Post
autor: Felix » 05 paź 2018, 14:40
2.0 będzie, tylko pewnie jeszcze nie mają homologacji i stąd brak w cenniku. W Karoq pojawił się właśnie 2.0 w SportLine (i tylko w tej wersji będzie dostępny).
Kilka spostrzeżeń dot. cennika:
1. Dodanie Navi w standardzie - to już wcześnie dealerzy wiedzieli
2. Zmiana Navi na virtual cockpit w pakiecie comfort+ - to też już było wiadomo
3. Przy standardowej navi (nie Plus), pojawiła się opcja WLAN - wygląda na to, że w końcu Seat coś robi z łącznością. Choć pewnie tylko aplikacja "Media command" będzie działać, ale zawsze coś
4. Do cennika wróciły tryby jazdy dla Xcellence FWD. W poprzedniej wersji cennika z jakiegoś powodu zniknęły. Były tylko w FR lub 4WD.
5. Ceny - 1.5 TSI DSG bazowo 2900 do góry, ale UWAGA! Zmiany w wyposażeniu niwelują różnicę, dla osób które i tak zamawiałyby np. wirtualny kokpit
Zrobiłem sobie swoją konfigurację w konfiguratorze (też uaktualniony) i za identyczną konfigurację cennikowo wyszło... 160zł mniej! Dla obliczeń odjąłem cenę Navi Plus i dodałem alarm (patrz niżej). A dealer mi wmawia, że łaskawie utrzyma mi cenę z zamówienia...
Swoją drogą teraz zamówiłbym FR, zamiast Xcellence. Chyba jedyna różnica użytkowa to brak Kessy w FR. I tu jest zgrzyt. I tak zamawiałem elektryczną klapę bagażnika i okazuje się, że dopłata do niej jest taka sama dla FR jak i dla Xcellence, a wtedy w FR dostajemy Kessy "gratis". Czyli jeżeli ktoś chciałby mieć Kessy, a i tak planuje elektryczną klapę, to FR jest lepszym wyborem.
Albo w konfiguratorze są błędy, albo zmienili zależności. Np. według konfiguratora VC wymaga teraz Navi Plus, więc żeby wybrać pakiet comfort+, trzeba dołożyć Navi Plus za 3665 PLN. Nie można też wybrać elektrycznej klapy bagażnika i alarmu na raz. Albo, albo.
Jeśli chodzi o osiągi, to wygląda na to, że są nieco inne przełożenia w skrzyni. Przynajmniej tak wskazywałyby różnice w przyspieszeniu i prędkości maksymalnej. Ale ciężko powiedzieć. Natomiast w rzeczywistości raczej na pewno 1.5 będzie jeździć gorzej, niż 1.4.