2019, 8:40

Nie lepiej obrócić działanie przycisku start stop że po uruchomieniu cały czas wyłączony a po naciśnięciu dopiero aktywny start stop obdeleven by żyło się łatwiej a co do wyboru trybu jazdy to faktycznie dziennie trzeba kręcić bo jak by nie ustawił to pamięta tylko tryb normal

Yanek
Posty: 41
Rejestracja: 07 mar 2019, 9:48
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Seat Ateca FR

Re: Modyfikacja przycisku START-STOP

Post autor: Yanek » 13 wrz 2019, 10:42

U mnie przełącznik trybu jazdy pamięta ustawienia po wyłączeniu silnika.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość